ابوغویر یکی از روستاهای محروم در نقطه صفر مرزی جنوب ایلام است که نه تنها از هرگونه امکاناتی بی‌بهره است، بلکه پنجم ابتدایی، آخرین مدرک و پایان راه جوانان این روستاست.
کد خبر: ۵۹۱۷۲۸

یکی از جوانان روستای ابوغویر در این باره گفت: روستای ما مشکلات فراوانی دارد و برای حل مشکلات، آنها را به دهیار و شورای روستا انتقال می‌دهیم، اما از دست آنها هم کاری برنمی‌آید.

حسن برسیان که نیش پشه سالک، زیبایی صورتش را نیز از بین برده است، در گفت‌وگو با مهر افزود: گردوغبار، نبود آب، پایین بودن ولتاژ برق و نبود سالن ورزشی در این روستا بسیار آزاردهنده است و جوانان روستا هیچ گونه سرگرمی ندارند. به گفته وی، روستای ابوغویر فاقد خانه بهداشت است و اگر کسی از اهالی روستا مریض یا دچار عقرب‌گزیدگی شود، باید به شهرستان دهلران یا به استان خوزستان منتقل شود که این مساله نیز به دلیل بعد مسافت و نبود وسیله ایاب و ذهاب بسیار سخت است.

برسیان با بیان این‌که در مرکز دشت عباس یک درمانگاه وجود دارد که فقط در ساعات اداری به مردم خدمات دهی می‌کند، افزود: متاسفانه صورت بیشتر مردم روستا بر اثر بیماری سالک آسیب دیده و جای نیش پشه سالک در چهره مردم خودنمایی می‌کند که بسیار آزاردهنده است.

یکی دیگر از جوانان این روستا نیز با اشاره به کمبودهای روستا گفت: در روستای ما امکانات وجود ندارد و حتی یک توپ هم در آن پیدا نمی‌شود که بتوانیم با آن ورزش کنیم.

محمود معتمدی‌زاده با بیان این‌که تقریبا تمام جوانان روستا بیکار هستند، افزود: اطراف روستای ما شرکت‌های نفتی فراوانی وجود دارد، ولی متاسفانه بچه‌های روستای ما بیکار هستند و ما انتظار داریم حداقل از بچه‌های روستا به عنوان کارگر ساده در این مناطق استفاده کنند.جمیل برسیم دیگر جوان روستایی نیز به سختی ادامه تحصیل در روستا اشاره و عنوان کرد: بچه‌های روستا فقط تا پایه پنجم ابتدایی در مدرسه روستا درس می‌خوانند و برای ادامه تحصیل باید به مدرسه دشت عباس بروند که بسیار سخت است و همین باعث شده افراد انگیزه برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها