کلاهبرداری مهندس قلابی از پزشکان

مهندس قلابی که به بهانه تهیه نقشه ساختمانی برای احداث یک مرکز پزشکان، در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی ، دو پزشک را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس فتا دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۵۶۵۷

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چندی پیش دو مرد پزشک با حضور در پلیس فتای شهرستان سبزوار از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

با تشکیل پرونده‌ای، در تحقیق از شاکیان معلوم شد آنها به منظور احداث یک مرکز پزشکان در این شهر به دنبال یک مهندس حرفه‌ای برای طراحی نقشه بنای ساختمان بودند تا این که در سایت اینترنتی متوجه فعالیت یک مرد مهندس در زمینه طراحی نقشه‌های ساختمانی می‌شوند.

وی افزود: شاکیان با بررسی سایت این مهندس، اطلاع می‌یابند او در اتریش زندگی می‌کند و به طور حرفه‌ای در زمینه طراحی نقشه‌های ساختمانی و بویژه طراحی ساختمان‌های پزشکان فعالیت دارد و متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت وی و ثبت درخواست خود، پس از واریز مبلغی، نقشه‌های ساختمانی را از طریق پست الکترونیکی دریافت کنند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: دو مرد پزشک با مشاهده نمونه کارهای او در سایت، و پس از چند بار مکاتبه از طریق پست الکترونیکی، تصمیم می‌گیرند با او وارد معامله شوند. بنابر این ابتدا دو میلیون و 500 هزار تومان به صورت اینترنتی به حساب مرد مهندس واریز می‌کنند تا پس از دریافت نقشه ساختمان، بقیه پول را که ده میلیون تومان بوده، به حساب وی واریز کنند.

عرفانی خاطرنشان کرد: پس از چند هفته وقتی این دو پزشک نقشه‌های ساختمانی را از طریق پست الکترونیکی خود دریافت و آن را بررسی می‌‌کنند، متوجه می‌شوند نقشه‌ها قلابی و بی‌ارزش بوده و مهندس شیاد، فریبشان داده است. وی گفت: با اطلاعات به دست آمده، تحقیقات پلیس فتای شهرستان سبزوار برای دستگیری مهندس قلابی آغاز شد تا این که ماموران دو روز پیش اطلاع یافتند مرد متهم درهمین شهر زندگی می‌کند و با هماهنگی قضایی او را در خانه‌اش دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به کلاهبرداری از دو مرد پزشک اعتراف و عنوان کرد با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی و هویت جعلی یک مهندس که در اتریش زندگی می‌کند، به بهانه تهیه نقشه‌های ساختمانی دو مرد پزشک را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها