فلسطینی‌ها به برگزاری مراسم مذهبی یهودیان در مسجد الاقصی اعتراض می‌کردند

بیش از 40 زخمی در حمله صهیونیستی به فلسطینی‌ها

حضور شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی برای برگزاری مراسم مذهبی عرش همچنان با اعتراض و تظاهرات گسترده نیروهای فلسطینی مواجه است.
کد خبر: ۶۰۰۷۵۶

به گزارش ایسنا، در حمله روز چهارشنبه نیروهای رژیم صهیونیستی به تظاهرات فلسطینی‌ها 40 فلسطینی زخمی شدند. بنا به گفته شاهدان در این تظاهرات که در منطقه باب العمود در قدس شرقی برگزار شد، نیروهای صهیونیستی از بمب‌های صوتی برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده کردند. خبرگزاری فلسطینی معا در این باره گزارش داد: نیروهای پلیس اسرائیل با ایجاد زنجیره‌های انسانی در منطقه باب العمود تلاش کردند تا از ورود تظاهرکنندگان فلسطینی به مسجدالاقصی ممانعت کنند.

حاتم عبدالقادر، مسئول پرونده قدس در جنبش فتح که در این تظاهرات حضور داشت، گفت: پیام ما آن است که اقدامات اشغالگران در قدس قابل قبول نیست. قدس شهر عربی و اسلامی است و پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند. ما به اینجا آمدیم تا تاکید کنیم به پایداری خود ادامه می‌دهیم. اقدامات اشغالگران و شهرک‌نشینان آنها در قدس هیچ حقی را برای آنها در این شهر به وجود نمی‌آورد. از سوی دیگر، گفته می‌شود در درگیری‌هایی که میان فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی در منطقه باب‌الزاویه در مرکز شهر الخلیل رخ داد، 9 نفر زخمی شدند. این اعتراضات از آنجا آغاز شد که کمیته امور داخلی پارلمان رژیم صهیونیستی هفته گذشته به یهودیان چراغ سبز نشان داد تا در مسجدالاقصی مراسم دینی خود را برگزار کنند.

تظاهرات فلسطینی‌های ساکن قدس در حالی ادامه دارد که فلسطینی‌های خشمگین در نوار غزه نیز برای اعلام حمایت از مسجدالاقصی تظاهرات کردند. فلسطینی‌های ساکن غزه در تجمع خود گفتند اسرائیل تلاش می‌کند حق مسلمانان برای خواندن نماز در مسجدالاقصی را نقض کند و این مسجد را بین مسلمانان و یهودیان تقسیم کند. جنبش جهاد اسلامی نیز تجمع اعتراض‌آمیزی با مشارکت گروه‌های مبارز فلسطینی در غزه برگزار کرد. فلسطینی‌ها در این تجمع بر اصول خود و در راس آنها آزادسازی قدس تاکید کردند.

خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در این زمینه اظهار کرد: ما خواهان اعلام بسیج عمومی برای متوقف کردن توطئه صهیونیست‌ها درباره تقسیم مسجدالاقصی هستیم. سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس هم به شبکه العالم گفت: ما در جنبش حماس تاکید می‌کنیم به هر وسیله‌ای برای حمایت از مسجدالاقصی متوسل خواهیم شد. ما از امت اسلامی می‌خواهیم برای هشدار دادن به اشغالگران به پا خیزند تا با تلاش‌های این رژیم برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی مقابله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها