از هیتلر و استالین گرفته تا صدام و قذافی

دیکتاتورها چه غذاهایی می خورند؟

بیش از یک سال از کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از جنایات و اقدامات او افشا نشده است و با گذشت زمان این جنایات بتدریج مشخص می‌شود. تازه‌ترین این جنایت‌ها روز گذشته در طرابلس، پایتخت لیبی مشخص شد.
کد خبر: ۶۰۱۴۷۴

به گزارش شبکه خبری العالم، اخیرا اجساد 18 شهروند لیبیایی و از مخالفان قذافی در دهه 80، در سردخانه بیمارستان مرکزی طرابلس کشف شد. با وجود این‌که به علت آثار فراوان شکنجه روی اجساد و گذشت زمان شناسایی آنها دشوار بود، کارشناسان با استفاده از فناوری DNA توانسته‌اند تاکنون هویت سه نفر از این قربانیان را شناسایی کنند. قرار است این افراد در مراسم باشکوهی در میدان شهدای طرابلس تشییع شوند. نام این سه شهروند لیبیایی، محمدسعید الطمزینی، خلیفه ابراهیم الحماصی و جمال محمد المصراتی اعلام شده است که روزگاری به اتهام مشارکت در حمله به باب‌العزیزیه (محل اقامت قذافی با هدف سرنگونی رژیم وی) در سال 1984 تیرباران یا به دار آویخته شده‌اند.

در همین زمینه، بشیر زعبیه، سردبیر روزنامه المسار لیبی درباره دلیل نگهداری اجساد قربانیان به مدت بیش از 30 سال در سردخانه‌ها گفت: بسیاری از اقدامات نظام قذافی عجیب بود و ما نمی‌توانیم دلیلی منطقی برای آنها بیابیم. به نظر می‌رسد باید این امر توسط یک روانشناس و جامعه‌شناس بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها