امروز 8 ملی‌پوش ایران به مصاف حریفان‌ آسیایی می‌روند

باقرزاده: بانوان شمشیرباز شگفتی‌ساز می‌شوند

رقابت‌های شمشیربازی زیر 23 سال آسیا در شرایطی از امروز در کویت آغاز می‌شود که رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران بسیار امیدوار است نمایندگان کشورمان نتایج درخور توجهی کسب کنند.
کد خبر: ۵۹۹۷۴۳

در آغاز این رقابت‌ها امروز در اسلحه فلوره مردان شروین طلوعی، علیرضا سلیمانی، علیرضا ادهمی و امید زمانی و دراسلحه اپه بانوان مهسا پوررحمتی، سکینه نوری، بهاره غیاث‌آبادی و آرزو قره‌گوشی به مصاف حریفانشان می‌روند. در این باره فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی به سایت فدراسیون گفت: برای آماده‌سازی شمشیربازان اردوهای خوبی را برگزار کردیم. بانوان بعد از پنج مرحله اردوی آماده‌سازی عازم کویت شدند. در مجموع روی تیم و آماده‌سازی آن تمرکز و تاکید زیادی داشتیم چون 80 درصد ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون را تشکیل خواهد داد.

وی با بیان این‌که حضور شمشیربازان ایران در این دوره از مسابقه‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا می‌تواند محک خوبی برای آنها بخصوص بانوان برای شرکت در بازی‌های آسیایی 2014 باشد، ادامه داد: در دوره گذشته این مسابقه‌ها ایران صاحب دو مدال طلای تیمی و یک مدال طلای انفرادی شد. برای مسابقه‌های امسال هم به کسب مدال امید زیادی داریم. ایران در اسلحه سابر و حتی اپه مردان شانس بالایی برای مدال دارد. البته نسبت به عملکرد شمشیربازان اسلحه فلوره ناامید نیستیم، اما در مجموع روی مدال‌آوری دو اسلحه دیگر بخصوص سابر خیلی حساب کرده‌ایم.

باقرزاده ادامه داد: در بخش بانوان هم شاید مدال انفرادی نداشته باشیم، اما در بخش تیمی اسلحه‌های سابر و اپه امید کسب مدال وجود دارد. اصلا شاید دختران ایرانی در این دوره از مسابقات شگفتی‌ساز شوند، چون آمادگی قابل قبولی دارند. در مجموع برنامه ما برای اعزام بانوان محک زدن آنهاست و در عین حال نیم نگاهی هم به مدال‌آوری داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها