عامل جنایت و همدستش پس از کشتن مرد ایرانی قصد اخاذی میلیونی از خانواده‌ او را داشتند

اعتراف مرد افغان به 2 جنایت هولناک

مرد افغان که با همدستی دوستش دست به زورگیری و گروگانگیری زده بود، در اعترافات جدید خود در پلیس آگاهی تهران عنوان کرد، یک مرد ایرانی و یک زن افغان را به انگیزه سرقت به قتل رسانده است.
کد خبر: ۶۰۹۷۳۶

به گزارش پلیس آگاهی تهران، اوایل تابستان امسال مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، از گم شدن پسر جوانش خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، پسرش که در زمینه خرید و فروش آهن فعالیت دارد، از خانه‌شان در اسلامشهر خارج شده، اما بازنگشته و تاکنون نتوانسته‌اند او را پیدا کنند.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات پلیس آغاز شد تا این که چند روز بعد خانواده مرد گمشده با حضور در پلیس آگاهی عنوان کردند مردی چند بار با آنها تماس گرفته و با ادعای این که پسرشان را ربوده، برای آزادی‌اش 40 میلیون تومان پول خواسته است.

ماموران با هماهنگی قضایی به منطقه کهریزک ـ انبار متروکه‌ای که قرار بوده مرد ربوده شده برای معامله به آنجا برود ـ اعزام و با تحقیق از کارگران متوجه شدند آنها چند روزی به این محل نیامده‌اند و در این مدت قرار بوده دو نفر از هموطنان افغانی‌شان از این سوله و انبار نگهداری کنند، اما وقتی بازگشته‌اند، خبری از آنها نبوده است. در ادامه مشخصات دو هموطن آنها در اختیار پلیس قرار گرفت و با چهره‌نگاری رایانه‌ای این دو مرد، آنها به عنوان مظنونان پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند.

در عین حال ماموران متوجه شدند یکی از این دو مرد افغان به نام قاسم، چندی پیش در زمینه خرید و فروش آهن با مرد ربوده شده معامله کرده است.

جستجوی گسترده پلیس ادامه داشت تا این که چند روز بعد مخفیگاه یکی از مظنونان فراری به نام «سخی» شناسایی و وی دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد، جوان ربوده شده را با همدستی دوست افغانش، قاسم به قتل رسانده و جسدش را در همان انبار متروکه که محل قرارشان بوده به چاهی 30 متری انداخته و گوشی تلفن همراه و پول‌هایش را سرقت کرده‌اند.

اعتراف به همدستی با قاتل فراری

وی با اشاره به نحوه جنایت گفت: قاسم با اطلاع از وضع مالی مرد آهن‌فروش، موضوع ربودن وی و اخاذی از خانواده‌اش را با من در میان گذاشت و من نیز به او قول همکاری دادم.

متهم اضافه کرد: طبق نقشه من در انبار متروکه ماندم و قاسم، مرد آهن‌فروش را به آنجا آورد و او را تــهدید کرد هرچه پول دارد در اختیارش قرار دهد.

متهم گفت: مرد جوان خواست فرار کند که هر دو با چوبدستی او را بشدت کتک زدیم تا این که جان باخت. وی یادآور شد: پس از جنایت، جسد را به چاهی در انبار متروکه انداختیم و با سرقت پول، گوشی تلفن همراه و کارت اعتباری و خودرویش متواری شدیم. روز بعد به قصد اخـاذی با خانواده اش تماس گرفتیم و متوجه شدیم آنها پلیس را در جریان گذاشته‌اند.

در پی اظهارات تکان دهنده متهم، کارآگـاهان جنایی به محل یاد شده اعزام و جسد مرد آهن‌فروش را در حالی که دست و پایش بسته بود، از چاه 30 متری خـــارج و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

به این ترتیب پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری همدست دیگر عامل جنایت ادامه یافت تا این که سه ماه پس از وقوع جنایت هولناک، کارآگاهان ردپای قاسم ـ متهم فراری ـ را در استان اصفهان به دست آوردند و با هماهنگی قضایی عازم این شهر شده و دو روز پیش او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

ردپای متهم در جنایتی دیگر

بنا بر این گزارش، متهم به قتل به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در تحقیق از او معلوم شد ردپای یکی از متهمان بازداشت شده به نام قاسم در مرگ یک زن سالخورده افغان نیز وجود دارد.

در حالی که قاسم، مرگ جوان ایرانی و زن افغان را انکار می‌کرد، کار​آگاهان با شناسایی خانواده زن کشته شده و احضار آنها به پلیس آگاهی متوجه شدند، چهارم بهمن سال گذشته این زن در اتاق سرایداری‌شان که در یک دامداری در محدوده حسن‌آباد قم بوده، بر اثر اصابت جسمی سخت به سرش کشته شده و چند میلیون تومان پولی که در خانه‌شان بوده به سرقت رفته است.

در ادامه مشخص شد قاسم، دوست فرزند مقتول بوده و قرار بوده شب حادثه بدهی‌اش را به این خانواده بپردازد که ناپدید شده و سپس آنها با جسد مادر خانواده روبه‌رو شده‌اند و این در حالی بوده که یکی از همسایه‌ها قاسم را هنگام فرار از محل جنایت دیده بود.

اعتراف متهم

به این ترتیب دو روز پیش قاسم به قتل جوان ایرانی و زن سالخورده افغان اعتراف و عنوان کرد، یک سال پیش هشت میلیون تومان به دوستم که پسر زن کشته شده بود، بدهکار بودم. روز حادثه به خانه آنها رفته و طلبم را دادم. وقتی متوجه شدم زن سالخورده در خانه تنهاست، تصمیم گرفتم پولی را که به او داده بودم، سرقت کنم.

در ادامه معلوم شد، متهم سر و صورت خود را با پارچه پوشانده و وارد خانه آنها شده و با حمله‌ور شدن به زن افغان، او را بی هوش کرده و پول‌هایش را دزدیده و در ادامه وقتی او به هوش آمده، با میله آهنی چند ضربه به وی زده و با اطمینان از مرگ وی متواری شده است.

پس از چند ماه که به ایران باز گشته، با توجه به وضع مالی مرد آهن‌فروش تصمیم به سرقت و اخاذی از خانواده اش می‌گیرد و همراه همدستش سخی او را ربوده و به قتل می‌رساند.

در مرحله بعدی مشخص شد، متهمان با سد کردن راه چند شهروند و حمله به آنان، اموالشان را سرقت کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری، آدم‌ربایی و نیز دو فقره جنایت، دستور انتشار تصاویر آنها از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. افرادی که در دام متهمان گرفتار شده‌اند، برای شکایت از آنها به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها