لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی با قطعی شدن صعود تیم‌های چلسی، بارسلونا و آتلتیکو مادرید پیگیری شد که سرنوشت دو قدرت بزرگ فوتبال انگلیس و ایتالیا یعنی آرسنال و میلان به شب آخر این رقابت‌ها کشیده شد.
کد خبر: ۶۲۰۰۷۲

به گزارش جام‌جم ورزشی، دور پنجم این رقابت‌ها در حالی پیگیری شد که بارسلونا در عین ناباوری برابر آژاکس آمستردام تن به شکست 2 بر یک داد. شکستی که بیش از خود بارسلونایی‌ها، میلان را به دردسر انداخت؛ چرا که با این پیروزی آژاکس نیز مدعی صعود به مرحله حذفی شد و میلان با وجود پیروزی 3 بر صفر در خانه سلتیک، در شب آخر جدال سرنوشت‌سازی مقابل آژاکس آمستردام خواهد داشت؛ جدالی که هر نتیجه‌ای می‌تواند به دنبال داشته باشد.

در پایان بازی‌های این گروه، تاتا مارتینو، سرمربی آرژانتینی که تیمش با وجود شکست به دور بعد صعود کرد، گفت: این شکست برایم قابل هضم نیست، اما باید انتقادپذیر باشم و هر آنچه درباره عملکرد بد بارسلونا در دیدار با آژاکس گفته شود را می‌پذیرم.

این در حالی بود که آلگری، سرمربی میلان اظهار کرد: به همان تیمی تبدیل شدیم که همه انتظار دارند. از این بابت خوشحالم، چرا که ایده‌آل‌ترین نتیجه برای ما بود.

اما در گروه ششم، دورتموند با قدرت نمایی مقابل ناپولی ایتالیا و کسب پیروزی 3 بر یک، در شرایطی در لیگ قهرمانان ماندنی شد که آرسنال با وجود برتری مقابل مارسی و 12 امتیازی شدن هنوز صعودش به مرحله حذفی قطعی نشده است؛ چرا که تیم آرسن ونگر چنانچه در شب آخر مقابل ناپولی با سه گل مغلوب شود و در دیگر دیدار گروه دورتموند مقابل مارسی شکست نخورد از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. ونگر در پایان بازی تصریح کرد: یک پیروزی خوب کسب کردیم و در اوج ماندیم. خبر خوب این بود که جک ویلشر در این بازی به اوج بازگشت یعنی همان چیزی که ما انتظارش را می‌کشیدیم.اما رافائل بنیتس، سرمربی ناپولی پس از شکست تیمش مقابل دورتموند گفت: صعود به مرحله بعد برای ما کاری بسیار سخت شده است. باید آرسنال را پرگل شکست دهیم و منتظر باشیم تا دورتموند هم مقابل مارسی به برتری برسد. این احتمالات بعید است، اما ما ناامید نیستیم و منتظر اتفاقات خوب می‌مانیم.

یورگن کلوپ، سرمربی دورتموند نیز به دنبال پیروزی مهم تیمش گفت:دورتموند برای این‌که به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند، هرگز کاری به تیم‌های دیگر ندارد. ما اگر به اندازه کافی خوب باشیم، قطعا به مرحله بعد می‌رویم.

اما در دیگر گروه‌ها چلسی با وجود شکست مقابل بازل صعودش به مرحله بعد قطعی شد. در شب آخر تیم‌های دوم و سوم جدول یعنی بازل و شالکه بازی رو در رو دارند و کسب هرنتیجه‌ای در نهایت به دوم شدن چلسی منجر خواهد شد و این تیم صعود خواهد کرد. تیم آتلتیکو مادرید که از پیش صعود کرده بود، تساوی یک بر یک مقابل زنیت روسیه هیچ تاثیری در صدرنشینی مقتدرانه‌اش در گروه هفتم نگذاشت.

نتایج بازی‌های برگزار شده

گروه پنجم: بازل سوئیس یک ـ چلسی انگلیس صفر، استوابخارست رومانی صفر ـ شالکه آلمان صفر

گروه ششم: آرسنال انگلیس 2 ـ‌ مارسی فرانسه صفر، دورتموند آلمان 3 ـ ناپولی آلمان یک

گروه هفتم: زنیت روسیه یک ـ آتلتیکو مادرید اسپانیا یک، پورتو پرتغال یک ـ آستریا وین اتریش یک

گروه هشتم: آژاکس هلند2 ـ‌ بارسلونای اسپانیا یک، سلتیک اسکاتلند صفرـ میلان ایتالیا یک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها