پلیس بین​الملل عملیاتی را برای دستگیری مجرمان کودک​آزار آغاز کرده است

بی‌تفاوتی پلیس بریتانیا نسبت به کودک آزاری

گزارش‌ها حاکی است پلیس بریتانیا نسبت به فهرست منتشر شده از سوی پلیس کانادا درباره صدها مورد سوء‌استفاده و آزار جنسی کودکان، واکنشی نشان نداده است. آژانس ملی مبارزه با جنایت - که بتازگی در انگلیس تشکیل شده است - اعلام کرده هیچ‌کس درخصوص افشاگری اخیر کارآگاهان پلیس تورنتو دستگیر نشده است.
کد خبر: ۶۲۲۳۹۱

در فهرست منتشر شده از سوی پلیس کانادا معلمان، مربیان و کشیش‌ها نیز دیده می‌شوند. لازم به ذکر است پس از گذشت 18 ماه از افشاگری پلیس کانادا و انتشار این فهرست چند صد نفره هنوز اقدامی درخصوص دستگیری این افراد صورت نگرفته است.

هم‌اکنون در سراسر جهان اینترپل (پلیس بین‌الملل) در حال رسیدگی به پرونده‌های خشونت جنسی است. تاکنون 341 مظنون بین‌المللی از سوی این پلیس دستگیر و حدود 400 کودک که از آنان به عنوان برده جنسی استفاده می‌شد نیز نجات داده شده‌اند. یکی از کشفیات پلیس در این خصوص به باندی مربوط می‌شود که فیلم‌های ویدئویی غیراخلاقی از کودکان بسیار کم سن، حتی پنج ساله منتشر می‌کردند. این فیلم‌ها در 94 کشور جهان پخش شده​اند.

گفته می‌شود مرکز «محافظت از کودکان در برابر بهره‌کشی آنلاین» که بخشی از آژانس ملی مبارزه با جرایم است، صدها اسم، نشانی، نشانی آی.پی، اطلاعات کارت اعتباری و دیگر جزئیات را در مورد مجرمانی که کودکان را مورد آزار قرار داده‌اند در اختیار پلیس قرار داده است. این اسامی فقط مربوط به متهمان با تابعیت انگلیس است که هنوز همه‌شان آزاد هستند.

آژانس ملی مبارزه با جرایم اعلام کرده است:مرکز محافظت از کودکان در برابر بهره‌کشی آنلاین در سال 2012 این اطلاعات را از پلیس تورنتو دریافت کرده است. لازم به ذکر است این مرکز در سال، 19 هزار مورد شکایت یا گزارش دریافت می‌کند. مرکز ملی مبارزه با جرایم از این اطلاعات برای مقاصد اطلاعاتی استفاده و برای توسعه آن تلاش می‌کند.

این مرکز تحقیق درباره افراد مظنونی را که به کودکان دسترسی دارند در اولویت قرار می‌دهد و بعد پلیس را در جریان نتیجه کار می‌گذارد. در این میان پلیس اسکاتلندیارد اعلام کرده برخلاف ادعای پلیس تورنتو دراین مورد گزارشی دریافت نکرده است.

هم‌اکنون بیش از یکصد مظنون به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کانادا، 76 نفر در آمریکا و 164 نفر در دیگر کشورهای جهان در بازداشت به سر می‌برند. در میان این افراد نیز پزشکان، معلمان، مربیان کودک و کشیش‌ها وجود دارند.

یکی از‌ منابع مرتبط با سازمان‌های حمایت از کودکان درخصوص افشاگری اخیر گفته است:هیچ دلیلی را نمی‌توان برای این قصور پذیرفت. اگر یکی از این مظنونان در همین لحظه‌ای که ما با هم صحبت می‌کنیم در حال سوءاستفاده از یک کودک باشد چه توضیحی داریم؟ هیچ توجیهی در این مورد قابل قبول نیست و پلیس موظف است هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد. این موضوع شوخی‌بردار نیست و موضوع جان و سلامت هزاران کودک در میان است. دولت و مقامات قضایی باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند.

مدتی پیش نیز موضوع سوءاستفاده از کودکان در رسانه‌های بریتانیا مطرح شد. این مساله مربوط به افشاگری درمورد بازداشتگاهی می‌شد که پسران نوجوان در آن نگهداری می‌شدند.

چند نفر از نگهبانان این بازداشتگاه چند دهه قبل نوجوانان بزهکار را مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌دادند. این نوجوانان که اکنون افراد بالغ و بزرگسالی هستند از این رسوایی پرده برداشتند و پس از آن صدها مورد شکایت در این زمینه ثبت شد. در آن مورد با پیگری رسانه‌ها پلیس فعالانه برخورد کرده بود اما در مورد این طرح جهانی، همکاری نکردن پلیس بریتانیا واکنش‌های منفی زیادی را میان طرفداران حقوق کودکان برانگیخته است.

منبع: دیلی میرور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها