صاحبه عربی، همسر حسن روحانی در حاشیه مراسم ختم مرحوم پیوندی (دایی رئیس‌جمهور) در پاسخ به این پرسش که آیا در دولت تدبیر و امید مسئولیتی برعهده خواهید گرفت یا خیر، به فارس گفت: ‌فعلا خیر؛ بعدا صحبت می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۱۸۷

اعظم‌السادات فراحی همسر محمود احمدی‌نژاد اولین همسر رئیس‌جمهوری در کشورمان بود که نمایندگی رئیس‌ دولت را در «مرکز امور زنان» برعهده گرفت. پیش از این زهره صادقی همسر سیدمحمد خاتمی هیچ وقت به طور جدی وارد فعالیت‌های سیاسی نشد، اما عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در چند سال اخیر و با گرفتن برخی مواضع سیاسی، در رسانه‌ها حضور پررنگی داشته است.

فیس‌بوک، یک شب بدون فیلترینگ!

در حالی که برخی رسانه‌های غربی دوشنبه ‌شب از رفع فیلتر فیس‌بوک خبر داده بودند، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه سایت‌ها گفت: فیلتر نشدن دوشنبه ‌شب فیس‌بوک ظاهرا به دلیل اشکالات فنی بوده و کمیته فنی در حال بررسی این موضوع است. عبدالصمد خرم‌آبادی افزود: ظاهرا اشکالات فنی در برخی از ISPها به‌وجود آمده است.

چه‌ کسانی همراه روحانی به نیویورک می‌روند؟

هیات همراه رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک امسال به نسبت سال‌های گذشته کمی سبک‌تر است و تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ ویزا از مراجع ذی‌ربط آمریکایی برای سفر به نیویورک درخواست شده است. در این سفر علاوه بر رئیس‌جمهور، تعدادی از مقامات دفتر رئیس‌جمهور از جمله رئیس دفتر و همچنین معاونان وی، روحانی را همراهی می‌کنند.

به گزارش سایت جهان‌نیوز، معاون تشریفات و معاون‌ سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از جمله مقاماتی هستند که حضور آنها در این سفر قطعی است. علاوه بر این، حضور وزیر نفت و دو نفر از نمایندگان مجلس نیز در این سفر قطعی شده و برای آنها تقاضای ویزا شده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز آن‌طور که در صفحه فیس‌بوکش گزارش داده بود قرار بود دیشب عازم نیویورک شود.

بازنشسته‌ها به «علامه» بازگشتند

در حالی که موضوع بازنشستگی بعضی استادان در دانشگاه‌علامه طی سال‌های اخیر واکنش‌های بسیاری را درپی داشته است، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعدادی از استادان بازنشسته دانشگاه که هیچ مشکلی در هیچ زمینه‌ای نداشتند بازگشته و فعالیت خود را در دانشگاه آغاز کردند. حسین سلیمی با این حال افزود: اکنون آمار دقیقی از تعداد استادانی که بازگشته و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ندارم.

رایزنی لاریجانی با روحانی درباره توفیقی

یکی از چهره‌های شاخص مجلس که خبرگزاری فارس نامی از وی نبرده است، با اشاره به گفت‌وگوی لاریجانی با روحانی درباره فضای منفی مجلس نسبت به توفیقی گفته است: روحانی به احتمال زیاد توفیقی را برای کسب رای اعتماد جهت تصدی وزارت علوم به مجلس پیشنهاد نمی‌کند.

انتقادهای مرعشی از اصلاح‌طلبان

حسین مرعشی سخنگوی پیشین حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با فارس، به انتقاد از اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 84 پرداخته و گفته که سال 84 نامزدهای ما متفرق بودند. وی حضور توامان آقای هاشمی، ‌مهرعلیزاده، کروبی و معین در انتخابات را اشتباه سیاسی خوانده و در بخشی از این گفت‌وگو با انتقاد از تندروی‌های مجلس ششم بیان کرده که من با آنها همراهی نکردم و آن اقدامات را نمی‌پسندیدم. وی در این گفت‌وگو درباره اختلافات با کرباسچی و تک‌روی او در انتخابات 88 تاکید کرد: بعد از دو سال و نیم که به حزب کارگزاران برگردم حتما دبیرکل(کرباسچی) را عوض می‌کنم.

سعیدی‌کیا شهردار مشهد نمی‌شود

یک روز پس از قوت گرفتن احتمال حضور سعیدی‌کیا در شهرداری مشهد، یکی از اعضای شورای شهر مشهد این احتمال را رد کرد. سیدجلال فیاضی در این باره به مهر گفت: سعیدی‌کیا شهردار مشهد نمی‌شود و این موضوع به طور کامل منتفی است. به گفته وی، موضوع انتخاب سعیدی‌کیا به عنوان شهردار مشهد به دلیل مسائل خانوادگی و تعهداتی که وی برای اجرای پروژه‌هایی در تهران داشت منتفی است.

معزی، معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور شد

انتصابات در دولت جدید ادامه دارد و در جدیدترین آنها، با حکم محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور شده است. با این وجود هنوز برای برخی پست‌هایی که مدیران دولت یازدهم در آن مستقر نشده‌اند، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در جریان است و آن‌گونه که فارس منتشر کرده، برای تصدی پست معاون فرهنگی وزارت ارشاد از محمدرضا زائری نام برده می‌شود. همچنین براساس این گزارش احتمالا از بین فرید عامری و اصغر صالحی یک نفر به عنوان شخص اول شرکت ملی پالایشگاه و پخش معرفی شود، البته در این میان، از احتمال بازگشت حسین کاشفی نیز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد. از محتاج و موسی‌پور هم به عنوان گزینه‌های اصلی استانداری قم نام برده می‌شود.

افروز و میرزاده، رقبای دانشجو؟

حاشیه‌های کرسی ریاست بر دانشگاه آزاد گویی تمامی ندارد و در تازه‌ترین تحولات در این رابطه، جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی امروز برگزار می‌شود و شنیده‌ها حاکی از مطرح شدن دو گزینه برای جایگزینی فرهاد دانشجوست. پیگیری‌های خبرنگار مشرق حاکی از آن است که در جلسه امروز هیات امنا، عزل دانشجو مطرح و به رای گذاشته خواهد شد و از سوی دیگر شنیده می‌شود هیات امنا به دو گزینه سیدحمید میرزاده، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد و دکتر غلامعلی افروز، رئیس پیشین دانشگاه تهران برای جایگزینی فرهاد دانشجو رسیده است.

نامه الهه راستگو به مسئولان امنیتی: تهدید شدم

واکنش‌ها به رأی الهه راستگو عضو شورای شهر تهران در جلسه انتخاب شهردار ادامه دارد و پس از فاز «تخریب» و «اخراج»، گویا وارد فاز «تهدید» شده و در همین راستا به گزارش مهر، راستگو طی نامه‌ای به مسئولان عالی امنیتی و انتظامی استان تهران اعلام کرده «از سوی یکی از اعضای شورای شهر و همراهانش تهدید شده‌ام و خود و خانواده‌ام احساس امنیت نداریم و درخواست حمایت و تامین جانی دارم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها