توانایی ایکس‌باکس وان در اجرای چهار برنامه غیر بازی به صورت همزمان در پس زمینه طی اجرای یک بازی و همچنین سوئیچ از محیط بازی به آن برنامه‌ها در یک چشم بر هم زدن، طبیعتا تاثیراتی را هم بر کارایی حداکثری تئوریک کنسول در اجرای بازی دارد.
کد خبر: ۶۰۶۱۳۸

ایکس‌باکس وان، 10 درصد توان رزرو در سیستم پردازشگر ویدئویی خود دارد. از توان این 10 درصد رزرو برای سنسورهای کنترلر کینکت و برنامه‌های پس زمینه کمک گرفته می‌شود. از همین رو برنامه‌های باز حین اجرای یک بازی به کاهش سرعت گیم‌پلی و تاثیر چشمگیری روی آن منجر نمی‌شود.

گرچه این موضوع نکته مثبتی در مورد این کنسول به حساب می‌آید، اما این نقطه ضعف وجود دارد که توسعه‌دهندگان بازی اجازه دسترسی به آن فضای رزرو را ندارند. اما قرار است اجازه دسترسی به این فضا در اختیار توسعه‌دهنده‌ها نیز قرار گیرد به این شرط که اثری روی کارایی کلی سیستم گذاشته نشود. از سویی کنسول نسل جدید سونی، پلی‌استیشن 4 نیز قابلیت مشابه‌ای دارد؛ می‌توان حین اجرای بازی برنامه‌های غیر بازی را در پس‌زمینه در اختیار داشت و بین آنها سوئیچ کرد، اما سونی هنوز جزئیاتی در این مورد و این‌که چه تاثیری روی عملکرد کلی سیستم خواهد داشت منتشر نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها