آلستر بیرت، معاون وزیر کشور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد، انگلیس تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی را برای ساخت چند صد واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و موافقت با ساخت ۶۳ واحد مسکونی جدید در قدس شرقی محکوم می‌کند.
کد خبر: ۵۸۶۷۲۵

به گزارش ایلنا، بیرت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی خواند و تاکید کرد این اقدام موجب بی‌اعتمادی هرچه بیشتر فلسطینی‌ها به رژیم صهیونیستی و نابودی راه‌حل تشکیل دو دولت خواهد شد. وی خواستار توقف چنین طرح‌ها و تصمیم‌هایی از جانب رژیم صهیونیستی شد. وی تشریح کرد که رژیم صهیونیستی اکنون باید تمرکز اصلی خود را بر پیشبرد مذاکرات سازش قراردهد تا طرفین به راه‌حل مناسبی برای تشکیل دو دولت دست یابند که مذاکرات چهاردهم ماه جاری میلادی مقدمه‌ای برای این امر خواهد بود.

انگلیس پس از آن به این موضوع واکنش نشان داد که شورای عالی نقشه‌برداری و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز جمعه با احداث ۸۷۸ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های دور دست مناطق صهیونیست نشین موافقت کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشت این طرح شامل احداث صد‌ها واحد صهیونیست‌نشین در شهرک‌های کوچک در نزدیکی شهر رام‌الله و مناطق پراکنده در کرانه باختری است.

به گزارش این روزنامه، در راستای این طرح پنج واحد مسکونی در شهرک شیلو در نزدیکی قدس، ۵۵ واحد مسکونی در شهرک تلمون، ۲۵۵ واحد در محله «ناحال تال» و ۱۷ واحد مسکونی در شهرک «امانا» ساخته خواهد شد. علاوه بر این، دایره مدنی رژیم صهیونیستی با احداث ۳۸ واحد مسکونی در شهرک کوخاف یاکوف، ۸۷ واحد مسکونی در شهرک قلقال در الاغوار، ۱۵۶ واحد مسکونی در شهرک الموگ در نزدیکی بحر المیت و ۹۱ واحد مسکونی در شهرک الون موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها