شیشه تلفن‌همراه شما به احتمال خیلی زیاد از محصولات مقاوم شرکت گوریلاست، اما سازندگان این پوشش شفاف معتقدند برای نشکن ‌بودن و سرسختی، تعریف جدیدی ارائه داده‌اند.
کد خبر: ۶۰۴۲۱۲
شیشه‌های تلفن‌همراه مقاوم‌تر می‌شود

 این پوشش چند لایه که پوشش مقاومتی رینو نام گرفته است، با پوشاندن سطح شیشه تلفن هوشمند شما، نه‌تنها از شفافیت تصویر و حساسیت لمس صفحه نمی‌کاهد، بلکه قدرت ضربه‌پذیری آن را تا پنج برابر یک شیشه گوریلا‌ـ‌2 نیز افزایش می‌دهد. این پوشش شفاف محصول آزمایشگاه تکامل ایده‌های انقلابی از دانشگاه کمبریج است.

نقشه‌برداری سه‌بعدی با موبایل

این وسیله جانبی جدید که ویژه دارندگان آیفون به بازار عرضه شده است، لایه جدیدی به دنیای شما اضافه می‌کند. شما می‌توانید با این وسیله، نقشه سه‌بعدی دنیای اطرافتان را ترسیم کنید. سازندگان دو کاربرد عمده برای این نقشه‌بردار سه‌بعدی قائل شده‌اند. در کاربرد اول شما می‌توانید با نقشه‌برداری سه‌بعدی از مبلمان و اثاثیه منزل در مغازه‌ها، آنها را روی نقشه ‌سه‌بعدی خانه‌تان بچینید تا انتخاب بهتری داشته باشید. در کاربرد دوم شما می‌توانید حیوانات یا حتی دوستان مجازی خود را به نقشه سه‌بعدی خانه‌تان اضافه کنید و از طریق صفحه فون با آنها به تعامل بپردازید.

کنترل از راه دور برای عکاسی

این روزها که هر تلفن‌همراهی به دوربینی خاص مجهز شده است، عکاسی از خود، کم‌کم دارد به عادتی فراگیر تبدیل می‌شود. از سوی دیگر حتما برایتان پیش آمده که بخواهید عکسی دسته جمعی بگیرید و با تنظیم دوربین روی حالت اتوماتیک، دوان‌دوان خود را به جمع دوستانتان رسانده‌اید و در آخرین لحظات، دوربین در حالی عکس شما را برداشته که هنوز خود را مرتب نکرده بودید. حالا این کنترل از راه دور بلوتوثی به نجات شما آمده است. با این ابزار ساده که سه متر هم برد دارد، می‌توانید قبل از عکس گرفتن، خوب همه چیز را مرتب کنید و بعد کلیییییک!

شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه

مدت‌هاست خبرهایی درباره شارژ بی‌سیم ابزارهای همراه بر سر زبان‌هاست، اما حالا گویا حاتم‌زین دستگاهی را تولید کرده و در یک نمایشگاه فناوری در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآورده است. دستگاه شارژ بی‌سیم حاتم‌زین مثل مودم‌های ای ‌ـ ‌فای که این روزها در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود، کار می‌کند؛ یعنی برق را به امواج مایکروویو در همان محدوده فرکانسی تبدیل می‌کند و دستگاه‌هایی را که نام کاربری و کلمه عبور مناسب دارند شناسایی می‌کند و امواج مایکروویو را به سمت آنها روانه می‌کند. برد این فرستنده حدود 9 متر است و برای خانه‌ای معمولی کاملا مناسب است.

قدم زدن با ربات

شرکت ژاپنی یاسکاوا الکتریک کفش رباتیک ویژه‌ای طراحی کرده است که می‌تواند به سالمندان و معلولان در راه رفتن کمک کند. این کفش‌ها که به کمربندی مجهز به باتری، پردازنده مرکزی و سنسورهای حرکتی مجهز است، دارای موتورهای الکتریکی متعددی است تا ضمن کمک به ماهیچه‌ها برای حرکت، جلوی تعادل نداشتن و افتادن ناتوانان را بگیرد. البته نمی‌توان انتظار داشت پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بعد از پوشیدن این کفش‌ها در مسابقات
دوی ماراتن شرکت کنند.

با قدرت ذهنتان دنیا را کنترل کنید

کنترل همه ابزارهای دور و بر ما به کمک دست، پا و انگشتان صورت می‌گیرد. نکته جالب اینجاست که اعضای بدن ما، خود از مغز فرمان می‌گیرند؛ پس چرا برای کنترل ابزارهای هوشمند، مستقیم سراغ امواج مغزی نرویم. همین ایده باعث تولید هدست مغزخوانی شده است که دست‌کم می‌توانید با آن از بازی‌های روی تبلت اندرویدی یا آی.او.اسی خود لذت ببرید. این هدست را می‌توان همچنین با کامپیوترهای شخصی نیز به کار برد. باتری این ابزار تا هشت ساعت، گیرنده امواج مغزی و فرستنده بلوتوثی آن را زنده نگه می‌دارد.

عینک هوشمند جت

اگر فکر می‌کنید گوگل تنها شرکت دنیاست که به فکر ساخت عینک‌های هوشمند است، سخت در اشتباهید. در حالی که گوگل وعده عرضه عینک‌های خود را در سال آینده می‌دهد، این عینک هوشمند که جت نامیده می‌شود با امکاناتی به مراتب بهتر ‌اکنون آماده به چشم زده شدن است. سنسورهای حرکتی، جی‌پی‌اس، بلوتوث، دوربین، بلندگو، میکروفن و خیلی دیگر از امکانات هوشمندسازی و تعامل با محیط در این عینک ارزان‌قیمت ساخت شرکت ریکان گنجانده شده است.

خواندن در حال دویدن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال دویدن یا راه رفتن سریع مجبور شده باشید متنی را روی تلفن‌همراهتان بخوانید. قطعا تجربه دلپذیری نیست! حرکت ناهماهنگ سر و دست‌ها در حال حرکت سریع باعث می‌شود چشم‌ها نتوانند متن را تعقیب کنند؛ اما این ابزار ساده که به سنسورهای حرکتی و یک فرستنده بلوتوثی مجهز است، مسیر حرکت سر را شناسایی می‌کند و به تلفن‌همراه شما می‌فرستد. سنسورهای روی تلفن هوشمند هم مسیر حرکت خود را شناسایی می‌کنند و با حرکت دادن متن به بالا و پایین یا چپ و راست، متن یا تصویری را که در حال دیدنش هستید، از نظر شما ثابت نگه می‌دارد. / ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها