مقتول قصد داشت گوشی موبایل دوستش را از قاتل پس بگیرد

13 سال حبس برای نوجوان قاتل

نوجوان بریتانیایی که متهم شده نوجوان دیگری را به خاطر یک گوشی موبایل با چاقوزده و او را به قتل رسانده است به 13 سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۵۸۸۱۸۸

دوگان اسمایل، نام قربانی هفده ساله‌ای است که قصد داشت گوشی تلفن یکی از دوستان خود را از پسر پانزده ساله‌ای که آن را دزدیده بود پس بگیرد، اما با ضربه چاقو در قلبش مواجه شد و خیلی زود جان خود را در اثر این جراحت از دست داد.

قاتل نوجوان داودا جالو نام دارد و اهل جنوب لندن است. او در دادگاه به حبس ابد محکوم شده است، اما می‌تواند بعد از گذراندن سیزده سال حبس تقاضای عفو مشروط بکند.

دوگان روز حادثه با صاحب گوشی موبایل به سراغ دزد آن رفت تا با او مذاکره کند. پلیس در گزارش خود آورده است چند دقیقه بعد متهم با یک چاقوی بزرگ از محل قرار بازگشت و پیکر خون‌آلود دوگان خیلی زود در حالی که دیگر نفس نمی‌کشد توسط پلیس کشف می‌شود.

پلیس در همان زمان کشف جنازه جالو را به عنوان متهم معرفی کرد و نوجوان فراری هشت ساعت بعد از ارتکاب قتل در حالی که با یک اتوبوس سفر می‌کرد،دیده شد. متهم بعد از دو هفته فرار خودش را به پلیس معرفی کرد و اتهام قتل را پذیرفت. در طول چهار ماه گذشته این دومین مورد حمله مرگبار با چاقو در آن منطقه گزارش شده است.

پلیس اعلام کرد جالو همه راه‌های فرار را امتحان کرده و دیگر به این نتیجه رسیده بود که فرار فایده ندارد و بهتر است خودش را تسلیم کند. پلیس همان زمان پیش‌بینی کرده بود سال‌های طولانی حبس در انتظار جالو خواهد بود.

مادر جالو یک بار او را به گامیبیا که اصالتا اهل آنجاست فرستاده بود تا پسرش را از دردسر دور کند. چراکه او در مدرسه نیز مشکل درست می‌کرد. جالو قبل از این که این اتفاق بیافتد دو بار دیگر نیز در حالی که چاقو به همراه داشت دستگیر شده بود. گفته شده جالو به خاطر روابط تیره و تاری که با پدرش داشت دچار بحران نوجوانی بود.

جالو پانزده ساله در دادگاه از کار خود ابراز پشیمانی کرد و گفت اتهام قتل را می‌پذیرد، اما فکر نمی‌کرد روزی بخواهد کسی را بکشد و ناخواسته این کار را کرده است. او گفت در یک لحظه عصبانی شد و نمی‌دانست با چاقو چه کار می‌کند. او مدعی شده حتی نمی‌دانست چاقو را به کدام قسمت بدن دوگان فرو کرده است. این نوجوان گفت بعد از دیدن خون به دلیل وحشت زیاد دوگان را رها و فرار کرد.

قاضی نیز در دادگاه خطاب به متهم گفت: «گفته‌ای متوجه اثر کاری که کرده‌ای هستی و می‌دانی کسانی که دوگان را دوست داشتند حالا چه احساسی دارند. امیدوارم همین طور باشد.»

قاضی پرونده گفت در صدور حکم جهالت متهم را به عنوان کسی که هنوز به سن بلوغ نرسیده در نظر گرفته است. او توضیح داد از اقدام به قتل متهم مطمئن است، اما نمی‌تواند بگوید که آیا او واقعا قصد داشت قربانی را به قتل برساند یا نه.

در حالی که حکم قرائت می‌شد جالو چشم به زمین دوخته بود و عکس‌العملی نشان نمی‌داد. حکم صادره علیه متهم به این معناست که جالو تا بیست‌وهشت سالگی حتما در زندان خواهد بود، اما در صورتی که رفتار مناسبی در طول این مدت داشته باشد، بعد از آن می‌تواند تقاضای عفو مشروط دهد و از زندان آزاد شود.

خانواده دوگان می‌گویند هنوز نتوانسته‌اند با این کابوس کنار بیایند. مادر او می‌گوید عشقش به اولین فرزندش همیشه در قبلش زنده خواهد ماند: «پسرم رویاهای بزرگی در سر داشت. می‌خواست کسب و کار خودش را داشته باشد. او پسر مسئولی بود. من آرزوهای بزرگی برای او داشتم. می‌خواستم اولین شغل و خودرو و نامزد او را ببینم. همه این آرزوها با مرگ پسرم از من دزدیده شدند.»

منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها