وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه گیم به صورت سراسری برگزار شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که حمایت از گیم امری ضروری است و امیدوارم در سال آینده نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران بصورت سراسری در کشور برگزار شود.
کد خبر: ۵۸۷۷۷۵
نمایشگاه گیم به صورت سراسری برگزار شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران که امروز سه شنبه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد افزود: یکی از جشنواره هایی که در این دوره راه اندازی شد بازی های رایانه ای تهران بود.

وی یادآور شد: در دومین دوره بازی های رایانه ای تهران مخاطبان استقبال خوبی از این رویداد داشتند و کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها حضور پرشوری در این نمایشگاه داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نیاز به برگزاری مستقل نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای همواره احساس می شد و امروز سومین دوره این رویداد در حال برگزاری است.

حسینی اظهار امیدواری کرد در عرصه گیم سرمایه گذاری های بیشتری انجام شده و شاهد برپایی سراسری نمایشگاه گیم در سراسر کشور بصورت همزمان باشیم.

وی افزود: نمایشگاه گیم تهران فرصتی برای نمایان کردن نقاط قوت و ضعف عرصه بازی های رایانه ای در کشور است و تقدیر از فعالان این بخش اتفاق قابل توجهی است که به واسطه برپایی این رویداد انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نهادهای مختلفی همچون وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، شورای عالی فضای مجازی و دیگر نهادهای اقتصادی می توانند به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این عرصه کمک کنند.

حسینی به لزوم ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان با استفاده از گیم های ایرانی اشاره کرد و گفت: امروز باید فرهنگ ایرانی اسلامی و اسطوره های تاریخی و قهرمانان کشور را در قالب گیم های جذاب به نسل جوان معرفی کنیم.

به گفته وی، غرب از بازی های رایانه ای برای اسلام هراسی و ایران ستیزی استفاده می کند و در چنین شرایطی ایران اسلامی طلایه دار ارائه محصولات فرهنگی برگرفته از ارزش های اسلامی در دنیا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای ارائه رشته بازی سازی در برخی دانشگاه ها همچون صنعتی شریف را اتفاق قابل توجهی دانست و بر ادامه این روند تاکید کرد.

حسینی گفت: نگاه ما به بازی های رایانه ای به عنوان رسانه اثرگذار فرهنگی است و باید به این هنر صنعت توجه بیشتری شود.

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها