قرمزها آخرین بار 106 هفته پیش طعم صدرنشینی در لیگ برتر را چشیدند

خیز دوباره پرسپولیس برای صدر‌ جدول

هفته ششم لیگ برتر جمعه‌شب از راه خواهد رسید تا پرسپولیسی‌ها یک بار دیگر شانس خود را برای پایان دادن به طلسمی که 106 هفته از آن می‌گذرد پایان دهند؛ رسیدن به صدر جدول.
کد خبر: ۵۹۰۴۱۹

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته ششم، دو تیم ده امتیازی پرسپولیس و نفت در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم می‌روند. این بازی از آن جهت برای هواداران سرخپوش حائز اهمیت است که می‌تواند به صدرنشینی این تیم بینجامد. با توجه به این‌که استقلالی‌ها یکشنبه‌شب به مصاف راه‌آهن می‌روند، فقط کافی است فولاد خوزستان در شهرآورد اهواز مقابل استقلال صنعتی امتیاز از دست بدهد تا پرسپولیس با یک سه امتیاز، برای 48 ساعت هم که شده به صدر جدول لیگ برتر تکیه بزند.

پرسپولیس آخرین بار در هفته ششم فصل 89 ـ 90 با همین علی دایی صدرنشین لیگ برتر شد و پس از آن تا امروز و به مدت 106 هفته رنگ صدر جدول را به خود ندیده است. این طلسم درحالی هواداران قرمزپوش را آزار می‌دهد که در این مدت علاوه بر مدعیانی چون استقلال و سپاهان، تیم‌های ذوب‌آهن، تراکتورسازی، صبا، ملوان، فجرسپاسی، نفت، سایپا و فولاد به تناوب صدرنشینی در لیگ را تجربه کرده‌اند.

البته قرمزها با علی دایی در هفته چهارم می‌توانستند به این طلسم پایان دهند اما در شبی که ورزشگاه انقلاب کرج برای نخستین بار میزبان پرسپولیس شد، دایی و شاگردانش نتیجه را با یک گل واگذار کردند تا فرصت صدرنشینی هم از دست برود. حالا یک بار دیگر قرار است ورزشگاهی غیر از آزادی میزبان بازی پرسپولیس با یک تیم تهرانی باشد. البته تختی برای قرمزها به اندازه ورزشگاه انقلاب ناشناخته نیست، اما تصمیم درست سازمان لیگ در استفاده تیم‌های تهرانی از حق میزبانی، به هر حال می‌تواند دردسرهای پرسپولیس را برای پیروزی در این بازی بیشتر کند.

از دیگر مواردی که بر حساسیت‌های بازی فرداشب قرمزها خواهد افزود؛ نشستن یحیی گل‌محمدی روی نیمکت نفت تهران است؛ مربی‌‎ای که اوایل فصل گذشته از سرمربیگری صبا استعفا داد و به عنوان دستیار مانوئل ژوزه همکاری‌اش را با پرسپولیس آغاز کرد. یحیی که در ابتدای نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم، به علت ناکارآمدی مربی پرتغالی سرمربی پرسپولیس شد، هم در لیگ و هم در جام حذفی عملکرد خوبی داشت، اما شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی باعث شد او هم وداعی تلخ با سرخپوشان داشته باشد. حال این فرصت در اختیار یحیی قرار دارد که توانمندی‌هایش را به رخ پرسپولیسی‌هایی بکشد که علی دایی را به او ترجیح دادند.

برای نفت هم مثل پرسپولیس، پیروزی در این بازی می‌تواند به معنای صدرنشینی احتمالی باشد. البته یحیی خوب می‌داند بردن حریفی که این روزها با نفرات جوانی چون پیام صادقیان و امید عالیشاه زهردار‌تر از همیشه است و قدرت بالایی در خط دفاع دارد، آسان نیست؛ آن هم در ورزشگاهی که با توجه به گنجایش کم، راحت‌تر از ورزشگاه آزادی به تسخیر هواداران سرخپوش درخواهد آمد.

پرسپولیس و نفت در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر شش بار با هم روبه‌رو شده‌اند که حاصل آن سه پیروزی برای پرسپولیس و سه تساوی بوده است. به عبارتی تیم نفت تهران تاکنون مقابل پرسپولیس پیروز نشده است.

شهرآورد جنوب

فرداشب و در یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته ششم فولاد و استقلال صنعتی خوزستان در اهواز به مصاف هم می‌روند. این سومین شهرآورد لیگ سیزدهم است و همه انتظار دارند پس از تساوی در شهرآوردهای تبریز و گیلان این رقابت برنده داشته باشد. فولادی‌ها که پس از چهار پیروزی متوالی صدر جدول را (به لطف کسر یک امتیاز از استقلال) در دو هفته گذشته حفظ کردند، تنها به پیروزی در این دیدار و ادامه صدرنشینی خود فکر می‌کنند. در سوی دیگر اما مردان ویسی که پس از شکست هفته گذشته خانگی برابر نفت تهران مورد انتقاد شدید هواداران خود قرار گرفتند، نمی‌‎خواهند سومین باخت متوالی در لیگ سیزدهم را تجربه کنند.

فرداشب بازی سپاهان و صبا هم از جمله دیدارهای جالب توجه خواهد بود. تحمل دو شکست متوالی و سقوط به رده ششم، سپاهان را پس از سال‌ها در شرایط بحرانی قرار داده است و این وضع فقط با پیروزی خانگی این تیم مقابل صبای قم پایان خواهد یافت.برنامه هفته ششم لیگ برتر به این شرح است:

جمعه، اول شهریور

نفت ـ پرسپولیس، ساعت 19 و 10 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران

گسترش فولاد ـ داماش، ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

فجرسپاسی ـ تراکتورسازی، ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز

ملوان ـ ذوب‌آهن، ساعت 19 و 30 دقیقه ورزشگاه تختی انزلی

سایپا ـ مس، ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه انقلاب کرج

سپاهان ـ صبا، ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر

فولاد ـ استقلال صنعتی، ساعت 20 و 15 دقیقه در ورزشگاه تختی اهواز

یکشنبه، سوم شهریور

استقلال ـ راه‌آهن، ساعت 19 و 10 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران

خلعتبری در یک قدمی پرسپولیس

مسئولان باشگاه عجمان امارات که تا 48 ساعت گذشته حاضر به ارائه تخفیف به پرسپولیس برای انتقال خلعتبری به این تیم نشده بودند، پس از مذاکرات مجدد با مدیران باشگاه ایرانی کمی کوتاه آمدند و حاضر به همکاری با پرسپولیسی‌ها شدند. به گفته رویانیان، عجمانی‌ها به تخفیف 250 هزار دلاری رضایت داده‌اند و پرسپولیسی‌ها در تلاشند شرایطی را فراهم بیاورند که این مبلغ نیز به صورت اقساط به باشگاه اماراتی پرداخت شود. دیروز همچنین مدیر برنامه‌های محمدرضا خلعتبری نیز گفت: پس از تخفیف خوب اماراتی‌ها به نظر من خلعتبری 90 درصد پرسپولیسی است و تا دو روز آینده تکلیف نهایی او روشن خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها