مرکز اورژانس کشور اعلام کرد:

550 مصدوم در حوادث هفته گذشته

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خبر داد:

834 مصدوم در حوادث پرتلفات هفته گذشته

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: حوادث ویژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 834 مصدوم برجای گذاشت.
کد خبر: ۵۹۷۳۴۵
834 مصدوم در حوادث پرتلفات هفته گذشته

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمدتقی طالبیان گفت: در 170حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته، منجر به اعزام 339 آمبولانس و بیش از  680 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 834 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در ادامه تلخ ترین حادثه ویژه هفته گذشته را تصادف دو دستگاه اتوبوس در محور تهران - قم عنوان کرد و گفت: در ساعت 22:49 دوشنبه شب مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم از تصادف دو دستگاه اتوبوس و ایجاد حریق پس از تصادف در کیلومتر 28 اتوبان تهران به قم مطلع شد که بلافاصله 11 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی 115 از پایگاه عوارضی به موقع به محل حادثه اعزام شدند که اولین آمبولانس شش دقیقه پس از اعلام حادثه به اورژانس و در ساعت 22:56 در محل حادثه حاضر شد.

طالبیان افزود: حضور 14 تیم امدادی اورژانس 115 در میان آتش و دود و انجام اقدامات اولیه پزشکی همچون مایع درمانی، آتل گیری،‌ گچ گیری،‌ پانسمان، ثابت سازی اندام ها درطی 30 دقیقه  و انتقال 44 مصدوم این حادثه به بیمارستانهای شهید بهشتی، علی ابن ابیطالب و نکویی صورت گرفت.

وی گفت: در ساعت 13:53، جمعه 22شهریور ماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از برخورد یک دستگاه مینی بوس با تیر چراغ برق در محور سلماس - ارومیه مطلع شد که بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس 9 دقیقه به محل حادثه رسیده و 9 نفر مصدوم حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی توسط تکنسین های اورژانس 115 به بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه و عارفیان ارومیه انتقال پیداکردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از هموطنان درخواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

طالبیان افزود: هموطنان در صورت نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها