تشکر طعنه‌آمیز زاکربرگ از سازمان امنیت ملی آمریکا

مارک زاکربرگ، مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرده شبکه اجتماعی وی و رقبایش پس از اقدامات جاسوسانه اخیر سازمان امنیت ملی آمریکا موسوم به ان.اس.ای دچار رنجش شده‌اند و از همین‌رو، وی به کنایه از این جاسوسی‌های ان.اس.ای تشکر و قدردانی کرده است.
کد خبر: ۶۰۱۸۰۵

به گفته وی این اعتماد مردم است که اساس رشد، پیشرفت و بقای فیس‌بوک و تمام شرکای وابسته به آن را تشکیل داده است. با این حال، رسوایی‌های اخیر ان.اس.ای معیار اعتماد و اطمینان به فیس‌بوک و سایت‌های اجتماعی دیگری نظیر گوگل و توییتر را تا میزان زیادی به زیر کشیده است.

 

از سویی، وی اعلام کرده الگوی رفتاری کاربران عضو این شبکه نظیر به اشتراک گذاشتن، لایک زدن و نظر دادن پس از این اقدامات ان.اس.ای چندان دستخوش تغییر و کاهش نشده است. او معتقد است کاربران شبکه‌اش طبق عادت هنوز هم مانند گذشته از این شبکه استفاده می‌کنند و به آن سر می‌زنند، اما اعتماد سابق را به آن ندارند. از همین رو چند وقتی است زاکربرگ خواهان شفاف‌سازی بیشتر دولت آمریکا در این خصوص شده است. از طرفی هم به نظر می‌رسد فیس‌بوک به این نتیجه رسیده دیگر جذابیت سال‌های پیش خود را نزد جوانان و نوجوانان ندارد و محبوبیت خود را تا میزان زیادی از دست داده است. اما از این بحث‌ها که بگذریم، فیس‌بوک اعلام کرده بیش از یک میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی روزانه حدود 350 میلیون عکس را در فیسبوک به اشتراک می‌گذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها