اعتراض شدید مدافع سپاهان به تصمیم فدراسیون

عقیلی: چرا رای من همزمان با صادقیان اعلام نشد؟

کد خبر: ۶۰۱۰۵۰
عقیلی:امیدوارم دوباره برای تیم ملی بازی کنم

پس از دو فصل دوری از تیمی که با آن افتخارات زیادی کسب کرده است، به سپاهان برگشت. هادی عقیلی در شرایطی این کار را کرد که در سال‌های قبلی حضورش در سپاهان همواره از دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی بود، اما او این بار که به اصفهان برگشت، جایگاهش را درتیم ملی از دست داده بود. با این همه او با تمام توان در تلاش است تا بلکه بار دیگر بتواند نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کرده و به جام جهانی برود. بررسی اوضاع و احوال این فصل سپاهان از زبان یکی از بازیکنان باسابقه این تیم، شرایط تیم اصفهانی در لیگ جاری برتر را مشخص‌تر می‌کند.

چه شد که به لیگ برتر ایران برگشتی؟

با توجه به این که شرایط برای بازی در لیگ‌های عربی مانند قبل مهیا نبود، نخواستم دور از ایران باشم و ترجیح دادم به سپاهان برگردم.

در فصل نقل و انتقالات حرف از پیوستنت به استقلال مطرح شده بود؛ چرا به این تیم نرفتی؟

صحبت‌ها در حد مذاکرات اولیه باقی ماند و جدی نشد. با توجه به این که خانواده‌ام در تهران هستند دوست داشتم برای استقلال بازی کنم و در شهر خودم هم باشم، اما چون سال‌ها در سپاهان بازی کرده بودم وقتی با پیشنهاد مسئولان این باشگاه مواجه شدم، نتوانستم نه بگویم. بویژه که خط دفاع این تیم هم از وجود بازیکنان قبلی تقریبا خالی شده بود و بیشتر به نیت کمک به تیمی که با آن به افتخارات زیادی در فوتبال ایران و آسیا دست یافته‌ام، به اصفهان برگشتم.

در خط دفاع با شجاع خلیل آزاد بازی می‌کنی. با هم هماهنگ شده‌اید؟

شجاع ازجمله بازیکنان باهوش و مدافعان آینده‌دار فوتبال ماست که من و او خیلی زود با هم هماهنگ شدیم و حالا هم بخوبی در خط دفاع کار می‌کنیم.

چرا مدیرعامل‌ باشگاه تغییر کرد؟

من درباره فوتبال و در حیطه خودم صحبت می‌کنم و کاری به این مسائل ندارم. آقای رحیمی مدیری موفق و محترم بود و من برایشان آرزوی موفقیت دارم. همان طور هم که دیدید بازیکنان و کادر فنی سپاهان بدون توجه به این مسائل کار خودشان را می‌کنند و ما توانستیم پس از این تغییر و تحول‌ها، پرسپولیس را در اصفهان با دو گل شکست بدهیم.

درباره آن پنالتی و اخراج صحبت نمی‌کنی؟

به اعتقاد من تحت هر شرایطی باید به نظر داور احترام گذاشت و من با 69 بازی ملی این را آموخته‌ام که روی حرف داور حرف نزنم و فقط به وظایفم در قبال تیمم عمل کنم.

اگر چنین اتفاقی در مورد تیم خودت صورت گرفته بود هم این نظر را داشتی؟

کسی قطعا نمی‌تواند بگوید نظر داور غلط بود یا درست، چون کارشناسان نظرات متفاوتی داشتند.

وقتی قرار شد پنالتی تکرار شود، نگران نشدی که مبادا ضربه دوم را به گل تبدیل نکنی؟

این احساس همیشه با زننده پنالتی همراه است، اما من طی این سال‌ها آموخته‌ام که بر این تفکر غلبه کنم و فقط به فکر گل کردن ضربه باشم و دیدید که ضربه دومم را هم راحت‌تر از ضربه اول زدم.

برتری برابر دو رقیب اصلی‌تان که استقلال و پرسپولیس باشند تا چه اندازه به قهرمانی امیدوارتان کرده است؟

البته حرف زدن از قهرمانی خیلی زود است، اما 6 امتیازی که ما از این دو تیم در دور رفت گرفتیم قطعا ما را در رسیدن به هدفمان کمک خواهد کرد و می‌توانیم با تکیه بر همین دو برد به قهرمانی امیدوارتر باشیم.

به عنوان یک بازیکن باتجربه فکر می‌کنی چرا جباری نتوانست با شرایط بازی در سپاهان کنار بیاید؟

این یک تصمیم کاملا شخصی بود و من از اهداف مجتبی خبر ندارم، البته او را سال‌هاست که به واسطه حضور در اردوهای تیم ملی می‌شناسم و فکر می‌کنم یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایران است. از این که نشد از وجودش در سپاهان آنچنان که باید و شاید استفاده کنیم هم متأسفم، چرا که معتقدم او در شرایط عادی می‌توانست کمک بزرگی برای سپاهان باشد و در غیاب نویدکیا وسط تیم را راه بیندازد، اما فکر می‌کنم حضور ادامه‌دار جباری در استقلال تا حدی او را در این زمینه دچار مشکل کرد؛ مانند خود من که ترجیح دادم در بازگشت به ایران به تیمی برگردم که هفت سال برایش توپ زده بودم. فکر می‌کنم تغییر تیم برای مجتبی آن هم پس از این همه سال کار دشواری بود که تصور می‌کرد می‌تواند با آن کنار بیاید، اما نشد. با وجود این سپاهان ثابت کرد هیچ تیمی وابسته به یک بازیکن نیست و کار تیمی حرف اول و آخر را در سپاهان می‌زند.

آیا افت سپاهان به این موضوع ارتباط داشت؟

خیر، این قبیل مسائل تأثیر چندانی روی تیم ندارد. بلکه فکر می‌کنم تیم ما خوب زمانی دچار افت شد و خیلی هم زود توانستیم به شرایط عادی برگردیم. در این مدت هم استقلال که فکر می‌کنم از رقبای اصلی ماست، سه هفته نتیجه نگرفت تا ما بازگشت خوبی به شرایط ابتدایی فصل داشته باشیم.

استقلال در آسیا به جمع چهار تیم نهایی راه یافت. برنامه شما برای آسیا چیست؟

ما برخلاف استقلال که مسئولانش آسیا را هدف اولشان در این فصل فوتبالی ترسیم کرده‌اند، ابتدا به فکر کسب جام در لیگ برتر هستیم تا بتوانیم روند سال‌های گذشته‌مان را ادامه دهیم. در واقع اولویت اصلی‌مان لیگ است و سپس برای آسیا هم با قدرت استارت خواهیم زد تا از گروهمان صعود کنیم.

کارلوس کرش گفته باشگاه‌های حاضر در لیگ آسیایی بازیکنان ملی‌‌پوش‌شان را به تیم ملی بدهند؛ تو با این خواسته موافقی؟

این مسأله به مسئولان تیم مربوط می‌شود و من نمی‌توانم نظری در این باره بدهم.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها