درحالی که استقلال در دیدار رفت خود مقابل بوریرام تایلند به سختی به پیروزی رسید اختلافات پنهای قلعه نویی و فتح اله زاده همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۹۰۶۴۷
زرینچه: فتح‌اله‌زاده نباید پشت قلعه‌نویی را خالی می‌کرد

سایت جام جم ورزشی / تیم استقلال در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، در مرحله حذفی نخست نماینده کشورعراق را شکست داد و سپس در منطقه غرب تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات و کوپکتداق ترکمنستان را از پیش‌رو برداشت و با مربی‌گری مرحوم ناصر حجازی و کاپیتانی جواد زرینچه به دیدار فینال رسید. دیدار فینال هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شد که استقلال در دیدار پایانی 2 بر یک مغلوب جوبیلو ایواتا حریف ژاپنی خود شد و نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. جواد زرینچه کاپیتان سال‌های نه چندان دور استقلال با کوله‌باری از تجربه بر این باور است که استقلال می تواند قهرمان آسیا شود. گفت و گوی  جواد زرینچه مدافع سابق استقلال و تیم‌ملی درخصوص شرایط استقلال، حضور آبی‌پوشان در آسیا، درگیری فتح‌اله‌زاده و قلعه‌نویی و همچنین وزیرآینده‌ ورزش و جوانان را با سایت جام جم ورزشی در ادامه می خوانید.

* استقلالی‌ها این فصل بازی‌های خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند و توانسته تا به اینجای کار نتایج خوبی را کسب کنند. نظرتان درخصوص شرایط استقلال چیست؟

- به نظرم استقلال شرایط بسیار خوبی را دارد و تا به اینجای کار توانسته است هواداران خود را از نظر فنی و نتیجه راضی کند اما با این حال فکر می‌کنم که استقلال هنوز به آمادگی کامل نرسیده است و یواش یواش خود را به آمادگی صددرصد می‌رساند تا تیم مطلوب کادرفنی شود. این استقلال کامل‌ترین و متنوع‌ترین استقلالی است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. این استقلال همین حالا هم شرایط خوبی دارد اما در آینده بهتر می‌شود. این تیم اگر به مرز آمادگی کامل برسد توانایی زیادی دارد و می‌تواند در هر سه جام موفق شود.

* عملکرد امیر قلعه‌نوعی را در پنج هفته ابتدایی لیگ چطور ارزیابی می‌کنید؟

- استقلال در امتیازگیری عملکرد خوبی داشته است اما با توجه به توانایی کادرفنی و بازیکنان؛ با استقلال مورد نظر فاصله دارد. دیدید که امیر قلعه‌نوعی هم پس از بازی با صبا گفت" نتیجه را کسب کردیم اما آن تیمی که می‌خواهم، نبودیم". این حرف نشان می‌دهد که قلعه‌نوعی کاملا بر تیمش مسلط است و با توجه به توانایی که از امیر می‌شناسم، می‌دانم که تیم هر چه رو به جلو برود قدرتمندتر می‌شود و امتیازات بیشتری کسب می‌کند.

* شما مدعی شدید که این کامل‌ترین و متنوع‌ترین استقلالی است که در سال‌های اخیر دیده‌اید، دلیل این حرف شما چیست؟

- تیم استقلال این فصل از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. وقتی به تیم نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که از دروازه‌بان گرفته تا نوک حمله، تمام بازیکنان باتجربه هستند و میادین بزرگی را دیده‌اند. تمام بازیکنان انگیزه زیادی دارند و برای حضور در ترکیب اصلی و تصاحب جایگاه‌شان باید تلاش کند. به طور مثال در خط حمله رقابت شدیدی بین فرهاد مجیدی، محمد قاضی، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور وجود دارد. این کار کمک می‌کند که بازیکنان بیشتر تلاش کنند و بهترین‌ها در زمین حضور پیدا کنند.

* با توجه به حرف‌های شما آینده درخشانی در انتظار استقلال است. به نظر شما استقلال می‌تواند این روند موفقیت آمیز را تا انتها ادامه دهد؟

- بله می‌تواند اما باید اتفاقات دیگر را مدنظر گرفت. مسائل دیگری هم در روند پیشرفت تیم وجود دارند مثلا مسائل مالی خیلی برای بازیکنان مهم است و اگر مشکلات مالی به وجود بیاید مطمئنا بازیکنان تمرکز خود را از دست می‌دهند. توانایی بازیکنان برای حضور در 3 جام بستگی به آمادگی جسمانی و شرایط روحی و روانی آنها دارد. به نظرم کادرفنی مسئول نگه داشتن تیم در بالاترین سطح است.

*‌ آیا استقلال می‌تواند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود؟

- بله،‌ با بازیکنانی که استقلال در اختیار دارد این کار شدنی است.‌ استقلالی‌ها خیلی باید هوشیار باشد تا غافلگیر نشود و تا فینال برسد.

* در چند روز گذشته درگیری بین محمد علیپور دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال و امیر قلعه‌نوعی سرمربی استقلال به وجود آمده است. در این میان علی فتح‌اله‌زاده مدیرعامل استقلال پشت قلعه‌نوعی را خالی کرده و به طرفداری از علیپور پرداخته است. آیا درست است که مدیرعامل پشت سرمربی باشگاه را خالی کند؟

- همیشه مدیر باید حامی سرمربی باشد و نباید پشت مربی را خالی کند. قلعه‌نوعی حرف غیرمنطقی نزده، ‌ایشان از توپ‌های بازی‌های لیگ‌برتر ناراضی بوده و حق سرمربی است که در مورد توپ نظر دهد. به نظرم قلعه‌نوعی نمی‌خواست کسی را زیر سوال ببرد. نکته جالب اینجاست که بیشتر مربیان لیگ‌برتر با مدل این توپ‌ها مشکل دارند. به نظرم حمایت نشدن مربی از سوی مدیرعامل باعث می‌شود که به تیم آسیب وارد شود. این کار در چنین شرایطی اصلا درست نبود چراکه استقلال یک بازی ملی را در پیش دارد. استقلال نماینده ایران است و این مشکلات به تیم لطمه می‌زند.

* امیر قلعه‌نوعی و علی فتح‌اله‌زاده بر سر اسپانسر باشگاه استقلال هم به مشکل خورده‌اند. فتح‌اله‌زاده مدعی است که اسپانسر استقلال به قلعه‌نوعی مربوط نیست و امیر دوست دارد در مورد اسپانسر نظر دهد. در این درگیری حق با چه شخصی است؟

- ببینید یک موقع در چارچوب باشگاه همه چیز تیم در دستان سرمربی است. یک موقع مربی در اختیار مدیرعامل است. به نظرم باید تعامل در تیم وجود داشته باشد. به نظرم سرمربی حق دارد که در خصوص اسپانسر آینده تیم هم نظر دهد.

* این روزها بحث وزیر آینده ورزش‌وجوانان خیلی داغ شده است. آقای صالحی‌امیری نیز به عنوان سرپرست موقت ورزش‌و‌جوانان معرفی شد. به نظرتان مهمترین مشکلی که ورزش دارد و باید اصلاح شود چیست؟

- به نظرم رانت ورزش ایران را نابود کرده است. اولین چیزی که باید در ورزش ما از بین برود رانت‌خواری و لابی بازی است. نباید مدیران،‌ مربیان و افراد مسئول با لابی بازی انتخاب شوند. اگر برای وزیر آینده ورزش‌وجوانان؛ کشور مهم باشد و می‌خواهیم به کمال برسیم باید شایسته‌سالاری در ورزش انجام شود. جوانان باید به خوبی حمایت شوند. از همه این‌ها مهمتر شفاف‌سازی در ورزش است.

* این روزها خیلی از کارشناسان به خاطر استفاده از کلمات نامتعارف در ورزش ناراحت هستند. نظر شما درخصوص افرادی که از الفاظ غیر معمول استفاده می‌کنند چیست؟

- رفتار و گفتار زشت و غیر اخلاقی در یک مجموعه گرفتاری درست می‌کند و آن چیزی که ورزش انتظار دارد ساخته نمی‌شود. مسائل اخلاقی باید رعایت شوند. اینگونه رفتارها حاشیه درست می‌کند و ظرفیت فوتبال را پایین می‌آورد.    

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها