سردار سلامی: تاثیر عملیات اخیر بر منافقین بیشتر از عملیات مرصاد است

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه اشرف اظهار کرد: اتفاقی که در اردوگاه اشرف افتاد دارای اهمیت راهبردی وسیع در منطقه است که به دلیل حمله احتمالی آمریکا به سوریه، این اتفاق فرصت بازتاب خبری مناسبی پیدا نکرد.
کد خبر: ۵۹۵۳۲۵

به گزارش ایسنا، سردار سلامی، شنبه‌شب در گفت‌وگویی تلویزیونی افزود: حمله به پادگان اشرف که موجب کشته‌شدن تعدادی از سران گروهک منافقین شد، اتفاقی بسیار بزرگ‌تر از عملیات‌ سال‌های گذشته بود و تاثیر راهبردی این عملیات بر ادامه حیات منافقین بیشتر از عملیات مرصاد است.

وی در مورد علت رخ دادن این اتفاق گفت: حمله به پادگان اشرف در واقع تراکم بغضی است که مردم عراق از سال‌ها جنایت منافقین داشتند.

جانشین فرمانده سپاه گفت: عملیات اخیر، عملیاتی مردمی و خودجوش بود که از سوی بازماندگان نهضت شعبانیه اتفاق افتاد. از دو سال پیش مردم عراق تجمعات زیادی را علیه منافقین در مقابل اردوگاه اشرف برقرار می‌کردند و دولت عراق سرانجام تحت فشار افکار عمومی مردم مجبور شد حدود 3000 نفر از منافقین را از اردوگاه اشرف خارج کند. منافقین در این هنگام دست به یک تفکیک زدند و حدود صد نفر از اصلی‌ترین کادرهای رهبری این سازمان را در اردوگاه اشرف نگه داشتند، زیرا فکر می‌کردند با تغییر دولت در عراق آنها می‌توانند نیروهای خود را از لیبرتی به اشرف منتقل کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مدت‌ها قبل دولت عراق از منافقین خواسته بود تا اردوگاه اشرف را ترک کنند، زیرا دولت عراق نمی‌توانست امنیت آنها را تامین کند. در میان حدود صدنفری که در اردوگاه بودند، کسانی مثل زهره قائمی و گیتی گیوه‌چیان حضور داشتند و در واقع از رده سوم فرماندهی در اشرف باقی ماندند. تقریبا حدود 16 تا 20 نفر از کادرهای اصلی شورای مقاومت ملی و پنج نفر از شورای رهبری این گروهک در این اردوگاه بوده که به همه نوع وسایل نظامی هم مجهز بودند، اما این عملیات آن‌قدر غافلگیرکننده بود که نه ارتش عراق و نه منافقین نتوانستند عکس‌العمل نشان دهند. در این عملیات 52نفر از این کادرها به هلاکت رسیدند.

تلاش دولت عراق برای تخلیه کامل اردوگاه اشرف

در همین حال فارس دیروز گزارش داد که دولت عراق برای انتقال باقی‌ماندگان گروهک تروریستی منافقین به لیبرتی، اتوبوسی را وارد اردوگاه اشرف کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود 30 نفر از اعضای منافقین در این پادگان باقی مانده‌اند که بیشتر از اعضای رده بالای این گروهک هستند و دستور دارند تا آخرین لحظه در پادگان اشرف باقی بمانند.

نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی از قاطعیت دولت عراق برای تخلیه پادگان اشرف سخن گفته است.

المالکی این مساله را به عنوان یک دستور ابلاغ کرده و به همین دلیل اتوبوس عراقی وظیفه دارد اعضای باقیمانده در پادگان اشرف را با همکاری پلیس عراق از این پادگان خارج کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها