چند روز پیش نیز ​با غرق شدن یک قایق حامل مهاجران 330 نفر جانشان را از دست دادند

مدیترانه 50 مهاجر غیر قانونی را در خود کشید

در پی غرق شدن قایق حامل بیش از ۲53 مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه، 50 نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۰۵۹۴۹

به گزارش بی. بی. سی، در پی این حادثه، کشور‌های ایتالیا و مالت، برای نجات سانحه‌دیدگان امدادگرانی به محل حادثه در ۱۲۰ کیلومتری جزیره لامپادوسا فرستاده‌اند.

به گفته جوزف موسکات، نخست وزیر مالت، تاکنون ۲۰۳ نفر از سانحه‌دیدگان نجات یافته‌اند. با این حال تابعیت آنها هنوز مشخص نشده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سانحه اخیر در حالی رخ داد که قایق حامل مهاجران پیش از غروب دچار مشکل فنی شد و سرنشینان آن برای جلب توجه یک هواپیمای عبوری، به یک طرف قایق هجوم بردند که باعث به هم‌خوردن تعادل آن شد.در پی این حادثه، نیروی هوایی مالت بلافاصله کشتی‌های ایتالیایی حاضر در محل را از وقوع آن مطلع کرده بود.به گفته دفتر نخست وزیر مالت، ۱۴۷ نفر از سرنشینان قایق حادثه دیده به این کشور منتقل شدند و ۵۶ نفر دیگر نیز به وسیله کشتی‌های ایتالیایی نجات یافتند.جزیره لامپادوسا در فاصله ۲۹۰ کیلومتری از سواحل آفریقا، یکی از مقاصد اصلی قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی است.

گارد ساحلی ایتالیا روز جمعه در چند عملیات جداگانه حدود ۵۰۰ مهاجر غیرقانونی را که با قایق‌های مختلف راهی اروپا بودند، در نزدیکی سواحل سیسیل از دریا نجات داد.

در حادثه دیگر در روز جمعه، ۱۲ مهاجر فلسطینی و سوری در یک سانحه دریایی در بندر اسکندریه مصر غرق شدند.نیروهای امنیتی مصر از نجات ۱۱۶ مهاجر که سرنشین یک کشتی با 200 مسافر بودند و انتقال آنها به پاسگاه پلیس خبر داده‌اند.

گورستانی به نام دریا

در پی غرق شدن یک قایق دیگر حامل پناهجویان، جوزف موسکات، نخست‌وزیر مالت گفته است آب‌های اروپایی نزدیک به آفریقا به یک گورستان تبدیل شده است.انریکو لتا، نخست‌وزیر ایتالیا نیز گفته است غرق شدن این قایق، نشانگر وضعی اضطراری در دریای مدیترانه است.

هفته گذشته نیز بیش از ۳۳۰ پناهجو در حادثه‌ای مشابه در آب‌های جزیره لامپادوسای ایتالـیا، جانشان را از دست‌دادند.

بنا بر این گزارش، در این فصل سال به دلیل جریان آرام آب‌های مدیترانه، کشتی‌ها و قایق‌ها روزانه پناهجویانی را از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه به سواحل جنوبی ایتالیا حمل می‌کنند، اما این کشتی‌ها معمولا بیش از ظرفیت خود مسافر دارند و دچار حادثه می‌شوند.

به گفته سخنگوی سازمان ملل، شمار پناهجویانی که تا پایان ماه گذشته میلادی (سپتامبر) از راه دریا وارد ایتالیا شده‌اند، به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده که بیشتر این افراد از کشورهای سوریه، اریتره و سومالی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها