شهرستان دهلران هرچند دارای تعرفه برق مناطق گرمسیری است، ولی صدور قبوض چند صد هزار تومانی برق در این شهرستان باعث شده مردم با مراجعات مکرر خود به اداره برق به دنبال اصلاح قبض‌های خود باشند.
کد خبر: ۶۰۶۶۰۱

شهرستان دهلران از شهرستان‌های جنوبی و گرمسیری استان ایلام است که دمای هوای آن تا 53 درجه به ثبت رسیده است. همین گرمای بیش از حد هوا در این شهرستان باعث شد در دور دوم سفرهای دولت نهم به استان ایلام با توجه به شرایط آب و هوایی، دولت مصوبه‌‌ای را برای تغییر تعرفه برق مصرفی از شش ماه گرمسیری به 9 ماه به تصویب برساند که بعد از آن باید مراحل قانونی خود را در وزارتخانه مربوطه طی می‌کرد تا به سرانجام برسد.

نصرالله محمدبیگی، رئیس شرکت توزیع برق شهرستان دهلران در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: قبض‌های صادره مربوط به مرداد ماه است. وی افزود: در این ماه به دلیل بالا رفتن دمای هوا، مصرف برق هم بسیار بالا می‌رود و نرخی که برای این ماه محاسبه می‌شود همانند ماه‌های قبل است و هیچ گونه تغییر نرخ در قبض‌های برق صادره نداشته‌ایم. برابر تصویب هیات وزیران برای هر کیلو وات برق مصرفی 30 ریال به عنوان عوارض دریافت می‌شود.

محمدبیگی اظهار کرد: این دستور العمل باید از ابتدای سال جاری اجرایی می‌شد، ولی به دلیل تاخیر در ابلاغ آن و نبود اعمال مالیات در قبض‌های برق باعث شد ما در این ماه این بخشنامه را اجرایی کنیم و همین باعث شده تا حدودی مشترکان برق با مبالغ بیشتری روبه‌رو شوند.مدیر توزیع برق شهرستان دهلران گفت: برابر این بخشنامه هرچه مصرف مشترکان فراتر از کیلووات مشخص شده باشد، عوارض بیشتری برای آنها اعمال خواهد شد.وی عنوان کرد: کل مجموعه برق استان در تلاش است تعرفه‌های کشاورزی را اقساطی کنیم تا مشکل آنها حل شود، ولی از لحاظ قانونی قبض‌های صادرشده هیچ گونه مشکلی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها