عملیات جستجو ادامه دارد

مفقود شدن 5 مرزبان در منطقه جکیگور

فرمانده مرزبانی ناجا خبرداد:

4000 کیلومتر از مرزها در معرض ورود مواد مخدر

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: حدود 4000 کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی به طور مستقیم در معرض آسیب ورود مواد مخدر به کشور است.
کد خبر: ۶۰۴۹۸۸
4000 کیلومتر از مرزها در معرض ورود مواد مخدر

سردار حسین ذوالفقاری در مراسم نشست فرماندهی ناجا با سفرا، کارداران و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران با بیان اینکه امروزه امنیت یک کشور به طور مستقیم بر امنیت سایر کشورها تاثیرگذار است،‌ گفت: در عصر کنونی بخشی از تهدیدهای جهانی مشترک است.

وی افزود: امروز مواد مخدر، تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق سلاح و امنیت‌غذایی از جمله تهدیدهای مشترک بشریت است. تلاش امروز هر کشور می‌تواند کمک به امنیت دیگر کشورها باشد. از این رو فعالیت مرزبانان کشورهای جهان می‌تواند نقش موثری در تامین امنیت سایر کشورها ایفا کند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اظهار کرد: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیتی که در آن قرار دارد و کم ثباتی‌هایی که در کشورهای پیرامونیش وجود دارد، می‌تواند پیامدهای مثبتی را برای سایر کشورها داشته باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر به خصوص در مرزهای خاکی، گفت: امروز انتقال مواد مخدر از طریق دریا شدت بیشتری گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امروز عمده تهدیدهای کشور، قاچاق موادمخدر، تروریسم، قاچاق اسلحه و مهاجرت غیرقانونی است، گفت: کشورمان در کریدور کشورهای مهاجرفرست و مهاجرپذیر قرار گرفته، از این رو ماهانه 3000 مهاجر غیرقانونی در مرزهای کشور دستگیر می‌شوند و 34 هزار تن از افراد غیرمجاز در کشور جمع‌آوری و اخراج می‌شوند.

سردار ذوالفقاری با تاکید بر سرمایه‌گذاری ایران در مورد مبارزه با تروریسم به عنوان یک قربانی تروریسم، گفت: اگر این سرمایه‌گذاری صورت نگیرد و پیوند تروریسم شرق و غرب کشور اتفاق بیفتد، می‌تواند مخاطرات بسیاری را به بار بیاورد.

وی با اعلام افزایش 31 درصدی کشفیات سلاح نسبت به سال گذشته، افزود: امروز با ساخت دیوارها، کانال‌ها و خاکریزها در مرزهایی که تا چند سال قبل حضور نداشتیم حضور خود را تشدید کرده‌ایم. امروز نیروهای مرزبانی نسبت به چهار سال گذشته دو برابر شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ارتباط مستقیم با 15 کشور، گفت: خیلی از مسائل و مشکلات بین کشورها توسط مرزبانان قابل حل است. تلاش می‌کنیم از سیاسی‌شدن اختلافات جزئی مرزها جلوگیری کنیم. آمادگی داریم در تعامل با دیگر کشورها مسائل مرزی را در کوتاه‌ترین زمان حل و فصل کنیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها