در تازه‌ترین اقدامات سرکوبگرانه علیه اعتراضات مردمی در بحرین، نیروهای رژیم آل خلیفه عصر یکشنبه اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را با استفاده از بمب‌های صوتی و گاز اشک آور سرکوب کردند. به گزارش فارس، یوسف المحافظه مسئول دیده‌بان مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: چند تظاهرات اعتراض‌آمیز در مناطق و روستاهای مختلف برگزار شد که نیروهای رژیم آل خلیفه با شلیک گازهای اشک‌آور و بمب‌های صوتی تظاهر‌کنندگان را متفرق کردند.
کد خبر: ۵۸۷۵۰۹

محمد جمیل الجمری، نماینده سابق پارلمان و عضو جمعیت وفاق ملی بحرین هدف از تشدید حملات امنیتی علیه انقلابیون و تصویب قوانین جدید را جلوگیری از فعالیت‌های جنبش تمرد و تظاهرات گسترده این جنبش در چهاردهم آگوست (بیست و سوم مرداد) دانست.

وی در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار کرد: مزدوران رژیم با ایجاد ایست بازرسی در بسیاری از مناطق پایتخت به حمله و تعرض به مردم روی آورده‌اند.

الجمری گفت: دولت و مقامات بحرین، غیر از ضربات امنیتی و مجازات شدید و صدور احکام ظالمانه قضایی ضد مخالفان پاسخ دیگری در قبال مطالبات مردم ندارند و تصور می‌کنند با این اقدامات می‌توانند مردم و فعالان سیاسی را از مطالبه حقوقشان منصرف کنند.

الجمری درباره احتمال بازداشت فعالان سیاسی بارز ازجمله شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق گفت: آل‌خلیفه دیگر تحمل اقدامات مسالمت‌آمیز فعالان و گروه‌های مختلف سیاسی را ندارد و سران جمعیت‌های سیاسی در معرض خطرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها