بیش از یک میلیون و 600 هزار گردشگر امسال از جاذبه​های تاریخی این استان دیدن کردند

افزایش ورود گردشگر به سیستان و بلوچستان

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر یک میلیون و 600 هزار گردشگر داخلی و خارجی امسال از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان دیدن کردند.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۵

ملک سنجرانی افزود: گردشگران بازدیدکننده از بناهای تاریخی و آثار طبیعی سیستان و بلوچستان از تمام استان‌های کشور بوده و 50 نفر آنها نیز گردشگر اروپایی بودند.

به گفته وی بیشتر گردشگرانی که از طریق مرز ترکیه وارد ایران می‌شوند، بعد از بازدید از نقاط مختلف کشور، قصد حرکت به صورت زمینی به سمت کوه‌های هیمالیا و شبه‌قاره هند را دارند که با ورود به سیستان و بلوچستان از طریق مرز میرجاوه، کشورمان را به مقصد پاکستان ترک می‌کنند.

سنجرانی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کریدور تردد گردشگران خارجی به شبه‌قاره هند، باید توسعه، تجهیز و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و باستانی منطقه را در اولویت قرار داد تا از این پس شاهد حضور و ماندگاری بیشتر گردشگران خارجی در مناطق گردشگری بکر استان باشیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان یادآور شد: آمار ورود گردشگران به این استان 53 درصد و ماندگاری آنان 30 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

سنجرانی با بیان این‌ که «بادهای اقیانوسی مونسون» در تابستان باعث تعدیل رطوبت، دما و بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود، گفت: چابهار با داشتن هوای دلپذیر در بیشتر ماه‌های سال بویژه فصل بادهای مونسون (مرداد و شهریور) برخلاف دیگر بنادر کشور که در فصل تابستان گرم هستند، بیشترین آمار گردشگران را بین شهرهای سیستان و بلوچستان دارد.

به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، شهر سوخته، چاه نیمه‌ها و دهانه غلامان در محدوده شهرستان زابل و شهرستان‌های زاهدان، سراوان و ایرانشهر نیز در زمینه جذب گردشگر در رده‌های بعدی قرار دارند.

سنجرانی با بیان این‌که امسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای معرفی مناطق و جاذبه‌های گردشگری استان در قالب برپایی نمایشگاه‌های منطقه‌ای و کشوری و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت، افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته صددرصد رشد نشان می‌دهد. این در حالی است که 17 هتل، 30 مهمان‌پذیر با 1700 اتاق و 12 مرکز پذیرایی و اقامتی در استان سیستان و بلوچستان با امکانات رفاهی در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

این مسئول با اشاره به وجود 56 منطقه نمونه گردشگری در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تجهیز این مناطق به امکانات جدید، زمینه استقبال مناسب از مسافران در طول سال فراهم می‌شود.

وی با بیان این ‌که دو نمایشگاه با هدف معرفی شاخص‌ترین صنایع دستی سیستان و بلوچستان، نهم آذر، در ایرانشهر و اواخر بهمن امسال در چابهار برپا می‌شود، تاکید کرد: اقلیم چهار فصل استان پهناور سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که در طول سفر زمینی از شمال به جنوب استان می‌توان دشت، کویر، آتشفشان، رودخانه، نخلستان، جنگل و دریا را مشاهده کرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها