کلاهبرداری در سایت ‌شرط‌بندی فوتبال

دو مرد که با راه‌اندازی سایت شرط‌بندی برای پیشگویی نتایج مسابقات فوتبال، کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۰۵۴۳
کلاهبرداری در سایت ‌شرط‌بندی فوتبال

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سیدمحسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان از مردی به اتهام کلاهبرداری 600 میلیون تومانی شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او مدتی پیش هنگام بازدید از سایت‌های اینترنتی، متوجه سایتی شده که در آن قید شده بود نتایج فوتبال را پیشگویی کنید او هم چند بار با پیشگویی نتایج فوتبال لیگ اروپا، در قرعه‌کشی آنها مبلغی پول برنده شده تا این که در ادامه، برای پیشگویی نتایج فوتبال 600 میلیون تومان شرط‌بندی می‌کند و برنده می‌شود، مسئول سایت از پرداخت پول جایزه که بیشتر ازهزینه شرط‌بندی‌اش بوده، خودداری و سایت را از دسترس خارج می‌کند و شاکی موفق به برقراری ارتباط با مسئول سایت نمی‌شود و پی می‌برد فریب خورده است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران فتا متوجه شدند پول در چند مرحله به حساب مشترک یک مرد در تهران و مرد دیگری در مشهد واریز شده که ماموران با هماهنگی قضایی، مخفیگاه هردو متهم را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.

اعتراف متهمان

عرفانی افزود: متهمان با انتقال به پلیس فتا و پس از اظهارات ضد و نقیض به جرمشان اعتراف و عنوان کردند، نمایندگی یک سایت اینترنتی شرط‌بندی فوتبال را که در یکی از کشور‌های اروپایی فعالیت داشته، در ایران به عهده گرفته و از حدود یک سال پیش فعالیتشان را شروع کرده‌اند و بجز شاکی، افراد دیگری از مشهد و سایر شهر‌های کشور نیز فریبشان را خورده و در شرط‌‌بندی و پیشگویی نتایج مسابقات فوتبال شرکت می‌کردند.

وی افزود: در ادامه معلوم شد متهمان برای این که اعتماد افراد را به سایتشان جلب کنند، آن را به گونه‌ای تنظیم کرده بودند که کاربران فقط می‌توانستند تا دقیقه 70 بازی فوتبال، در شرط‌بندی شرکت کنند و بعد از آن از روند قرعه‌کشی حذف می‌شدند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی مشخص شد، با این ترفند آنها افراد را متقاعد می‌کردند دوباره در شرط‌بندی‌های فوتبال شرکت کرده و پول میلیونی به حساب سایت واریز کنند تا چند برابر آن را جایزه بگیرند که مردم نیز فریبشان را خورده و مبالغ کلانی را طی مراحل مختلف به حسابشان واریز کرده بودند.

فریب سایت‌های شرط‌بندی را نخورید

سرهنگ سید محسن عرفانی خاطرنشان کرد: سایت‌های شرط‌بندی برای مسابقات فوتبال غیرقانونی بوده و با افرادی که چنین سایت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد. وی از شهروندان خواست به محض مشاهده چنین سایت‌هایی، موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام متهمان گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، از آنها شکایت کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها