شجاعی در کنفرانس خبری :

تیر و کمان ایران رفع تعلیق شد

رییس فدراسیون تیر وکمان گفت: با اعلام رسمی فدراسیون جهانی تیر وکمان از 9 مرداد رسما از این فدراسیون رفع تعلیق شد .
کد خبر: ۵۹۰۰۰۸
تیر و کمان ایران رفع تعلیق شد


به گزارش سایت جام جم ورزشی، شجاعی در نشست خبری صبح امروز خود گفت: با هماهنگی هایی که مسئولان کمیته ملی المپیک ایران با فدراسیون جهانی انجام دادیم، از ۲۷ فروردین ۹۲ تعلیق ما به صورت موقت لغو شد و موظف به برگزاری دو مجمع برای اصلاح اساسنامه فدراسیون و انتخابات ریاست فدراسیون شدیم.
وی افزود: بر این اساس ۱۶ اردیبهشت اساسنامه اصلاح شده به تصویب مجمع رسید و ۱۹ خرداد هم انتخابات فدراسیون با حضور نماینده فدراسیون جهانی برگزار شد و پس از ارسال اسناد و مدارک آن به فدراسیون جهانی، از نهم مرداد تعلیق ما به طور کامل لغو شد.
رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص برگزاری چگونگی مجمع انتخاباتی گفت: قصد پنهان کاری نداشتیم و این مساله  در سایت فدراسیون کاملا اطلاع رسانی شد.
وی توضیح داد : ما مجبور بودیم در این باره اطلاع رسانی کنیم چون فدراسیون جهانی تمام مراحل برگزاری مجمع را به طور کامل کنترل می کرد. در آن مقطع به خاطر منافع ملی ما بیشتر واکنش مجامع بین المللی را در نظر می گرفتیم و بیشتر حواسمان به آنها بود.
شجاعی درخصوص چگونگی انتخابش به عنوان رییس فدراسیون تیرو کمان و برکناری صفایی اظهار داشت : دوران ریاست کریم صفایی بر فدراسیون تیراندازی با کمان ۱۷ بهمن ۹۰ به پایان رسیده بود و من از اول اسنفد ۹۰ به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شدم. مجمع فدراسیون هم موضوع کنار رفتن صفایی و انتخاب من را به تصویب رساند.  ضمن اینکه  برگزاری این مجمع با امضای من و بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی ارسال شده بود. مشخص است که ما به خودمان این جرات را نمی دهیم که یک نامه جعلی را به یک نهاد بین المللی ارسال کنیم.
وی درادامه به شکایت صفایی از مسوولان ورزش و فدراسیون اشاره کرد و افزود : این مساله توسط کارشناسان قوه قضاییه نیز به تایید رسید وآنها نیز حکم انتخاب من را کاملا قانونی عنوان کردند .
رییس فدراسیون تیر وکمان همچنین گفت : آیا حکم وزیر ورزش و قوه قضاییه واعضای مجمع  غیر قانونی است و تنها اظهارات یک نفر می تواند قانونی باشد؟
وی در خصوص طلب  38 میلیونی سلیم‌اف سرمربی قبلی از فدراسیون گفت: این مربی از همان ابتدا هم نیروی منطقه آزاد کیش بود و ما فقط با او همکاری می‌کردیم و از همان ابتدا هم قرار بود تا المپیک لندن با تیم ملی موقت کار کند، اما پس از المپیک خواهش کردیم او تا زمانی که کیش مشکلی ندارد به عنوان سرمربی کارش را ادامه دهد.
وی در خصوص بودجه فدراسیون تیرو کمان نیز اظهارداشت : درست است که از کمیته و وزارت بودجه می‌گیریم اما به نسبت سال‌های گذشته بودجه ما در حالی نصف شده است که هزینه‌های ما به خاطر ارزی بودن سه برابر شده است.
شجاعی در خصوص استخدام سرمربی تیم ملی گفت:‌ پس از بررسی های بسیار به این نتیجه رسیدیم که مشکلات ما به روز نبودن دانش  مربیان ایرانی است و برای رفع این مشکل، برگزاری چهار دوره 20 روزه مربیگری را در دستورکار قرار دادیم .
وی ادامه داد : همچنین با 3، 4 مربی خارجی در حال رایزنی هستیم و از آنها برای سرمربی‌گری رزومه خواستیم که یکی از آنها قطعی خواهد شد.
رییس فدراسیون تیروکمان با گلخانه ای توصیف کردن برنامه های توسعه ای این رشته در سالهای گذشته ، گفت: پیش از حضور من در این فدراسیون ما فقط 7 ملی‌پوش در رشته ریکرو داشتیم و حتی برای اعزام تیم نیز به مشکلاتی مواجه بودیم .
وی یادآور شد: در تاریخ 18 فروردین ماه 91 و زمانی که مسابقه انتخابی برگزار کردیم در این رقابت ها دعوا شد چرا که اصولاً در گذشته رقابتی وجود نداشت .
شجاعی افزود : چنین چیزی مگر ممکن است تیم ملی در انحصار 5 یا 6 نفر باشد و متعاقب آن  تمام تجهیزات تیراندازی یک کشور دراختیار 6 یا 7 نفر باشد؟
وی افزود : در دوره گذشته هیچ یک از مربیان کره ای کارت مربیگری نداشتند، این درحالی است که حتی مربیان محلی کشورمان نیز صاحب کارت مربیگری هستند .
سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان تاکید کرد : من به خاطر مملکتم به آنها گفتم بروند، چرا که  مربیان آن موقع  تیم ملی بیشتر به کار  فروش تجهیزات مشغول بودند و درهمان دوره ملی‌پوشی  به خاطر عدم خریداری این تجهیزات خط خورد!
وی افزود :من با هیچ کس تعارف ندارم و هر کس بخواهد نام تیم ملی را خدشه دار کند حذف می شود و این موضوع نیاز  به ابلاغ شفاهی و کتبی ندارد .
شجاعی خاطر نشان ساخت : وظیفه من ایجاد بستر مناسب برای رشد رشته تیر وکمان ورشد ورزشکاران  است و بر سر این موضوع با هیچ کس بحثی ندارم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها