از سال 1391 رسانه ملی راه‌اندازی شبکه‌های نسل جدید را کلید زد. شبکه «نمایش» با پخش فیلم‌های سینمایی توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و در پی آن شبکه «سلامت» با دست گذاشتن بر نیازهای اصلی مردم، انتقال دانسته‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۶۰۴۱۱۷

پیش از راه‌اندازی این دو شبکه، شبکه «مستند» هم توانست به علاقه‌مندان و فرهیختگان، فیلم‌های ارزشمند مستند را ارائه کند. شبکه «ورزش» نیز گامی مهم در به تصویر کشیدن صحنه‌های ورزشی و رفع نیازهای عرصه ورزش ایفا کرد. شبکه «پویا» دنیای کودکان را با تخیل خلاق انیمیشن رنگین کرد و شبکه «شما» رنگین‌کمان فرهنگ اقوام ایرانی را در گستره‌ای به وسعت کشور پوشش داد. به موازات راه‌اندازی شبکه «آی‌فیلم» شبکه «تماشا» به جمع شبکه‌های تلویزیونی پیوست و با نمایش سریال‌های داخلی و خارجی لقب یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها را از آن خود کرد.

راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی حرکتی بجا و شایسته است. این شبکه‌ها علاوه بر آن که درونمایه‌های گوناگون برنامه‌ها را در تلفیق نور، رنگ، صوت و تصویر منعکس می‌کنند، به شکل آینه اعتماد به نفس بالا در توان فنی، پشتیبانی و تجهیزاتی رسانه ملی را در شرایط تحریم اثبات می‌کنند.

از امروز مهمان تازه‌ای با نام «شبکه نسیم» به همنشینی مردم خواهد آمد. شبکه نسیم از نظر موضوعی چهار مقوله نشاط و طنز، سرگرمی، یاد و خاطره و مسابقه را در بر می‌گیرد.

ماموریت اصلی شبکه نسیم آوردن نشاط، شادی و جلوه‌های مفرح طنز به درون زندگی مردم است.

تدارکی که برای غنی ساختن شبکه نسیم در جریان است، یکی از تلاش‌های کم‌نظیر رسانه‌ای است. این تلاش‌ها با هدایت رئیس رسانه ملی جورچین مناسبی را آماده کرده و می‌رود که شروع شبکه نسیم را به حرکتی تازه تبدیل کند.

تیم‌های رسانه‌ای کارآمد با جستجو و یافتن صحنه‌های بکر، گزینه‌های ارزشمندی را برای پخش در شبکه نسیم آماده می‌کنند. اهتمام شبکه‌های اصلی رسانه، بهره‌گیری از آرشیو غنی سازمان و همراهی مراکز استانی در تامین برنامه‌های این شبکه حاکی از آن است که رخداد تصویری مهمی در راه است که پیک و پیام آن نشاط، خنده و سرزندگی است. دیرگاهی است که رسانه ملی درصدد است که با برنامه‌های شورانگیز مخاطبان خود را سرزنده و بشاش کند و با این‌که کارهای انجام شده کم نیست، ولی کارهای نکرده بسیار است. خوشبختانه از منظر سیاستگذاری دایره انتخاب‌ها در شبکه نسیم دایره‌ای باز و متنوع است. سکانس‌های تمام فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی در نسیم دیده خواهد شد.

رعایت اصول حرفه‌ای انتخاب‌ها با رعایت مدت زمانی مناسب و داشتن آغاز و انجام در سکانس‌ها مدنظر بوده و در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌تواند ذخیره‌ای مناسب از بسته‌های دیداری را با راهنمای استفاده از آنها فراهم آورد.

در این شبکه، صحنه‌های داد و بیداد، پرخاشگری و فریادهای ناهنجار راهی ندارد و ان‌شاءالله شبکه نسیم از این آسیب‌های آزاردهنده مبرا خواهد بود.

بی‌تردید فراز برجسته شبکه نسیم که همان نشاط، شادی و طنز است، در بالا بردن و ارتقای بهداشت روانی و خشنود کردن جامعه در گذران لحظه‌های عمر تاثیر مثبت خواهد داشت.

شبکه نسیم شبکه‌ای یکسویه نیست و برعکس شبکه‌ای متعامل با مردم است که آنها را در ثبت و ضبط لحظه‌آفرینی‌های مهیج و صحنه‌های ماندگار با خود سهیم می‌کند.

دیالوگ‌های قوی، موقعیت‌های طنز، پشت صحنه سریال‌ها و فیلم‌ها، نماهای خارجی جذاب، دوبله‌های طنز، فیلم‌های ارسالی مردم، سکانس‌های مناسب از سینمای ایران و جهان، صحنه‌های زیبای طبیعت، خنده‌های طبیعی و... از مواردی است که دریافت آنها بزودی در قالب فراخوان به مردم اعلام خواهد شد. هرکس در سرفصل‌های نسیم بسته‌های دیداری قابل ارائه دارد، می‌تواند برای پخش، آن را به این شبکه ارسال کند.

شبکه نسیم مصمم است مبانی تاسیس خود را به عنوان یک روش جدید رسانه‌ای متفاوت یا به عنوان یک ابتکار معرفی کند.

کاوه تیموری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها