شاگردان قلعه‌نویی با غلبه بر فولاد، پرسپولیس را در یک قدمی صدرجدول قرار دادند

پیروزی بر فولاد؛ هدیه استقلال به پرسپولیس

استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر 2 بر صفر از سد فولاد خوزستان گذشت تا با توجه به دیگر نتایج دیدارهای هفته، این فرصت را برای پرسپولیس مهیا کند که در صورت پیروزی بر راه‌آهن، صدرنشین این رقابت‌ها شود.
کد خبر: ۶۰۹۳۵۶

دیدارهای این هفته در حالی شب گذشته پیگیری شد که استقلال در ورزشگاه‌ آزادی تهران پذیرای فولاد، صدرنشین کنونی، لیگ بود. دیداری که نتیجه آن برای تمام تیم‌های مدعی از جمله خود استقلال بسیار با اهمیت بود و البته شاگردان امیر قلعه‌نویی که به خوبی ارزش سه امتیاز این بازی را می‌دانستند در همان نیمه اول دوبار دروازه فولاد را گشودند تا با خیال راحت به استقبال نیمه دوم بروند. جواد نکونام(18- پنالتی) و آندرانیک تیموریان(45) گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

در نیمه دوم گرچه استقلال رو به بازی کنترلی آورد، با این حال فولاد نتوانست معدود موقعیت‌های خود را به گل تبدیل کند و در نهایت بازی با همان نتیجه 2 بر صفر به پایان رسید. به این ترتیب استقلال با سه بازی کمتر 19 امتیازی شد و با دو پله صعود در رده ششم قرار گرفت. فولاد با 26، نفت تهران با 25، سپاهان با 23، پرسپولیس با 23 و تراکتورسازی با 22 امتیاز در رده‌های اول تا پنجم قرار گرفتند. با این شرایط پرسپولیس در حالی فردا به مصاف راه‌آهن می‌رود که در صورت پیروزی مقابل راه‌آهن- با هر نتیجه ای- صدرنشین می‌شود.

ناکامی اصفهانی‌ها در ایستگاه چهاردهم لیگ

این هفته با شکست دور از ذهن تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن مقابل گیلانی‌های لیگ یعنی ملوان و داماش و توقف صبای قم و مس کرمان آغاز شد؛ نتایجی که در وهله اول به نزدیک شدن بیش از پیش رقابت در صدر جدول انجامید.

سپاهان، تیم دوم جدول در شرایطی عصر پنجشنبه پذیرای ملوان بود که در صورت کسب سه امتیاز این بازی می‌توانست صرف‌نظر از نتیجه دیدار استقلال و فولاد 26 امتیازی شده و به صدر جدول برسد، با این حال شاگردان زلاتکو کرانچار فرصت‌سوزی کردند و این ملوانی‌ها بودند که در ادامه روند ملموس و صعودی خود دست به کار بزرگی زده و سپاهان را در اصفهان شکست دادند تا رقابت بین تیم‌های بالانشین پرسپولیس تراکتورسازی، استقلال و فولاد همچنان جدی و نفسگیر پیگیری شود. در دیگر بازی‌های آغازین هفته چهاردهم، داماش در رشت با نتیجه دور از ذهن 5 بر یک ذوب‌آهن را با شکست بدرقه کرد، باختی که لوکابوناچیچ، سرمربی ذوب‌آهن را ناگزیر کرد پس از آن از تیمش قطع امید کند. همچنین صبای قم و مس کرمان هم به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند تا مس همچنان در قعر جدول و صبا در میانه‌های جدول باقی بمانند.

دایی: هیچ تیمی حریف ما نمی‌شود

در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی هم پرسپولیس در شرایطی که در پایان 90 دقیقه مقابل شاگردان اکبر میثاقیان در تیم پدیده شاندیز با تساوی یک بر یک متوقف شد در وقت‌های اضافی شاگردان دایی چهار بار دیگر موفق به گلزنی شدند تا پرسپولیس در روزی که هوادارانش از این بازی در ورزشگاه آزادی استقبال نکرده بودند، نخستین گام را در جام‌حذفی مقتدرانه و با کسب پیروزی 5 بر یک بردارد. البته پدیده در این بازی در دقایق 90 و 112 دو بازیکن خود به نام‌های حسین بادامکی و امجد شکوه‌مقام را به دلیل دریافت کارت قرمز از داور مسابقه، از دست داد. همچنین علی دایی به دلیل محرومیت نتوانست از روی نیمکت تیمش را در این بازی هدایت کند و هدایت تیم توسط کریم باقری انجام شد. با این حال دایی در پایان بازی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما مقابل یک تیم خوب به پیروزی ارزشمندی دست یافتیم. پدیده بازیکنانی باتجربه و بسیار خوبی داشت، اما بچه‌ها با تلاش‌شان در وقت اضافه پیروزی خوبی کسب کردند تا برای آینده امیدوارتر شویم.

دایی با اشاره به نخستین حضور کریم باقری روی نیمکت پرسپولیس گفت: کریم بزرگ فوتبال است و احترامش برای همه ما واجب. ما برای کریم باقری خیلی احترام قائل هستیم و نظر او مثل همیشه برای ما مهم است. خوشبختانه مشکل صدور کارت او از سوی سازمان لیگ حل شد و باقری از این پس با قدرت می‌تواند کنار ما باشد.

دایی با اشاره به دیدار روز یکشنبه پرسپولیس در لیگ و مقابل راه‌آهن که در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد، گفت: به هر حال ما تابع قانون هستیم و هرجا قانون بگوید بازی می‌کنیم، اما این ادعا را دارم که در زمین خوب، هیچ تیمی حریف پرسپولیس نمی‌شود، بچه‌های من روی زمین فوتبال بازی می‌کنند و کارشان را بلدند، همیشه بسیار خوب و منطقی فوتبال را مخصوصا روی زمین بازی می‌کنند و قطعا در زمین بد دچار مشکل و دردسر می‌شوند، به هر حال با همه وجود برای کسب سه امتیاز بازی راه‌آهن تلاش خواهیم کرد. این در حالی بود که در پایان بازی اکبر میثاقیان، سرمربی پدیده تاکید کرد، به هیچ عنوان انتظار نداشت تیمش در این بازی 5 گل دریافت کند.

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با دو شگفتی هم همراه بود، به طوری که تیم‌های لیگ برتری استقلال خوزستان و سایپا با قبول شکست مقابل حریفانشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند، این در حالی بود که راه‌آهن و پرسپولیس جشنواره گل راه انداختند.

نتایج بازی‌های برگزار شده هفته چهاردهم

سپاهان یک- ملوان 2 ، گل‌ها: احسان حاج صفی برای سپاهان و سید جلال رافخایی(هر دو پنالتی)

صبای قم 2- مس 2، گل‌ها: مهدی مومنی و محسن بیات برای صبا و لوسیانو ادیـــنهو و کریم اسلامی برای مس

داماش گیلان 5- ذوب‌آهن یک، گل‌ها: مرتضی تبریزی برای ذوب‌آهن و مسعود حسن‌زاده (دو گل)، مصطفی حاجتی، امین متوسل‌زاده و یک گل به خودی برای داماش

استقلال2- فولاد صفر، جواد نکونام(18 -پنالتی) آندرانیک تیموریان

گسترش فولاد یک - نفت تهران 2

برنامه ادامه بازی‌های هفته چهاردهم:

یکشنبه، پنجم آبان: فجرسپاسی- سایپا، استقلال خوزستان-تراکتورسازی، راه‌آهن سورینت- پرسپولیس(ساعت 15 و 30 دقیقه)

نتایج بازی‌های انجام شده جام حذفی

سایپا 3 - نفت مسجد سلیمان 4 (ضربات پنالتی)

(نفت مسجد سلیمان در مرحله یک‌هشتم با برنده تراکتورسازی- ماشین‌سازی دیدار خواهد کرد.)

الوند همدان 7- استقلال خوزستان 6

گل‌ها: ادریس ترائوره در دقیقه 22 (پنالتی) برای استقلال خوزستان، قاسم اکبری در دقیقه 55 برای الوند همدان. استقلال در ضربات پنالتی بازنده شد.(الوند همدان در مرحله بعد باید به مصاف پرسپولیس برود.)

راه‌آهن 7 - تالار وحدت همدان 2

(راه‌آهن در مرحله یک‌هشتم با برنده داماش و آهن بافق یزد بازی خواهد کرد.)

پرسپولیس5- پدیده مشهد یک

گل‌ها: مجید نورمحمدی(گل به خودی48)، رضا نورمحمدی(93)، یونس شاکری(111)، میلاد غریی(114) و هادی نوروزی(118) برای پرسپولیس و بهمن طهماسبی(86) برای پدیده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها