روند برگزاری دادگاه «بو شیلای» با استقبال گسترده مردم در رسانه‌های خبری و شبکه‌های تلویزیونی مواجه شده است

ادامه محاکمه سیاستمدار سابق چینی

دادگاه شهر جینان روز گذشته اعلام کرد ادامه محاکمه بو شیلای، از رهبران پیشین حزب کمونیست چین که به فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است، به امروز موکول شده است.
کد خبر: ۵۹۱۳۵۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، بو شیلای طی چهار روز گذشته برای پاسخگویی به اتهامات در دادگاه حاضر شده بود.

وی در دادگاه روز گذشته خود وانگ لیوجون، رئیس پلیس و دست راست سابقش را به شهادت دروغ علیه خود متهم کرد و گفت لیوجون طی این محاکمه دروغ گفته و شهادتش قطعا قابل اعتماد نیست. پس از آن رئیس پلیس در شهادت خود اعلام کرد بو شیلای با حالتی خشمگین به صورتش مشت زده است. این ضربه موجب خونریزی دهان و گوش وی شده است. اما بو او را به دروغگویی متهم کرد و گفت وی فقط یک سیلی کوچک زده بود. این دو هنگامی که بو شیلای دبیر حزب کمونیست چین در چونگ کینگ بود، مدتی طولانی با یکدیگر همکاری داشتند.

علاوه بر این فرد، وانگ ژنگ گانگ، مدیر دفتر برنامه‌ریزی شهری و روستایی شهرداری دالیان و وانگ لیوجون، قائم مقام پیشین شهردار چونگ کینگ در مورد اتهام اختلاس و سوءاستفاده از قدرت علیه بو شیلای شهادت دادند. بو شیلای به دریافت رشوه از دو تاجر به‌نام‌های تانگ شیائولین و شو مینگ و اختلاس پنج میلیون یوآن بودجه عمومی در یک طرح دولتی متهم است.

وی همچنین متهم است با سوءاستفاده از قدرت در مورد دست داشتن همسرش در قتل یک بازرگان بریتانیایی لاپوشانی کرده است.

بو شیلای اوایل سال ۲۰۱۲ از مقامش به عنوان رهبر حزب کمونیست در منطقه مهم چونگ‌چینگ چین برکنار شد. وی از سیاستمداران محبوب چینی و از مقام‌های بلندپایه حزب کمونیست بود و احتمال داشت برای رهبری حزب و دولت نیز رقابت کند. رسانه‌های خارجی اجازه حضور در جلسات محاکمه را ندارند اما دادگاه، جریان محاکمه را به‌طور مرتب روی وب‌سایت خود می‌گذارد.

بسیاری از تحلیلگران می‌گویند نتیجه این محاکمه از قبل تعیین شده و بو در پایان دادگاه مقصر شناخته خواهد شد، اما ناظران می‌گویند او دفاع محکمی از خود کرده است. از سوی دیگر، طول کشیدن محاکمه بو شیلای باعث حیرت ناظرانی شده که معتقد بودند این یک دادگاه فرمایشی است و خیلی زود تمام می‌شود. روند برگزاری این دادگاه با استقبال گسترده مردم در رسانه‌های خبری و شبکه‌های تلویزیونی مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها