منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان به عنوان نمایندگان جامعه اصناف سینمای ایران در شورای پروانه فیلمسازی معرفی شدند.
کد خبر: ۶۰۷۷۴۷

به گزارش ایسنا، خانه سینما طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه هیات وزیران مبنی بر حضور نمایندگان خانه سینما در شورای پروانه فیلمسازی و با توجه به مذاکرات صورت گرفته با سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان به عنوان نمایندگان جامعه اصناف سینمای ایران برای حضور در این شورا معرفی شدند.

در حالی نمایندگان خانه‌ سینما بعد از نزدیک به چهار سال به شورای پروانه فیلمسازی معرفی می‌شوند که موضوع معرفی و حضور نمایندگان خانه‌ سینما در شورای پروانه ساخت از جمله بحث‌ها و چالش‌هایی بود که اختلاف میان شمقدری، رئیس سابق سازمان سینمایی را با خانه‌ سینما آغاز کرد و پس از آن اوج اختلافات به تعطیلی خانه‌ سینما منجر شد.

آبان سال 88 عبدالحسن برزیده نماینده‌ خانه سینما در اعتراض به نحوه‌ عملکرد شورای پروانه ساخت و مشخص‌ نبودن برنامه‌های آن از حضور در این شورا استعفا کرد و غیبت نماینده‌ دیگر خانه سینما و کناره‌گیری اکبر نبوی، کارشناس این شورا از حضور در این جلسات، این بحث را به چالشی میان ریاست وقت سازمان سینمایی و خانه‌ سینما بدل کرد.

معرفی نماینده از سوی «خانه سینمای ایرانیان»

«خانه سینمای ایرانیان» هم با عنوان آنچه «خانه سینمای قانونی» نامیده است، دو نماینده برای عضویت در شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، «خانه سینمای ایرانیان» که در مواجهه با هیات مدیره خانه سینما در دوره مدیریت جواد شمقدری ایجاد و روند ثبت خود را در وزارت ارشاد پی گرفته بود، دو نماینده را برای عضویت در شورای پروانه ساخت معرفی کرد.

در متن این نامه که به امضای حبیب‌الله کاسه‌ساز، رئیس هیات مدیره خانه سینمای ایرانیان رسیده و خطاب به حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی نوشته شده، آمده است: پیرو آیین‌نامه هیات وزیران درخصوص حضور دو نماینده از خانه سینمای قانونی به شورای پروانه ساخت، بدین‌وسیله آقایان پرویز شیخ طادی و سید جمال ساداتیان به‌عنوان نمایندگان خانه سینمای ایرانیان از دو صنف قانونی کانون کارگردانان و جامعه صنفی تهیه‌کنندگان برای حضور در شورای پروانه ساخت معرفی می‌شوند. این در حالی است که فقط دو نماینده به عنوان نمایندگان صنفی تحت عنوان تشکل خانه‌ سینما می‌توانند به شورای پروانه ساخت معرفی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها