نگاهی به هزینه برگزاری پیوند عروسی میان زوج‌های جوان

مخارج یک ازدواج ساده: ۲۰ میلیون تومان!

چند وقت گذشته با افزایش هزینه‌ها، موسساتی خدماتی در رابطه با برگزاری مراسم ازدواج و عزا دایر شده است. در تبلیغ این موسسات آمده است که با هزینه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی تا ۲۰۰ نفر خدمات مجلس شما را پذیرا هستیم. راز این ارزانی در چیست؟
کد خبر: ۶۱۱۷۰۳

به گزارش جام جم سرا به نقل از تهران امروز- در تبلیغات این موسسات آمده است که میوه، شیرینی، کارت دعوت، لباس عروس، ماشین عروس، گل ماشین عروس و فیلمبردار با هزینه اندک انجام می‌شود. این موسسات در کنار اعلام این خدمات یادآور می‌شوند که مبلغ قرار‌داد اولیه تنها تا سقف ۲۰۰ نفر است و بیش از این مقدار مشتری باید به ازای هر نفر مبلغ خاصی را پرداخت کند.
در این رابطه یکی از ارائه‌دهندگان این خدمات به ایسنا گفت: برای هر نفر ۷۰۰گرم میوه فصل، ۱۰۰ گرم شیرینی پخت روز ترجیحا دانمارکی، لباس عروس، کارت دعوت، ماشین عروس بسته به تعداد مه‌مان، گل ماشین عروس، فیلمبردار و عکس سرمجلسی به مشتری ارائه می‌شود. او ادامه داد: ماشین عروس بنا بر تعداد مهمان‌ها زیر ۱۰۰ نفر پرشیا یا ۲۰۶، ۲۰۰ نفر مزدا ۳ و بیش از این تعداد کمری به بالا ارائه می‌شود.
او همچنین یادآور شد: موسسه موظف است تنها یک ماشین در اختیار مشتری قرار دهد یا ماشین عروس یا ماشین فیلمبردار که اگر مشتری ماشین برای فیلمبردار هم بخواهد باید ۵۰ هزار تومان هزینه ماشین پرداخت کند. او گفت: ماشین فیلمبردار که به ازای آن ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود ماشین اجاره‌ای نبوده و ماشین یکی از افراد شاغل در موسسه است که از این ۵۰ هزار تومان حدود ۴۰ درصد به صاحب ماشین داده شده و مابقی برای موسسه خواهد ماند.
او در رابطه با ماشین عروس گفت: اجاره ماشین عروس تا ساعت ۱۰ شب است و بعد از آن به ازای هر ساعت ۱۵هزار تومان از مشتری دریافت می‌شود. او یادآور شد: فقط تهیه گل ماشین عروس برعهده موسسه است و تهیه گل دست عروس و گل‌آرایی دیگر برعهده خود مشتری است.
این ارائه‌دهنده خدمات تاکید کرد: کیفیت دوربین فیلمبرداری بنابر تعداد مهمان‌ها تعیین می‌شود و در بیشتر مواقع فقط دوربین اجاره می‌شود و فیلمبردار یکی از افراد موسسه که کمی با دوربین آشنایی دارد است.
او ادامه داد: البته فیلمبرداری بدون میکس خواهد بود که سود فیلمبرداری با هزینه میکس که از مشتری اخذ می‌شود به موسسه بازگردانده خواهد شد و در کنار فیلمبرداری دیگر عکاسی صورت نمی‌گیرد و اگر مشتری عکس هم بخواهد باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند و در بیشتر مواقع نیز عکاسی توسط افراد موسسه صورت می‌گیرد.
او تاکید کرد: در عکاسی روتوش و فعالیت‌های منحصر به فرد برعهده موسسه نبوده و برای آن باید مبلغ جداگانه‌ای پرداخت شود. در کنار عکاسی از مجلس نیز عکاس از هر مهمانی که بخواهد از آن عکاسی شود، مبلغی دریافت می‌کند که این موضوع سود فعالیت عکاسی در این مجالس خواهد بود.
او در این رابطه گفت: روتوش توسط افراد غیرحرفه‌ای صورت می‌پذیرد و این موضوع نیز برای موسسه سود به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها