خبر سلامت

استفاده پیوسته از محصولات ضدتعریق، ممنوع

یک پزشک متخصص پوست و مو گفت: استفاده روزانه از محصولات ضدتعریق و مام‌های بهداشتی توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۱۴۴

به گزارش ایسنا، دکتر حسین‌پور افزود: مام‌های بهداشتی میزان تعریق را کاهش می‌دهد، اما استفاده زیاد از آنها عوارضی به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: مام‌های پوستی ممکن است موجب خارش، دانه دانه شدن، تیرگی و حساسیت پوست شود به همین دلیل این مام‌ها باید پس از استحمام و خشک کردن کامل زیر بغل استفاده شود و نیازی به تجدید آن نیست.

به گفته این پزشک، هیچ منبع علمی رابطه استفاده از مام‌ها و بروز سرطان پوست و سینه را تایید نکرده، اما ممکن است استفاده زیاد و نامناسب آن زمینه بروز حساسیت و بیماری‌ها را فراهم کند.

شیوع عفونت گوش در تابستان

یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تاثیر رطوبت و گرمای محیط در ابتلا به عفونت گوش خارجی، احساس خارش و درد گوش را مهم‌ترین نشانه‌های این عارضه عنوان کرد.

دکتر محسن نراقی در گفت‌وگو با ایسنا، عفونت‌های مجرای گوش خارجی را یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان دانست و افزود: این عارضه بویژه در شناگران و افرادی که زیاد به استخرها رفت و آمد می‌کنند یا افرادی که عادت به دستکاری و تمیز کردن گوش خود دارند، رخ می‌دهد چون گوش به طور طبیعی خاصیت محافظت کنندگی از خود را دارد و تمیز کردن بیش از حد، آن را آماده ابتلا به عفونت می‌کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی، دوری از دستکاری، تمیز کردن و همچنین جلوگیری از ورود مواد شوینده همچون شامپو به مجرای گوش را مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به عفونت گوش خارجی عنوان کرد.

وی افزود: به طور کلی 10 درصد افراد در طول زندگی یک بار به این بیماری مبتلا می‌شوند البته باید توجه داشت داشتن زمینه ابتلا به این عارضه در گذشته، امکان عود مجدد عفونت گوش خارجی را در سال‌های بعد فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها