رایج‌ترین شگردهای کلاهبرداری و حرفه‌ای‌ترین مجرمان جهان

بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های جهان

شبکه مستند در این هفته چند فیلم با موضوع طبیعت کره زمین و آثار باستانی به نمایش می گذارد

افشاگری شبکه مستند از کلاهبرداری‌های اینترنتی

شبکه مستند مجموعه‌ای به نام «ایست، حمله» را تدارک دیده که درباره کلاهبرداری اینترنتی از تجار ایرانی است. این اثر مستند اکنون مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد و به احتمال زیاد از اواخر شهریور در شبکه مستند به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۹

به گفته سهیلا سلطانعلی، تهیه‌کننده «ایست، حمله» کلاهبرداری اینترنتی از جهات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قابل بررسی است و در این مستند از منظر اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. آنچه در این مستند دنبال شده، شیوع عجیب کلاهبرداری از تجار ایرانی است.

سلطانعلی درباره این مستند به جام‌جم گفت: به مدت یک سال پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی را بررسی کردیم تا بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های اخیر این حوزه را پیدا کنیم. در این مستند ترکیبی کارشناسان حوزه آی‌تی، کارشناسان پلیس فتا و مالباختگان اینترنتی حضور دارند تا این پدیده را از حوزه‌های مختلف بررسی کنند.سلطانعلی افزود: با توجه به این که تاکنون درباره این موضوع مستندی تهیه نشده، امیدواریم به مردم کمک کنیم تا در دام این کلاهبرداری‌ها نیفتند.

مصطفی عسکری، کارگردان مستند «ایست، حمله» است و عباس نباتی به عنوان گوینده در تولید این مستند همکاری دارد. این مستند نیمه دوم شهریور از شبکه مستند به نمایش در خواهد آمد.

سرنوشت مردان نمکی

شبکه مستند هر هفته تعدادی فیلم و مجموعه مستند برای مخاطبان خود تدارک می‌بیند. برخی از این آثار تولید داخل و برخی دیگر از تولیدات دیگر کشورهای دنیاست. مستندهای خارجی این شبکه عموما از میان بهترین آثار تولید شده در دنیا انتخاب می‌شود و مستندهای ایرانی نیز یا در خود شبکه مستند تولید می‌شود یا از دیگر مراکز مستندسازی داخلی خریداری می‌شود.

مستند «مردان نمکی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن دهقان، از جمله آثار ایرانی است که برای پخش از شبکه مستند در نظر گرفته شده‌ است. این مستند امشب ساعت 23 در قالب برنامه فانوس از شبکه تلویزیونی به نمایش درمی‌آید. جسدهای کشف شده معدن نمک باستانی در روستای چهرآباد واقع در استان زنجان که به شکل طبیعی طی هزاران سال مومیایی شده‌اند در مستند «مردان نمکی» به نمایش در می‌آید. در این مستند نحوه کشف، ابزار، پارچه‌ها و لباس‌های همراه این اجساد که مربوط به دوران تاریخی ‌١٧٠٠ تا ‌٢٨٠٠ سال پیش است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مستندهای خارجی

شبکه مستند هر هفته چند اثر خارجی نیز به مخاطبان خود ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به مجموعه «انسان و حیوانات» اشاره کرد. هر قسمت از این مستند به ماجراجویی‌های انسان در حیات وحش می‌پردازد. این مجموعه هر روز ساعت 18 از شبکه مستند پخش می‌شود. برنامه امشب درباره مار و شاه کبری است و فردا شب مستند «مار پیتون» به نمایش درمی‌آید. «ماهی فرانکشتاین» نیز برای سه‌شنبه در نظر گرفته شده است. گران‌ترین مستند انگلیسی با نام« سیاره زمین» نیز هر روز ساعت 16 از شبکه مستند به نمایش در می‌آید. این مستند نخستین بار توسط بی.‌بی.‌سی وان در مارس ۲۰۰۶ در بریتانیا تولید شد و سال بعد در آمریکا توسط شبکه دیسکاوری بازنگاری شد. این مستند تا ژوئن ۲۰۱۰ در ۱۳۰ کشور به نمایش درآمد.

این مجموعه شامل ۱۱ قسمت است که هر قسمت آن به یک زیستگاه زمین می‌پردازد. قسمت‌های مختلف این مجموعه عبارت است از: از قطب تا قطب، کوه‌ها، آب‌شیرین، غارها، بیابان‌ها، دنیاهای یخی، جلگه‌های پهناور، جنگل‌ها، دریاهای کم‌عمق، جنگل‌های فصلی و اعماق اقیانوس. شبکه مستند هرشب ساعت 22 یکی از جدیدترین مستندهای طبیعت و حیات وحش جهان را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها