رکورد شکنی ویولن تایتانیک در حراج

در جریان یک حراج ویولن رهبر ارکستر کشتی تایتانیک به مبلغ 900 هزار پوند به فروش رفت و رکورد کلیه یادگارهای به فروش رفته این کشتی اسطوره ای را درهم شکست.
کد خبر: ۶۰۸۱۰۴
رکورد شکنی ویولن تایتانیک در حراج

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، شنبه شب در جریان حراجی در لندن ویولن رهبر ارکستر کشتی تایتانیک که در سال 1912 پس از برخورد با یک کوه یخ غرق شد به مبلغ 1.06 میلیون یورو معادل 1.665 میلیون دلار - 900 هزار پوند از سوی یک خریدار ناشناس خریداری شد.

به گفته بازماندگان سانحه غرق تایتانیک، والاس هارتلی رهبر ارکستر تایتانیک که 7 نوازنده داشت تا لحظه آخری که کشتی غول آسا در آب های منجمد اقیانوس اطلس شمالی فرو می رفت در حال نواختن ویولن بود.

والاس هارتلی و 7 نوازنده اش همگی همراه با تایتانیک غرق شدند.

در حالی که تعدادی از سرنشینان تایتانیک سوار قایق های نجات می شدند هارتلی و اعضای ارکسترش آهنگ « خدای من ، به من نزدیکتر شو» را می نواختند.

جسد هارتلی 10 روز بعد از سانحه در حالی ویولن داخل جعبه اش به روی شانه اش بود از دریا گرفته شد. ویولن به ماریا رابنسون نامزد هارتلی در انگلستان تحویل داده شد.

ماریا این ساز را به مناسبت نامزدی شان به والاس هدیه داده بود.

در سال 1939 با درگذشت ماریا این ویولن به ارکستر محلی یک سازمان خیریه داده شد. پس از آن ویولن دست به دست گشت تا مالکی که تصمیم به فروش آن گرفت و نخواست هویتش فاش شود.

این حراج از سوی موسسه هنری آلدریج اند سان در لندن برگزار شد. در جریان سانحه تایتانیک بیش از 1500 نفر از سرنشینان آن غرق شدند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
برچسب ها: ویولن تایتانیک
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها