آینده انجمن قلم ایران به روایت سرشار

محمدرضا سرشار که بتازگی برای دو سال دیگر به عنوان رئیس انجمن قلم‌ انتخاب شده است، در گفت‌و‌گویی به تشریح فعالیت‌های آینده این انجمن پرداخت.
کد خبر: ۶۰۷۳۵۷

به گزارش ایسنا، برگزاری جایزه قلم زرین، پیگیری مسائل صنفی و رفاهی مانند شارژ کتاب اعضا، پیگیری‌ وام اعضا و انتشار نشریه از جمله مواردی بود که این نویسنده و پژوهشگر کشورمان به آنها اشاره کرد.

او درباره سرنوشت تشکیل اتحادیه نویسندگان جهان اسلام که چند سال است از سوی انجمن قلم مطرح شده است، گفت: در این‌باره ما به دولت‌ یازدهم هم نامه نوشته‌ و در آن اعلام کرده‌ایم که تشکیل چنین اتحادیه‌ای ‌ضروری است و اگر امکانات مالی باشد، انجمن هم آمادگی دارد کارهای مربوط به‌ آن را انجام دهد، اما متأسفانه هیچ پاسخی از سوی دولت یازدهم به ما داده ‌نشد.

سرشار همچنین درباره طرح انتشار 40 هزار صفحه اثر از 40 پیشکسوت نیز اظهار کرد: در این طرح قرار بود با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد 40 هزار صفحه‌ از آثار 40 پیشکسوت در قالب حدود 160 کتاب منتشر شود که تاکنون آثار 33 پیشکسوت به ارشاد تحویل داده شده است و تنها هفت نفر مانده‌اند که چون ارشاد دیگر نتوانست حمایت خود را ادامه دهد، این قرارداد در همین مرحله متوقف شد.

سرشار سپس در پاسخ به این سؤال که اعضای انجمن قلم تنها از یک طیف فکری خاص و نزدیک به هم هستند و آیا این را در انجمن قلم ایراد نمی‌داند، ‌گفت: اساسنامه در سایت انجمن وجود دارد. طبق آن هر کس که چند شرط عمومی و یک شرط تخصصی را داشته باشد و بخواهد، می‌تواند به عضویت انجمن دربیاید. طبق اساسنامه هم همه کسانی که پیرو ‌یکی از ادیان الهی هستند، می‌توانند عضو باشند و حتی‌ لازم نیست مسلمان هم باشند.

به گفته سرشار درباره عضویت نویسنده‌ها در جناح‌های مختلف سیاسی نیز هیچ‌ قید خاصی وجود ندارد و عضویت اعضا در جناح و خط سیاسی قانونی خاصی مانع عضویت آنها در انجمن نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها