ولاسکو: در هر میدانی که حاضر می‌شویم باید نکات تازه‌‌ای را یاد بگیریم

والیبال ایران به جام قاره‌ای‌ می‌اندیشد

زمان زیادی از شگفتی‌سازی ملی‌پوشان والیبال ایران در لیگ جهانی و قهرمانی در مسابقات آسیایی نگذشته که حالا این تیم باید برای حضور در جام بین قاره‌ای آماده شود. این رقابت‌ها که از بیست‌وپنجم آبان به میزبانی ژاپن استارت می‌خورد مصاف تیم‌های برزیل، روسیه، آمریکا، ایتالیا، ژاپن و ایران را به نمایش می‌گذارد. البته ایتالیا با سهمیه وایلد کارت و ژاپن به میزبانی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۵۱۰۲

بلندقامتان والیبال ایران در راه آمادگی و حضور در جام بین‌قاره‌ای از روز یکشنبه وارد اردو شده‌اند تا تمریناتشان را زیر نظر خولیو ولاسکو پی بگیرند. سعید معروف، مهدی مهدوی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، علیرضا جدیدی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزا جانپور، رحمان داوودی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف و ناصر رحیمی پناه 15 بازیکن دعوت شده به این مسابقات از سوی خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی هستند. تیم ملی در حالی باید در این رقابت‌ها شرکت کند که نخستین بازی‌اش مقابل برزیل است. با این حال ولاسکو شرایط را برای تمام تیم‌ها یکسان می‌داند و معتقد است ملی‌پوشان باید در تمام مراحل این مسابقات تجربه کسب کنند. سرمربی آرژانتینی تبار تیم ملی از شرایط فعلی والیبالیست‌ها و آخرین تصمیم هایش در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» می‌گوید.

با توجه به این‌که این رقابت‌ها زیر نظر مستقیم FIVB برگزار می‌شود، فکر می‌کنید تیم‌ها باز هم با تمام‌قوا به رقابت بپردازند؟

شک نکنید که این مسابقات کمتر از قهرمانی جهان نیست. ورزش حرفه‌ای شرایطی متفاوت دارد. ما باید در مدت زمانی کوتاه مقابل تیم‌های بزرگی بازی کنیم که مطمئنا هر کدامشان برای قهرمانی تمرین کرده‌اند. ضمن آن که من همیشه به بازیکنانم یاد داده‌ام فقط برای پیروزی به میدان بروند و به رقیب با هر سطحی از قدرت احترام‌بگذارند.

این بار خوان سیچلو، مربی تیم را در کنار خود ندارید. این موضوع تا چه حد بر عملکرد تیم تاثیر خواهد‌گذاشت؟

سیچلو مجبور است در ایتالیا به تیم خود بپردازد و همین حالا هم خیلی دیر به آنها ملحق شده است. قطعا با این شرایط کار من بویژه در قسمت دفاعی تیم سخت‌تر خواهد شد، اما در کنار سایر اعضای کادر فنی به وظایف خودمان عمل می‌کنیم.

نخستین بازی مقابل برترین تیم والیبال جهان است، چه برنامه‌ای برای بازی با برزیل دارید؟

به هر حال، هر بار که در رقابتی شرکت می‌کنیم باید چیزهای جدیدی یاد بگیریم. شرایط هم برای تمام تیم‌ها یکسان است. ما یک روز پس از رسیدن به ژاپن باید مسابقه بدهیم که قطعا این موضوع برای بازیکنان من دشوار خواهد بود. با وجود تمام این مسائل تمام تمرکز ما روی ارائه یک بازی با کیفیت است.

احتمال حذف کدام یک از بازیکنان از اردو بیشتر‌است؟

تصمیم قطعی من تا سه روز دیگر مشخص می‌شود. از ناصر رحیمی پناه که قطعا در پست لیبرو استفاده خواهم کرد. اما فعلا مجتبی میرزاجانپور و علیرضا جدیدی گزینه‌های من برای حذف از اردو هستند. در پایان هم باید بین دو پست دریافت‌کننده و سرعتی زن، یکی را انتخاب کنم.

آخرین بازی ما مقابل ژاپن است. باز هم می‌توانید این تیم را شکست دهید؟

برنامه‌ریزی ما در هر رقابتی فقط پیروزی است. این رقابت‌ها ادامه مسابقه‌های آسیایی نیست، پس باید سطح جدیدی از توانایی‌های خودمان را به رقبا ثابت کنیم.

می‌توانید پیش‌بینی نسبت به نتایج داشته باشید؟

اگر بتوانیم بجز ژاپن از بین چهار تیم باقیمانده یکی از آنها را هم شکست دهیم به نظر من به نتیجه فوق‌العاده‌ای دست یافته‌ایم.

به هر حال تیم من هیچ ترسی از نام بزرگان ندارد. یعنی با آن‌که به آنها احترام می‌گذاریم، به توانایی‌های خودمان هم اطمینان داریم.

ماجرای خداحافظی فرهاد ظریف به کجا کشید؟

من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و تازه از شما می‌شنوم. فکر نمی‌کنم ظریف چنین تصمیمی داشته باشد.

معروف: 2 پیروزی بگیریم، فوق‌العاده است

اما سعید معروف، کاپیتان تیم ملی هم درباره میزان آمادگی ملی‌پوشان پیش از حضور در این رقابت‌ها گفت: خوشبختانه بچه‌ها تازه از لیگ آمده‌اند و در اوج آمادگی به سر می‌برند. ضمن این‌که هیچ مصدومیتی هم در تیم وجود ندارد و همین موضوع باعث افزایش انگیزه‌ها می‌شود. فقط باید بکوشیم در اردو به اوج آمادگی برسیم. زیرا این بازی‌ها برای ما می‌تواند یک رقابت تدارکاتی بسیار عالی پیش از لیگ جهانی و جام‌جهانی سال آینده باشد.

معروف در پاسخ به این‌که آیا حضور طولانی مدت در اردو و مسابقات در این مدت باعث نشده تا او و دیگر ملی‌پوشان والیبال زده شوند، گفت: مدتی است که تیم از هر لحاظ حرفه‌ای شده و به هیچ وجه با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست. به هر حال این شرایط تا سال‌های آینده هم ادامه دارد و اتفاقا باید یاد بگیریم با آمادگی جسمانی مناسب، تغذیه و ریکاوری‌های مطلوب همیشه در اوج آمادگی باشیم تا عمر ورزش حرفه‌ای خودمان را طولانی‌تر کنیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران درباره شرایط دیگر رقبا گفت: قطعا همه می‌دانند که این رقابت‌ها از نظر اعتبار پایین‌تر از لیگ جهانی یا قهرمانی جهان است، با این حال چون جایزه نقدی بسیار بالایی دارد همه تیم‌ها با تمام قدرت به میدان می‌آیند. تعطیلی لیگ ایتالیا و روسیه هم برای حضور در این جام، گواهی بر این موضوع است.

معروف درخصوص نتایج این بازی‌ها خاطرنشان کرد: ما تجربه حضور در این مسابقات را در دوره گذشته هم داریم و این موضوع به ما کمک می‌کند. اما رقبا هم تیم‌های کوچکی نیستند. با وجود این فکر می‌کنم اگر بتوانیم به دو یا سه پیروزی دست یابیم، نتیجه‌ای فوق‌العاده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها