طلب مغفرت رهبر انقلاب برای یک پادشاه

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه مدل حکومتی «شاه اسماعیل» با بقیه پادشاهان فرق دارد، گفت: تنها پادشاهی که رهبر معظم انقلاب برایش طلب مغفرت کرده، مرحوم شاه اسماعیل صفوی است.
کد خبر: ۵۸۹۹۶۵
طلب مغفرت رهبر انقلاب برای یک پادشاه

به گزارش جهان به نقل از عقیق، حجت الاسلام ادیب یزدی در مراسمی که به مناسبت سالروز تخریب قبور بقیع (هشتم شوال) برگزار شد گفت: بنده نکته ای درباره شاه اسماعیل عرض می کنم؛ من نه شاه دوست هستم و نه با سلطنت موافقم، با پادشاهی و شاهنشاهی نیز مخالفم و در این ارتباط سخنرانی ها و مبارزات بنده در قبل از انقلاب تایید این مطلب است اما باید بگویم مدل شاه اسماعیل با بقیه فرق دارد. تنها پادشاهی که رهبر معظم انقلاب برایش طلب مغفرت کرده مرحوم شاه اسماعیل است.

در میان لشکریان ایران در جنگ علیه عثمانی ها مجتهدی بود به نام ملاحسین شبستری. او در میانه جنگ از شاه اسماعیل درخواست کرد که شخص شاه دیگر در میدان نماند و به ایران برگردد زیرا با کشته شدن همه و ازجمله شاه ایران، سلطان سلیم دیگر ایرانی را باقی نخواهد گذاشت و همه جا را ویران خواهد کرد و شاه اسماعیل بر خلاف میل باطنی پذیرفت.

نقش اوباما در تشدید تحریم ایران

اخیراً تعدادی از زندانیان سرشناس حوادث سال 88، نامه‌ای انتقادی به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نوشتند و از او خواستند که تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. در این نامه، اراده دولت آمریکا برای حل و فصل مشکلات موجود بین ایران و آمریکا زیر سوال رفته بود و نویسندگان نامه، هشدار داده بودند که در صورت وقوع جنگ بین دو کشور، آنها در برابر نیروهای آمریکایی خواهند ایستاد.

عباس عبدی در گفتگو با عصر ایران در پاسخ به این پرسش که منتقدان نامه می گویند اوباما که خودش در تشدید این تحریم‌ها نقشی نداشته است. پس مخاطب قرار دادن او، چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟گفت: اوباما اگر مخالف تشدید تحریم‌ها باشد، می‌تواند عمل کند. این طور نمی‌شود که بخش قابل توجهی از دموکرات‌ها هم در مجلس نمایندگان با جمهوریخواهان همسو شوند و به این مصوبه رای بدهند.

وی افزود: این مصوبه باید به مجلس سنا برود و اوباما بر نمایندگان مجلس سنا اثرگذاری بهتری دارد و اگر بخواهد می‌تواند مانع تایید این مصوبه در سنا شود؛ ولی حتی اگر این مصوبه در سنا هم تایید شود، در نهایت اوباماست که می‌تواند آن را وتو کند و یا بپذیرد. بنابراین، کاملاً منطقی است که اوباما مخاطب این نامه باشد.

در مجموع، از نظر یک ایرانی، این حکومت ایالات متحده است که عزم تشدید تحریم‌ها علیه ایران را در سر دارد و بدیهی‌ست که بابت این وضع، می‌توان به بالاترین مقام سیاسی این کشور نامه انتقادی نوشت. بیل کلینتون و جرج بوش مصوبه‌های زیادی را وتو کرده اند، اما اوباما در این زمینه حتی یکی را وتو نکرده است، در صورتی که بدون امضای او به قانون تبدیل نخواهد شد.

هاشمی در آستانه بهشت

پس از برگزاری جلسات منظم اصلاح طلبان شورای شهر برای معرفی نامزد واحد برای تصدی پست شهرداری تهران، محسن هاشمی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده است.

عصر دیروز جلسه مشترک فراکسیون 14 نفره اصلاح طلبان و 4 نفره ورزشکاران برگزار شد که رای محسن هاشمی برای شهرداری تهران، به 18 رساند و ظاهرا رایزنی با برخی اعضای دیگر، این آرا به عدد 20 رسیده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ در جلسه ی شب گذشته این جمع اصلاح طلب و اعتدال گرا، گزینه‌های مطرح شده برای شورای شهر تهران شامل مجید نصیری، معصومه ابتکار و سیدصفدر حسینی به عنوان کاندیداهای تصدی شهرداری کلانشهر تهران مطرح شدند، اما در جریان رای گیری، محسن هاشمی با 20 به عنوان گزینه قطعی شهرداری تهران انتخاب شد.

ادعای رئیس تروریستهای سوریه بر ضد ایران

رئیس تروریستهای سوریه که خود را عمده‌ترین تشکل مخالفان بشار اسد می داند، در گفت‌وگو با روزنامه النهار چاپ لبنان گفت: اسد سقوط کرده و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سوریه حاکم است!

احمد جربا- رئیس ائتلاف ملی سوریه، ، در این گفت‌وگو مدعی شد: اسد دیگر در سوریه حکومت نمی کند و فرماندهی نبرد در این کشور در حال حاضر با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و برخی عوامل حوثی‌های یمن است.

رئیس ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد: مخالفان کنترل نزدیک به نیمی از خاک سوریه را در دست دارند و ماه‌های پیش رو، زمان «تصمیم گیری» خواهد بود.

احمد جربا، بار دیگر از کشورهای حامی مخالفان دولت سوریه خواست تا سلاح‌های مورد نیاز مخالفان را تأمین نمایند!

وی مدعی شد: در نتیجه دخالت جمهوری اسلامی و عواملش مانند حزب الله و حوثی‌ها، وضعیت در سوریه وارد فاز جدید و پیچیده‌ای شده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها