همین که من دعوت شده‌ام به این معناست که کارلوس کرش لیگ را می‌بیند

لک: از دعوت به تیم ملی​ انرژی تازه‌ای گرفته‌ام

دروازه‌بان تیم تراکتورسازی تبریز بار دیگر به تیم ملی دعوت شد تا به گفته خودش پاداش تلاش سال‌های اخیرش در این عرصه را گرفته باشد. حامد لک که از تیم صبای قم در پایان فصل دوازدهم لیگ برتر به تبریز و تراکتورسازی کوچ کرد، حالا توانسته با درخشش در این تیم با تنها 9 گل خورده آماری برجای بگذارد که تا پایان هفته دوازدهم فقط یک دروازه‌بان ایرانی شرایطی بهتر از او را دارد و او کسی نیست جز رحمان احمدی دروازه‌بان اول تیم ملی ایران و سپاهان. بررسی شرایط تیم تراکتورسازی در لیگ و همچنین شرایط تیم ملی در آستانه بازی با تایلند از جمله مواردی بود که با لک درباره شان گفت‌وگو کردیم.
کد خبر: ۶۰۵۸۱۲

پیش از این اردو در کدام مقطع به تیم ملی دعوت شده بودی؟

در اردویی که تیم ملی در عمان داشت به اردوی تیم ملی دعوت شدم و در پایان هم خط خوردم و در اردوی بعدی که برای سه بازی آخر ایران برای راهیابی به جام جهانی بود، دعوت نشدم.

انتظار داشتی به این اردو دعوت شوی؟

از ابتدای فصل تمام تلاشم را به کار بسته بودم تا بار دیگر بتوانم نظر مساعد کارلوس کرش را جلب کنم. برای تراکتورسازی بهترین بازی‌هایم را انجام می‌دادم و دعوت شدنم هم نشان‌دهنده این بود که کرش لیگ را با دقت دنبال می‌کند. گرچه اگر هم مرا دعوت نمی‌کرد ناراحت نمی‌شدم و بر تلاشم می‌افزودم، اما حقیقت این است که در این شرایط انرژی تازه‌ای یافته‌ام.

اما عده‌ای بر این باور هستند که کرش بدون توجه به لیگ، فقط یکسری بازیکن تکراری را به تیم ملی دعوت کرده است. با این نظر مخالفی؟

صددرصد، فکر می‌کنم اگر این دید را نداشت، مرا هم دعوت نمی‌کرد.

از رقابت با رحمان احمدی و دانیال داوری هراسی نداری؟

ما دوستان هم هستیم و در تیم ملی با هم رقابت می‌کنیم. من در تیم ملی بهترین تمریناتم را انجام می‌دهم تا ضمن آماده تر شدن خودم، انگیزه مضاعفی را هم در رقبایم ایجاد کنم تا هر سه در بهترین شرایط قرار بگیریم. هر کسی هم که درون دروازه می‌ایستد خدا پشت و پناهش باشد.

در صورت نیاز، این روحیه را داری که به جای رحمان احمدی از دروازه تیم ملی محافظت کنی؟

البته که دارم، به همین خاطر هم قصد دارم آمادگی‌ام را در بهترین شرایط حفظ کنم.

بازی با تایلند را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

این تیم در حد تیم ملی ایران نیست و جزو تیم‌های درجه دو آسیا محسوب می‌شود. البته ما هرگز این تیم را دست کم نمی‌گیریم و با توجه به رویارویی استقلال با یکی از تیم‌های باشگاهی تایلند، حالا همه ما می‌دانیم که آنها پیشرفته‌تر از قبل فوتبال بازی می‌کنند. فکر می‌کنم اگر با روحیه بالا به مصاف این تیم برویم مشکل زیادی برابر این تیم نخواهیم داشت.

شرایط روحی خودت خوب است؟

خیلی خوشحالم که توانستم در جمع ملی پوشان باشم و می‌خواهم این روند را تا جام جهانی ادامه دهم و برای تراکتورسازی بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم.

چه شد تصمیم گرفتی این فصل راهی تراکتورسازی شوی؟

به چند دلیل این انتخاب را کردم. اولا چون این تیم در دو فصل گذشته نایب قهرمان لیگ برتر شده بود و شخصیت قهرمانی داشت و حتی معتقدم می‌توانست قهرمان لیگ هم بشود. جدا از آن تراکتورسازی یک تیم پرطرفدار است که نمونه اش در ایران خیلی کم است و تماشاگران خونگرم و پرشوری دارد. آنها همواره ما را در این هفته‌ها چه در تبریز و چه در بازی‌های خارج از خانه تنها نگذاشته‌اند و خلاصه این‌که به تراکتور آمدم تا همراه دیگر بازیکنان خوب این تیم اعم از جدید و قدیم، یک قهرمانی برای این تیم در پایان فصل به ارمغان بیاوریم.

از عملکرد تیمی‌تان راضی هستی؟

ما بازی اول را به پرسپولیس واگذار کردیم و شروع نسبتا بدی داشتیم که البته برخی آن باخت را به حساب داوری غلط گذاشتند. اما در ادامه توانستیم کم‌کم به خودمان بیاییم و گرچه تعداد قابل توجهی مصدوم داشتیم و در تبریز هم به برد دست نمی‌یافتیم، اما سرانجام این مشکلات را هم پشت سر گذاشتیم و توانستیم جزو سه تیم صدر جدول باشیم که سومی‌مان هم به خاطر تفاضل گل با سپاهان است نه امتیاز کمتر.

می دانستی آخرین جامی که تراکتورسازی گرفته، به 22 سال پیش برمی گردد؟

خیر، نمی‌دانستم و همین جا به مردم تبریز قول می‌دهم که این فصل ما برایشان یک جام خواهیم گرفت.

به چه اطمینانی این قول را می‌دهی؟

این‌که با یارگیری انجام شده و هدایت اصولی آقای جلالی، تیم برای قهرمانی بسته شده است. تیمی تشکیل شده از بازیکنان جوان و با تجربه که امیدوارم همگی بتوانیم عملکرد خوبی برای تراکتور داشته باشیم.

با رفتن تونی اولیویرا از تراکتورسازی ابتدای فصل جو نامناسبی علیه جلالی و کل تیم به راه افتاده بود. هنوز هم آن جو پابرجاست؟

قبول دارم که آن اوایل کمی از این بحث‌ها بود، اما رفته رفته مردم تبریز به این تیم و مربی و بازیکنانش اعتماد کردند و خودشان هم دیدند تیم خوب کار کرده و بعضا در تعدادی از بازی‌ها با بدشانسی توپ هایمان به گل تبدیل نشده است. الان هم که شرایط تیم خوب است و با تفاضل گل سوم هستیم و پس از تعطیلی لیگ هم یک بازی شش امتیازی برابر فولاد داریم تا فاصله 3 امتیازی‌مان با صدر جدول را به صفر برسانیم. در واقع آن بازی برای ما حکم اولی در نیم فصل را دارد و باید تمام تلاش مان را انجام دهیم تا برنده آن بازی حساس باشیم .

حقیقت دارد بازی‌های زیبای گسترش فولاد، تا حد زیادی تیم شما را در تبریز تحت‌الشعاع قرار داده است؟

ببینید، گسترش فولاد تیمی جوان است که برای نخستین سال گام به لیگ برتر گذاشته و از مربی خوب و بازیکنان با انگیزه‌ای هم بهره می‌برد. با این همه با تمام احترامی که برای این تیم و کادر سرپرستی و فنی اش قائل هستم باید بگویم این تیم بیش از هر هدفی دنبال حفظ خود در لیگ برتر است . شاید در وهله بعد مسئولان این تیم بخواهند به شرایطی دست یابند که تیمشان در پایان لیگ در نیمه بالایی جدول قرار بگیرد که این هم برای تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، خیلی خوب است.

پس گسترش رقیب تراکتور سازی نیست؟

خیر، هدف ما قهرمانی است و من مطمئن هستم اگر این مساله را با مسئولان این تیم در میان بگذارید خودشان هم به این موضوع اذعان می‌کنند که اهداف ما و آنها قابل مقایسه نیستند. البته باز هم تکرار می‌کنم این تیم زیبا فوتبال بازی می‌کند و به شخصه دوست دارم بازی‌های گسترش را نگاه کنم و برایشان هم آرزوی موفقیت دارم.

از شرایط خودت در تیم باشگاهی‌ات راضی هستی؟

بله، شکر خدا همه چیز خوب است و رابطه خوبی با هم تیمی‌ها و کادر فنی تیم دارم و خوشحالم نقش کوچکی در موفقیت تراکتورسازی داشته‌ام.

فکر می‌کنی حضور بازیکنان جدید و نامی و باتجربه در تیم تا چه حد تراکتورسازی را در رسیدن به یک جام در این فصل نزدیک کرده است؟

بدون تردید حضور بازیکنان سرشناس در تراکتورسازی به این تیم شخصیت داده است. به‌طور مثال با آمدن آقای علی کریمی در زمره بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، به مجموعه تیم روحیه زیادی تزریق شد. البته الان مدتی است که ایشان مصدوم هستند اما در هفته‌های گذشته هر زمان که علی آقا در محل تمرین حاضر می‌شد همه بازیکنان از نحوه تمرین کردن ایشان به وجد می‌آمده و برای انجام تمرینات بیشترروحیه می‌گرفتند .علاوه بر این، تجربیات آقای کریمی، هم در تمرینات و هم در بازی‌ها به کمک بچه‌های تیم آمده و ما را در رسیدن به مکانی که الان در آن هستیم کمک کرده است.

سایر بازیکنان تأثیری نداشتند؟

البته که داشتند، بازیکنی مثل سعید دقیقی، فرشید طالبی، مرتضی اسدی و حتی کریم انصاری فرد همگی در بالا رفتن تجربه کلی تیم نقش داشتند و مطمئنا در دیدارهای دور برگشت این تجربیات به اضافه هماهنگی‌ای که میان بازیکنان ایجاد خواهد شد، به ما کمک می‌کند به جام دست یابیم.

محمدرضا مدنی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها