مالدینی: تصور نمی‌کردم در ایران کسانی باشند که این همه من را تشویق کنند

خاطرات شیرین ستارگان میلان در تهران

ستارگان سابق میـــلان دیروز ایران را به مقصد ایتالیا تـــرک کردند، اما حـــضور دو روزه آنها در تهران خاطرات شیرینی به یادگار گذاشت که تا همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند.
کد خبر: ۶۲۰۵۷۶

دیدار دو تیم ستارگان میلان و ستارگان پرسپولیس که با اهداف خیریه انجام شد، در حالی با برتری 3 بر یک میلانی‌ها به پایان رسید که 50 هزار تماشاگر برای تماشای این بازی نمادین به ورزشگاه رفته بودند. باز شدن دروازه پرسپولیسی‌ها در ثانیه 48 توسط دانیل ماسارو، مصدومیت رضا شاهرودی در دقیقه 2، برخورد شدید کریم باقری با گنارو گتوزو، گلزنی علیرضا امامی فر روی پاس زییای ناصر محمدخانی در دقیقه 27، باز شدن دروازه وحید قلیچ با ضربه سر کریستیان لانپینوچی در دقیقه 51، تعویض فرشاد پیوس با مهدی مهدوی‌کیا در اواسط نیمه اول، ضربه چیپ ارانیو به نیما نکیسا و گل سوم میلانی در دقیقه 67، حضور هشت دقیقه‌ای مجتبی محرمی در ترکیب قرمزها و البته تماشای بازی ستارگانی چون فرانکو باره‌سی و پائولو مالدینی که با آمادگی بدنی بالایی در این مسابقه حضور پیدا کردند فقط بخشی از اتفاقات بازی نمادین ستارگان میلان و پرسپولیس بود.

در ترکیب اولیه پیشکسوتان پرسپولیس بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی‌زاده، حمید درخشان، حمید استیلی، ناصر محمدخانی، رضا شاهرودی، فرشاد پیوس، پژمان جمشیدی، کریم باقری و محسن عاشوری حضور داشتند و در ادامه علی پروین از مرتضی کرمانی‌مقدم، علیرضا امامی‌فر و مهدی مهدوی‌کیا در ترکیب تیمش استفاده کرد. در نیمه دوم هم نیما نکیسا، علی انصاریان، یونس باهنر، مهرداد میناوند، رضا جباری، مهدی تارتار، ادموند بزیک، رحیم یوسفی، وحید قلیچ، مهدی مهدوی‌کیا، حسن شیرمحمدی، بهنام ابوالقاسم‌پور، محتبی محرمی و سعید عزیزیان به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شدند.

در پایان این بازی وجه اشتراک صحبت ستاره‌های تیم میلان استقبال خوب تماشاگران بود. در این میان پائولو مالدینی در نشست خبری با بیان این‌که بازی سخت و در عین حال جذابی بود، گفت: تصور نمی‌کردم در ایران کسانی باشند که این همه من را تشویق کنند. دیدن هوادارانی که لباس من در دستشان بود باعث افتخارم شد.

حضور در شیرخوارگاه آمنه و کاخ سعدآباد

ستارگان میلان ساعتی پیش از آغاز دیدار با پرسپولیس در شیرخوارگاه آمنه حضور یافتند و با استقبال گرم ستارگان پرسپولیس و مسئولان سازمان بهزیستی و مدیران شیرخوارگاه آمنه مواجه شدند. فرانکو باره‌سی، دانیل ماسارو، ویرچوود و استفانو ارانیو از جمله بازیکنانی بودند که دعوت باشگاه پرسپولیس را برای این اقدام خیرخواهانه قبول کردند.

فاطمه معتمد آریا، مازیار فلاحی، امیر قلعه‌نویی و حمید استیلی از دیگر چهره‌های سرشناسی بودند که از میلانی‌ها در شیرخوارگاه آمنه استقبال کردند. همزمان با این برنامه برخی دیگر از بازیکنان تیم ستارگان میلان با حضور در کاخ سعدآباد از موزه خودروهای قدیمی، موزه استاد فرشچیان، موزه هنرهای زیبا و چند موزه دیگر بازدید کردند.از جمله نکات جالب، حضور پرشمار هواداران میلان در این بازدید بود. در این میان ستاره‌هایی چون پائولو مالدینی و گنارو گتوزو بیشتر از دیگران در کانون توجه فوتبالدوستان ایرانی قرار داشتند، به گونه‌ای که ازدحام جمعیت و درخواست عکس یادگاری مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده بود.

مهدوی‌کیا با اشک رفت

بازی ستاره‌های میلان و پرسپولیس صحنه‌های زیبای فراوانی داشت، اما شاید یکی از زیباترین این صحنه‌ها لحظه ورود مهدی مهدوی‌کیا به زمین بود. تابلوی تعویض که بالا رفت شماره 17 باید جای خودش را به شماره 17 می‌داد. پرسپولیسی‌ها گلزن محبوب خود را با پیراهن شماره 17 می‌شناسند اما پیوس این شماره را 16 سال پیش، زمانی که برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد به مهدی مهدوی‌کیا داد. به همین دلیل هم وقتی در بازی با میلان، قرار شد پیوس جایش را به مهدوی‌کیا بدهد، این مهاجم پیراهن شماره 17 خود را درآورد و به تن مردی کرد. چند ثانیه بعد هم نوبت محمد پنجعلی بود تا در اقدامی ارزشمند بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به دست مهدوی‌کیا ببندد.دیگر پیشکسوتان پرسپولیس هم برای مهدوی‌کیا در روز خداحافظی‌اش از فوتبال سنگ‌تمام گذاشتند و با همراهی او در مراسم دور افتخار، کاری کردند تا این بازیکن بااخلاق فوتبال ایران، آن خداحافظی غریبانه را برای همیشه فراموش کند و با اشک شوق از مستطیل سبز فوتبال بیرون بیاید.

در این میان تماشاگران حاضر در ورزشگاه هم با شعار مهدی مهدوی‌کیا، خداحافظ خداحافظ، او را همراهی ‌کردند. مهدوی‌کیا بعد از این خداحافظی‌ پرشکوه ضمن تشکر از باشگاه پرسپولیس، پیشکسوتان این باشگاه و هواداران گفت: شماره 17 را از همان بچگی دوست داشتم و می‌خواستم با این شماره از فوتبال خداحافظی کنم که فرشاد پیوس این امکان را برای من فراهم کرد. محمد پنجعلی با دادن بازوبند مرا غافلگیر کرد. او کار بسیار بزرگی انجام داد. در مجموع می‌توانم بگویم همه برایم سنگ‌تمام گذاشتند. من به تمام آرزوهایم رسیدم.

حاشیه‌های حضور میلان

سفر کوتاه مدت تیم فوتبال ستارگان میلان در شرایطی به پایان رسید که اعضای این تیم پنجشنبه‌شب در ضیافت شام باشگاه پرسپولیس شرکت کردند. این ضیافت در شرایطی برگزار شد که برخی چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون نیز خود را به برج میلاد رسانده بودند. در این میان اما همه دنبال پائولو مالدینی بودند که اثری از او نبود.

ظاهرا ناراحتی از برخی بی‌نظمی‌ها دلیل غیبت مالدینی در این مراسم بوده است. مالدینی از شلوغی‌ها و بی‌نظمی‌هایی که از بدو ورود دیده بود گله داشت و به همین دلیل ترجیح داد در هتل بماند. البته رد کردن پیشنهاد دو برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو و نود توسط مالدینی، گتوزو و برخی دیگر از ستاره‌های میلان هیچ ارتباطی به بی‌نظمی‌ها نداشت. آنها معتقد بودند حضور در برنامه تلویزیونی در قراردادشان نیامده و به همین دلیل هم درخواست رقمی در حدود 20 هزار دلار را مطرح کردند.

بحث‌های مالی حضور تیم میلان در تهران، حتی بازی با ستارگان پرسپولیس را هم تا آستانه تعطیلی پیش برد. به نوشته تسنیم، قرارداد پرسپولیس با پیشکسوتان میلان رقمی در حدود 200 هزار دلار بود، اما میلانی‌ها تا قبل از شروع این بازی فقط 60 هزار دلار آن را دریافت کرده بودند. به همین دلیل برای سوار شدن به اتوبوس و حضور در ورزشگاه آزادی بقیه طلبشان را درخواست کردند. آنها بعد از بازی هم با خبرنگاران صحبت نکردند تا مشخص شود از پاره‌ای ناهماهنگی‌ها دلخور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها