مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که دولت جدید ایران تمایلش را برای رفع نگرانی‌ها نشان داده است.
کد خبر: ۶۱۱۹۹۳

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، مذاکرات مفیدی با دولت جمهوری اسلامی ایران داشت و این مذاکرات در حالی انجام شد که ایران در حال تعامل جداگانه با آمریکا و پنج کشور دیگر عضو گروه 1+5 (انگلیس،‌ چین، فرانسه،‌ روسیه و آلمان) است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوکیا آمانو گفته که تیم روحانی در رویکردی متفاوت از دولت گذشته، همکاری با آژانس را به مذاکرات سیاسی با گروه 1+5 که در آن سعی بر لغو تحریم‌ها علیه اقتصاد کشورش دارد، مرتبط ندانست.

آمانو در سخنرانی‌ای در مرکز بین‌المللی دانشمندان وودرو ویلسون در واشنگتن گفت: من می‌توانم به شما بگویم پس از روی کار آمدن روحانی ارتباطاتی با آنها داشتیم، ولی در این گفت‌وگو‌ها حرفی از رابطه گفت‌وگوها بین آژانس و مذاکرات با 1+5 نشنیده‌ایم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این‌که آیا این یک تغییر قابل توجه است، گفت: من این‌طور فکر می‌کنم که پیشنهاد جدید ارائه شده از سوی ایران استحکام دارد.

بر اساس این گزارش، آمانو گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مایل است فعالیت‌های گذشته و حال ایران را شفاف‌سازی کند، ولی از گفتن این‌که آیا انتظار دارد تهران با تحقیقات سرزده‌تر موافقت کند یا خیر، خودداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها