سلطان قاچاق مکزیک از زندان آزاد شد

دادگاهی در مکزیک روز جمعه، رافائل کینترو یکی از سرشناس ترین قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور آمریکای لاتین را که به سلطان قاچاق معروف است، به دلیل بروز اشتباه در محاکمه وی، از زندان آزاد کرد.
کد خبر: ۵۸۶۸۷۳
سلطان قاچاق مکزیک از زندان آزاد شد

رافائل کینترو در سال ۱۹۸۵ میلادی به جرم قتل یک مامور آمریکایی مبارزه با مواد مخدر به ۴۰ سال حبس محکوم شده بود اما اکنون پس از گذشت ۲۸ سال، وی آزاد شده است.

دادگاه در توجیه آزادی او گفته است که وضعیت محاکمه «کینترو» نادرست بوده زیرا مقتول امریکایی نه دیپلمات بود و نه کارمند کنسولگری و علاوه بر آن، محاکمه او نباید در دادگاه فدرال انجام می‌ شد زیرا این کار در صلاحیت دادگاه محلی بود.

آزادی سلطان قاچاق مکزیک، در پی اعتراض او به نحوه محاکمه اش و پذیرش آن از سوی دادگاه رخ داد.

به گفته یک منبع دادستانی، او علاوه بر قتل، به ارتکاب جرایم دیگری نظیر گروگانگیری، قاچاق مواد مخدر و پولشویی نیز محکوم شده و تاکنون در زندان «پوئنته گرانده» ایالت «خالیسکو» واقع در غرب مکزیک محبوس بود اما با لغو حکم قبلی، او بامداد روز جمعه به وقت محلی، زندان را ترک کرد.

کینترو و میگل آنخل فلیکس گالاردو که همانند او از سال ها قبل در زندان بسر می‌ برد، رئیسان باند قاچاق گوادالاخارا، یکی‌ از قدرتمندترین کارتل های قاچاق مواد مخدر در دهه ۱۹۸۰ میلادی بودند.

در همین باند بود که «خواکین گوسمان» ملقب به «ال چاپو» که در حال حاضر تحت تعقیب ترین قاچاقچی‌ از سوی پلیس مکزیک و آمریکا به شمار می رود، قدرت خود را گسترش داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها