معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بیشترین مواد مخدری که زنان و دختران به استفاده از آن گرایش دارند، گفت: نوع مواد مصرفی در زنان به ترتیب تریاک، شیشه و کراک است.
کد خبر: ۶۰۲۶۴۹

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست، با اشاره به مصرف هروئین در زنان و دختران افزود: با توجه به این‌که یکی از علل مهم اعتیاد در دسترس بودن مواد است و معتادان نیز مجبور به تهیه مواد مصرفی از بازار عرضه هستند، زنان معتاد نیز از این قاعده پیروی می‌کنند بنابراین مصرف هروئین در میان زنان نیز شایع است.

دین پرست، با تاکید بر نقش خانواده در جلوگیری از اعتیاد زنان و دختران تصریح کرد: به اذعان کارشناسان حوزه روان‌شناسی و جامعه شناختی، خانواده اولین و مهم‌ترین جا برای تربیت فرزندان است و خانواده‌های سالم کمترین معضلات را در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی توضیح داد: کارکردهای این خانواده شامل دلبستگی، رسیدگی و حضور والدین و رابطه گرم و صمیمانه و مدل قرار دادن آنهاست، در این میان حمایت اجتماعی از عوامل بسیار مهمی است که اثر استرس‌های روانی را خنثی می‌کند و مانند سپری از انسان در مقابل استرس‌های زندگی دفاع می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها