ارسال پرونده آتش سوزی مسجد ارک به دادسرای جنایی

پرونده حادثه آتش سوزی در مسجد ارک تهران روز گذشته به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا تحقیقات قضایی درخصوص این پرونده آغاز شود.
کد خبر: ۵۹۶۷۹

بازپرس حسینی روز گذشته به خبرنگار ما گفت : پس از حادثه دلخراش آتش سوزی در مسجد ارک تهران ، روز گذشته ماموران کلانتری 113 بازار پرونده را پس از تحقیقات مقدماتی به این شعبه ارسال کرده اند. وی افزود: پس از تبادل نظر با سرپرست دادسرای جنایی تهران ، قرار شد این پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و 3 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری برای بررسی این حادثه تعیین شوند و گزارش خود را به دادسرای جنایی تهران ارائه کنند.

دلیل حادثه معلوم نیست

رئیس شعبه هفتم بازپرسی در ادامه گفت : اگرچه تحقیقات اولیه حاکی از آتش گرفتن بخاری در طبقه فوقانی مسجد ارک گزارش شده است ، اما هنوز دلیل این حادثه و مقصر اصلی آن مشخص نیست که در این ارتباط از صبح دیروز (چهارشنبه) تحقیقات ویژه ای آغاز شده است.

احضار هیات امنا

حسینی گفت : تحقیقات ارائه شده از سوی کلانتری 113 بازار که حادثه آتش سوزی در حوزه استحفاظی آن کلانتری روی داده است ، کامل نیست و بزودی هیات امنای مسجد ارک تهران به شعبه هفتم دادسرای جنایی احضار می شوند و از آنها تحقیق خواهد شد. وی تاکید کرد: در این تحقیقات اگر مشخص شود قصوری صورت گرفته است ، برخورد قضایی لازم در این ارتباط صورت خواهد گرفت. حسینی افزود: یکی دیگر از مواردی که در این پرونده مورد توجه قرار دارد ، تحقیق از خانواده قربانیان است و در چند روز آینده این افراد در شعبه هفتم بازپرسی مورد تحقیق قرار خواهند گرفت.

آمار قربانیان

بازپرس جنایی با رد برخی شایعات از جمله ارائه آمار اشتباه درخصوص تعداد قربانیان حادثه گفت : متاسفانه برخی بدون توجه به احساسات عمومی جامعه ، پس از آتش سوزی آمارهای ضدونقیضی ارائه کردند که این آمارها درست نبود و همانگونه که شاهد بودیدچند روز پیش در گفتگو با «جام جم» اعلام کرد که تعداد قربانیان حادثه 65نفر است که هنوز این تعداد افزایش پیدا نکرده است ، ضمن آن که برخی از مجروحان با سوختگی شدید در وضعیت بحرانی به سر می برند و این احتمال وجود دارد که تعدادی نیز به علت شدت جراحات جان خود را از دست بدهند. حسینی تصریح کرد: تاکنون شکایتی در ارتباط با مرگ قربانیان ارائه نشده است و ما براساس قانون حتی اگر شکایتی هم مطرح نباشد ، جنبه عمومی حادثه را در نظر گرفته و با مقصران برخورد قضایی خواهیم کرد.

احتمال ریزش سقف مسجد ارک وجود دارد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از احتمال تخریب مسجد ارک تهران به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن مسجد خبر داد و از مسوولان خواست به این مساله توجه کنند. به گزارش فارس ، حسین ابراهیمی گفت : به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن مسجد، احتمال ریزش سقف وجود دارد و مسوولان باید به این مساله توجه داشته باشند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم . وی از اجرای طرح جامع ایمن سازی مساجد خبر داد و گفت : طی برگزاری جلسات متعدد با حضور 15 نهاد مختلف ازجمله شهرداری ، وزارت کشور ، شورای امنیت ، وزارت مسکن ، وزارت دفاع و... طرح جامعی برای ایمن سازی مساجد از لحاظ معماری و ساخت اسکله تهیه می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها