سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد:

دستگیری ۱۱۳نفر در روز انتخابات

محسنی اژه‌ای:

عوامل فتنه اگر فضا را متشنج کنند، با آنها برخورد می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر عوامل فتنه بخواهند دوباره فضا را متشنج کنند دادستان عمومی با آنها برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۱۶۰۰
عوامل فتنه اگر فضا را متشنج کنند، با آنها برخورد می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات برادر یکی از سران فتنه مبنی بر اینکه "ما از طلب خود در سال 88 گذشتیم" گفت: انصافاً در سال 88 بعد از انتخابات یکسری افراد و جریانی مرتکب جرم بزرگی شدند و ظلم بزرگی به این نظام وارد کردند، اموال مردم، اماکن عمومی و مسجد را به آتش کشیدند، ‌این اقدام آنها باعث شد آن اقدام افتخار آمیز و حضور پر شور در کام مردم تلخ شود و بهانه به دست دشمنان دادند؛ نظام در حق آنها نهایت ارفاق را قائل شد و شاید همین ارفاق‌ها باعث شده است که آنها چنین اظهار نظر و از این ارفاق‌ها سوء استفاده کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر اقدامات جدی انجام می دادیم اینگونه اظهار نظر نمی کردند و شاید همه ما کوتاهی کرده‌ایم.

وی افزود: ‌اکنون اگر عوامل فتنه بخواهند فضا را متشنج کنند، به مباحث خلاف دست بزنند، فضا را متشنج کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند دادستان عمومی وارد عمل شده و با آنان برخورد خواهد کرد .

سخنگوی قوه قضائیه گفت: استفاده از فیس بوک و هر شبکه اجتماعی که موارد مجرمانه داشته باشد ،‌مجاز نیست.

خبرنگاری آقای محسنی اژه ای پرسید: آقای شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرده است که عضویت در فیس بوک جرم نیست آیا این اظهارات، نظر قوه قضائیه است؟ درحالی که نیروی انتظامی با این نظر مخالف است و کماکان فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را جرم می داند؟.

محسنی اژه ای گفت: شما بخشی از مطالب آقای شهریاری را بیان کردید و هیچ اختلافی نیز در این خصوص بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیست و هر شبکه ای اعم از فیس بوک و غیره اگر موارد مجرمانه داشته باشد فعالیت در آن غیر مجاز است و توسط کارگروه تعیین مصداق و یا نهادهای ذیربط با آن برخورد می شود و در صورتی که در این شبکه ها موارد مجرمانه وجود داشته باشد برای فیلتر کردن آن اقدام می کنند.

وی ادامه داد: در فیس بوک موارد عدیده ای خلاف عفت عمومی ، اخلاقی و منکراتی وجود داشت و آموزش های ناصحیحی در این شبکه صورت می گرفت بر همین اساس در کارگروه تعیین مصادق اقدامی صورت گرفت و تا زمانی که این موارد مجرمانه پابرجا باشد استفاده از آن شبکه ها غیرمجاز است.

محسنی اژه ای گفت: شهریاری نیز همین موضوع را گفته است اما اگر روزی بتوانیم در داخل کشور شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم و از وجود این شبکه ها بی نیاز باشیم که به اهداف خود رسیده ایم .

وی افزود:در غیراین صورت ، هر وقت شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک اقدامات مجرمانه خود را برطرف کنند قابل استفاده خواهند بود والا استفاده از آنها غیرمجاز است .

محسنی اژه ای اضافه کرد:درواقع تا زمانی که مسائل مجرمانه از این شبکه ها پخش می شود از این شبکه ها جلوگیری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسعود ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۰
۰
به نظر من نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری عزیز حضرت آقا امام خامنه ای لطف بزرگی و بخشش بزرگی در مورد سران فتنه داشتند و گرنه ظلمی كه آنها به این نظام و مردم كردن برای همگان روشن است به نظر من اگر الان این سران فتنه در خانه های خود یا در هر جایی محافظت می شوند این بهترین عملكرد است چه تضمینی هست فردا ضد انقلاب و فتنه گران با ترور همین آقایان دوباره بخواهند فتنه جدیدی برای این این نظام بوجود آورند بزرگترین مجازات سران فتنه همون ترد شدن از انقلاب و نداشتن پایگاه مردمی هست. مسلمان واقعی در فكر فتنه گری نیست ما همه گروه های مسلمان و مردم این نظام برای این انقلاب هزینه كرده ایم خود من فرزند یك جانباز انقلابم برای این انقلاب هزینه ها شده حالا گروهی به فرمان و با اعلامیه های صادره از سوی سران فتنه به خیابان بیایند و اصل ولایت فقیه ما رو هدف قرار دهند اینها صحبت هایی است كه خیلی ها باید با دقت بیشتری به موضوع فكر كنند رهبری فرزانه و عزیز كار را تمام كرد سخن ها را گفتن راه را مشخص كردن مرزها بر همگان روشن شد دیدید بعد از مشخص شدن مرزها این افراد حتی در اطرافیان خود پایگاهی نداشتن این افراد با كارهایی كه كردن خجالت می كشن حتی در خیابان راه بروند

نیازمندی ها