برخی از خانمهای خانه‌دار می‌گویند به رغم علاقه وافرشان به تهیه ترشی در منزل و اطلاعشان از نحوه درست کردن آن، در انتها، وقتی محصول ترشی خود را سر سفره می‌آورند متوجه می‌شوند مزه یا شکل و کیفیت ترشی آنی نیست که انتظار داشته‌اند. امیدواریم نکات کلیدی برای ترشی که در ادامه مطلب آمده به کار این خانمها بیشتر بیاید.
کد خبر: ۵۹۷۵۴۲

 اولین عامل موثر در تهیه ترشی خوب سرکه آن است که باید خالص و بدون آب باشد؛ و بهترین سرکه از انگور یا کشمش گرفته می شود. در صورتی که از خوبی و خالص بودن سرکه اطمینان نداشته باشیم بهتر است سرکه را قبل از تهیه ترشی چند جوش بدهیم چون علت کپک زدن ترشی خالص نبودن سرکه آن است .
سبزیهائی را نیز که در تهیه ترشی بکار میروند باید قبلا تمیز کرد و شست و کاملا خشک کرد و مصرف نمود انواع میوه ها ئیکه به مصرف میرسد باید در سرکه پخته شوند و بعد از آنها ترشی درست کرد ، ظرفی که ترشی در آن نگاهداری میکنیم باید دارای در محکم باشد و ترشی را باید در جای خشک محفوظ نگاهداشت تا خراب نشود .
اغلب این سوال پیش میآید که چرا قدیم، ترشیها و مرباها محفوظ میماندند و بآسانی خراب نمیشدند ، واضح است که وضع ساختمانهای امروزی طوری است که با وجود بخاری و شوفاژ هوا همیشه گرمتر از ساختمانهای سابق میشود؛ زیر زمین های وسیع و خشک سابق نیز که برای نگاهداری اغذیه و ترشی ها از آن استفاده میشد ، امروز وجود ندارد . به هر حال برای نگاهداری این مواد باید از یخچال و یا جاهای خنک خارج از ساختمان مانند بالکنهایی که آفتاب نمی گیرند استفاده کرده و انواع ترش و مربا را در آن نگاهداری نمود .
قاشق یا ملاقه ای که با آن ترشی بر میداریم باید تمیز باشد و چرب و آلوده نباشد . ممکن است ترشی را با آب غوره و آب لیمو تهیه کرده و میوه های پخته و چرخ شده و سبزی های ترشی را بشرحی آماده نمود و بجای سرکه روی آنها آب غوره یا آب لیمو ریخت در اینصورت آب غوره باید قبلا جوشانیده شود و آماده گردد .

>> شبکه سه سیما/ بهونه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها