تیم ملی پرتغال با درخشش کریس رونالدو برترین بازیکن کنونی فوتبال جهان به پیروزی سه بر دو مقابل سوئد رسید و به جام جهانی برزیل صعود کرد.
کد خبر: ۶۱۷۳۶۳
جادوی رونالدو مچ سوئد را خواباند

سایت جام جم ورزشی- کریستیانو رونالدو در این دیدار چیزی فراتر از یک ستاره بود. او سوئد و تمام بازیکنانش را چهار سال دیگر در حسرت صعود به جام جهانی باقی گذاشت. او با هت‌تریک استثنایی‌اش پرتغال را با پیروزی در خانه سوئد به جام جهانی رساند.

رونالدو تنها گل بازی رفت را در دقیقه 82 به ثمر رساند. بسیاری می‌گفتند بازی برگشت نبرد زلاتان ایبراهیموویچ و رونالدو است و هرچند زلاتان هم عالی بود اما رونالدو در سطحی دیگر بود. او اکنون در شش بازی اخیرش 13 گل زده است.

رونالدو سه گل نیاز داشت تا به رکورد پدرو پائولتا در تیم ملی پرتغال برسد. اما او این سه گل را در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای تیم کشورش به ثمر رساند! او چنان بود که حتی زلاتان هم پس از گل دومش برایش دست زد.

پرتغال اکنون برای چهارمین بار پیاپی به جام جهانی می‌رسد و سوئد هم پس از هشت سال انتظار باید چهار سال دیگر صبر کند.

هلدر پوستیگا در این مسابقه در زمان گرم کردن مصدوم شد و هوگو آلمیدا جای مهاجم والنسیا را در ترکیب گرفت.

پرتغال بازی را خوب شروع کرد و چند فرصت داشت. سوئد نمی‌توانست رونالدو را مهار کند و او با درخشش خود برای سوئدی‌ها دردسرساز شد.

نیمه دوم با فرصتی طلایی برای سوئد آغاز شد و سباستین لارسون نتوانست روی کار خوب زلاتان گل‌زنی کند. سوئدی‌ها دو دقیقه بعد و در دقیقه 50 تاوان آن را پرداختند. ژوائو موتینیو پاسی عالی به رونالدو داد و او با پای چپ گلی زیبا به ثمر رساند.

سوئدی‌ها سرآسیمه دست به حمله زدند و در دقیقه 67 به گل رسیدند. زلاتان روی یک ضربه کرنر با سر دروازه حریف را باز کرد.

یک دقیقه بعد بود که کیم کالستروم در محوطه جریمه به زمین خورد و هوارد وب او را به دلیل شبیه‌سازی با کارت زرد جریمه کرد.

ایبرا در دقیقه 72 گل دوم را به ثمر رساند. روی خطای میگل ولوسو بود که داور یک ضربه ایستگاهی چسبیده به خط محوطه جریمه اعلام کرد و زلاتان با ضربه‌ای زمینی آن را به درون دروازه فرستاد.

اما پرتغال واکنش خوبی نشان داد. رونالدو در دقیقه 77 گل تساوی را زد. او روی یک ضدحمله صاحب توپ شد و با ضربه‌ای دقیق گل زد. یک دقیقه بعد بود که رونالدو باز هم در میان مدافعان صاحب توپ شد و با جا گذاشتن ایساکسون گل سوم را هم به ثمر رساند.

رونالدو می‌توانست باز هم گل بزند اما در سه فرصتی که به دست آورد بداقبال بود و ضرباتش با فاصله‌های اندکی به بیرون رفتند.

Ronaldo hat-trick takes Portugal past Sweden

 

France, Ronaldo shine to book Brazil berths

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها