مقایسه ساعت‌های هوشمند گلکسی گِر و سونی‌2

ساعت‌های هوشمند در راه بازار

این روزها بازار ساعت‌های هوشمند داغ است. همچنین مدتی است که ساعت‌هایی همچون پبل و ساعت هوشمند اصلی سونی نظرها را به خود جلب کرده‌ است، اما وقتی صحبت از ساعت هوشمند گلکسی گِر (gear) سامسونگ و ساعت هوشمند سونی‌2 می‌شود، قضیه بسیار فرق می‌کند.
کد خبر: ۶۰۳۹۳۳

بد نیست مقایسه‌ای بین این دو ساعت که صفحه نمایش بزرگی هم دارد، انجام دهیم.

اندازه

هنگام مقایسه اندازه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌ها تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود، فقط این‌که سامسونگ گلکسی از روبه‌رو 39 درصد بلندتر و 23 درصد ضخیم‌تر دیده می‌شود. ساعت هوشمند سونی‌2 14 درصد عریض‌تر است.

وزن

اگر نمی‌خواهید تلفن هوشمندتان روی مچ دست‌تان خیلی سنگینی کند، می‌توانید بند ساعت هوشمند سونی‌2 را جایگزین کنید، زیرا چند نمونه بند متفاوت در اختیارتان قرار می‌دهد البته بند فلزی سونی2، آن را 66 درصد سنگین‌تر از گلکسی گِر سامسونگ می‌کند.

ساخت

در ساخت هیچ‌ کدام پلاستیک ارزان‌قیمت به کار نرفته است. گلکسی گِر از فلز ضد زنگ و سونی‌2 از آلومینیوم ساخته شده است.

نمایشگر

نمایشگر سونی2، 96 درصد نمایشگر گلکسی گِر است. صفحه نمایش گلکسی گر شفاف‌تر و با تراکم پیکسلی بالا و آنچه در تلفن‌های هوشمند مدرن مشاهده می‌کنید ارائه شده است. گلکسی گِر دارای صفحه نمایش سوپر آمولد است که خواندن صفحه زیر نور آفتاب را نسبتا راحت می‌کند، اما صفحه نمایش سونی‌2 از نوعی ال‌سی‌دی است که نور را از خود عبور و مقدار خوانایی آن را تاحد بسیار بالایی افزایش می‌دهد و شما می‌توانید بدون هیچ اشکالی حتی زیر نور مستقیم خورشید نوشته‌های صفحه نمایش را مشاهده کنید. البته سامسونگ می‌گوید گلکسی گِر زیر نور خورشید هم خوب دیده می‌شود، اما قبل از این‌که این موضوع را بپذیریم باید حتما آن دو را امتحان کنیم.

سازگاری تلفن‌ها

نسل فعلی تلفن‌های هوشمند با خود رازی دارد: آنها به تنهایی واقعا هوشمند نیست. در حقیقت، کار اصلی‌شان استفاده از قدرت فکر تلفن هوشمندی بسیار هوشمندتر از خودشان است. بنابراین ضروری است ساعتی بخرید که با تلفن انتخابی‌تان سازگاری داشته باشد. یکی از امتیازهای ساعت هوشمند سونی‌2 این است که با هر تلفن اندرویدی سازگاری دارد. از اندروید 4 (که اواخر 2011 به بازار آمد) گرفته به بالا، اما گلکسی گِر فقط با یک تلفن و آن هم گلکسی نوت 3 جدید سامسونگ، سازگار است. البته قرار است نرم‌افزارش تا یکی دو ماه آینده به‌روز شود و با گلکسی s4، گلکسی s3 و گلکسی نوت2 نیز سازگاری یابد، اما این در برابر سازگاری ساعت‌های هوشمند سونی2 که با تلفن‌های بی‌شماری سازگاری دارد، بسیار محدود است.

سازگاری با آیفون

اگر دنبال ساعت هوشمندی می‌گردید که با آیفون سازگار باشد، ساعت هوشمند پبل پیشنهاد می‌شود. البته اگر کمی صبر کنید (یک ماه؟ یک سال؟) شایعه شده است که اپل ساعت (آی‌واچ) خود را قرار است به بازار بفرستد.

بلوتوث

درباره اتصال به وسیله بلوتوث به تلفن هر دو ساعت این امکان را دارد. در این بخش گلکسی گِر از فناوری جدیدتری یعنی بلوتوث با ذخیره باتری ال‌ای (انرژی کم)، استفاده می‌کند.

اطلاعات

بزرگ‌ترین هدیه ساعت‌های هوشمند، اطلاعاتی است که درست روی مچ دست‌تان قرار دارد. هر دو ساعت هوشمند گلکسی گِر و سونی2 مانند پبل و هر ساعت هوشمند دیگر، اطلاعات مورد نیازتان را بسرعت در دسترس‌تان قرار می‌دهد. گلکسی گِر یک ویژگی چشمگیر به نام رله هوشمند که به وسیله آن وقتی ساعت را روی مچ دست‌تان قرار می‌دهید به طور خودکار نرم‌افزارهای موجود در تلفن‌تان که با ساعت سازگار است، فعال می‌سازد. اگر نمی‌دانید چگونه، فقط تصور کنید که ایمیلی روی ساعت مچی‌تان دریافت کرده‌اید، گلکسی نوت3 را انتخاب کنید تا آن را بخواند و هر وقت ایمیلی داشتید همین نرم‌افزار برای خواندنش حاضر می‌شود.

عمر باتری

طبق تخمین‌های سامسونگ و سونی، ساعت هوشمند سونی2 درخصوص طول عمر باتری نسبت به گلکسی گِر برتری دارد. درواقع با استفاده معمولی سه تا چهار روز طول می‌کشد تا باتری خالی شود. سامسونگ مدعی است گلکسی گِر با استفاده سنگین‌تر دو روزه باتری‌اش خالی می‌شود و شب‌ها قبل از این‌که سرتان را روی بالش بگذارید مسلما آن را باید به پریز برق وصل کنید.

تماس‌های تلفنی

گلکسی گِر بلندگو و میکروفنی دارد که به شما اجازه می‌دهد به وسیله ساعت مچی‌تان تماس تلفنی برقرار کنید. البته از نظر فنی تماس به وسیله تلفن‌تان انجام می‌شود، اما شنیدن صدا از طریق ساعت این تصور را به کاربر می‌دهد که انگار به وسیله ساعتش در حال مکالمه است. ساعت هوشمند سونی2 این امکان را ندارد، البته سونی این کار را با قابلیت بلوتوث انجام می‌دهد، اما این ویژگی بیشتر شبیه تلاشی از روی بی‌علاقگی است تا بتواند ضعفی را بپوشاند به جای این‌که ویژگی خاصی ارائه دهد.

کنترل صدا

ساعت‌های هوشمند آینده احتمالا تا اندازه‌ای کنترل صدا خواهد داشت، از آنجا که صفحه نمایش برای وارد کردن متنی معنادار بسیار کوچک است بنابراین صحبت کردن از طریق تلفن بهترین روشی است که با آن می‌توان پیامی را با صدای بلند خواند یا جستجو کرد.

در اینجا سامسونگ این مزیت را در خود دارد. البته کنترل صدای آن نسخه پایین‌تر اس‌ویس (رقیب سیری سامسونگ) محسوب می‌شود.

دوربین

گلکسی گِر وجود یک دوربین روی بند خود را نیز به رخ می‌کشد. فعال‌سازی‌اش هم آسان است: ابتدا از بالای صفحه تا پایین می‌توان به آن ضربه زد و آن را فعال و با ضربه‌ای دیگر شروع به فیلمبرداری کرد. می‌توانید بدون این‌که کسی متوجه شود با آن عکس هم بگیرید، اما قربانیان‌تان حداقل می‌توانند مطمئن باشند که کیفیت عکس‌شان مانند دوربین تلفن‌تان است.

مقاومت در برابر آب

هر دو ساعت تا حدی در برابر آب مقاوم است که برای چنین ابزارهایی بسیار ضروری است. ضد آب بودن سونی2 بسیار کاراتر است، هر چقدر دوست دارید با ساعت هوشمند سونی2 خود شنا کنید. گلکسی گِر محدود به باران و شاید یک دوش مختصر است.

پردازنده

البته نمی‌توانیم درباره پردازنده ساعت‌های هوشمند تازه‌وارد چندان صحبت کنیم، اما پردازنده تک‌هسته‌ای گلکسی گِر سریع‌تر عمل می‌کند.

تعویض بند مچ

می‌توانید بند اولیه ساعت هوشمند سونی2 را با هر بند 24 میلی‌متری استاندارد دیگر تعویض کنید، اما بند گلکسی گِر، دوربین و بقیه امکاناتش، بخش دائم بسته‌بندی این ساعت است.

NFC

سونی2 به امکان ارتباط حوزه نزدیک NFC افتخار می‌کند، اما این امکان نمی‌تواند عاملی برای خرید این ساعت باشد. این ویژگی بخوبی بلوتوث عمل نمی‌کند.

ابزارهای کاربردی

آیا یک ابزار همراه می‌تواند بدون ابزارهای کاربردی باشد؟ هر دو ساعت نیز ابزارهایی در خود دارد، اما هنگام معرفی به بازار، این امتیازی عالی برای سامسونگ محسوب می‌شود. شرکت سامسونگ با چند تولیدکننده ابزارهای محبوب در همکاری است و آنها ابزارهایی مانند path،evernote ، pocket و glimpse سازگار با ساعت‌های سامسونگ تولید کرده‌اند.

کدام بهتر است؟

هرچند ما هنوز شناخت چندانی از این ساعت‌ها نداریم، اما این دو ساعت چیزی متفاوت‌تر ارائه می‌دهند.

گلکسی گِر به نظر نشانه‌های برتری و پیشرفته بودن را نشان می‌دهد. درواقع خودش به تنهایی باهوش است و با اتصال به تلفن هوشمند باهوش‌تر هم می‌شود، اما سازگاری‌اش فقط با برخی تلفن‌های سامسونگ بزرگ‌ترین ضعفش محسوب می‌شود و اگرچه گفتیم که در این خصوص قرار است پیشرفت‌هایی کند، اما بازهم محدود خواهد بود.

بنابراین ویژگی بسیار خوب سونی2 همان سازگاری‌اش با تلفن‌های هوشمند اندرویدی است و هر کجا تلفن اندرویدی وجود داشته باشد این ساعت براحتی با آن جور می‌شود.

مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها