عباسی، کلید دفتر وزارتی را به وزیر جدید کار و رفاه اجتماعی تحویل داد

ربیعی: به دنبال تقویت منافع کارگران هستم

روز گذشته وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در ساختمان این وزارتخانه، فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.
کد خبر: ۵۸۹۰۶۰

به گزارش جام‌جم، علی ربیعی که روز پنجشنبه هفته گذشته موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شده بود، دیروز با حضور در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلید دفتر وزارتی را از اسدالله عباسی وزیر سابق تحویل گرفت.

او که پیشتر بارها بر ضرورت صیانت از نیروی کار تاکید کرده بود، نخستین اظهارات خود را نیز به همین موضوع اختصاص داد و درباره لزوم اصلاح مصوبه حداقل دستمزد امسال کارگران، گفت: باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهم و اظهارنظر قطعی درباره آن نیاز به زمان دارد. ربیعی در عین حال خاطرنشان کرد: معتقدم اگر رفاه مردم تقویت شود، جامعه بزرگ می‌شود و اگر نفت بزرگ شود جامعه کوچک می‌شود.

وی با اشاره به این ‌که مجلس حساسیت زیادی به تامین اجتماعی دارد، تصریح کرد: رفاه اجتماعی را به جامعه برمی‌گردانم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بعد اجتماعی جامعه در دولت تدبیر و امید تقویت می‌شود و من حساسیت خاصی روی جامعه و منافع کارگران خواهم داشت، اما نمی‌توانم درباره مسائل بدون تحقیق اظهارنظر کنم.

ربیعی با تاکید بر این ‌که به دنبال تقویت منافع کارگران هستم، بیان کرد: برای این آمده‌ام تا لبخند را به لب فرزندان کارگر بنیادین کنم.

وی گفت: با خدای خود عهد و پیمان بسته‌ام که کارها را صرف امور بیهوده نکنم و تلاش کنم تا لذت زندگی کارگران افزایش یابد و از ظرفیت‌های فراوان این وزارتخانه استفاده خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم، اما اشتغال مسئولیت وسیعی است که دستگاه‌های مختلف باید آن را به‌عهده بگیرند، اما اگر شغل نباشد، کارگر نیست و باید این نگرش تغییر یابد، اما در مجموع این کار است که ارجحیت خواهد داشت، در مجموع من امروز تنها آمده‌ام که بگویم خودم درباره مسائل تصمیم‌گیری خواهم کرد.

ربیعی افزود: سیاست‌های کلی اشتغال به‌گونه‌ای است که کارگر تلاش می‌کند شغل موجود خود را حفظ کند. این در حالی است که اگر در جامعه تعداد زیادی شغل وجود داشته باشد و کارگر بتواند از میان آن شغلی را انتخاب کند دیگر مجبور نیست تن به انجام هر کاری دهد. وی با اشاره به این‌ که اصل شایسته‌سالاری را در ترکیب وزارتخانه به کار خواهم گرفت، افزود: با عباسی صحبت‌های بسیاری شده است و از کمک‌های ایشان استفاده خواهم کرد.

فرهنگ کار باید نهادینه شود

در همین حال کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای هم دیروز نشستی با خبرنگاران داشت و با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد شغل پایدار، بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کار تاکید کرد و افزود: فرهنگ کار در کشور ما به همراه فرهنگ مهارت‌آموزی باید نهادینه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها