نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس:

نظر کمیسیون آموزش به میلی‌منفرد مثبت است

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

باید فضای امنیتی را از دانشگاه‌ها دور کرد

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با تاکید بر اینکه با امنیت سالاری نمی‌توان دانشگاه‌ها را اداره کرد، بر لزوم همراهی با دولت تدبیر و امید برای دور کردن فضای امنیتی از دانشگاه‌ها و افزایش بازدهی علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان تأکید کرد و گفت:‌ شناختی که از دکتر روحانی و گزینه پیشنهادی ایشان برای وزارت علوم وجود دارد؛ نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید به دنبال بهبود وضعیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور است و نگرانی‌هایی که از سوی برخی جریان‌ها درباره دکتر میلی منفرد مطرح می‌شود؛ از سر شناخت ناکافی درباره این شخصیت معتبر علمی و دانشگاهی است.
کد خبر: ۵۸۶۶۴۴
باید فضای امنیتی را از دانشگاه‌ها دور کرد

«میر مهدی سید اصفهانی» با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی دولت از توانایی بالایی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد، مجلس با درایت کامل فارغ از نگاه‌های خاص به وزیر پیشنهادی رای بالا بدهد چراکه آرای بالا موجب می‌شود وزیر با قدرت بیشتر به کار خود مشغول شود.

وی با بیان اینکه حضور یک وزیر بسیار قوی و ایده‌آل زمانی موثر است که مجوعه حاکمیت با وی همکاری کند، ادامه داد:‌ دانشگاه مکانی است که باید تمامی گروه، افکار و سلایق در آن حضور داشته باشند و دانشجویان باید آزادی بیان داشته باشند، در غیر این صورت آزاداندیشی شعاری بیش نیست. این خواسته هر فرد دانشگاهی از وزیر آینده است که با حضور دکتر "میلی منفرد" عملی می‌شود، چیزی که در چند سال گذشته کمتر به دیده شد.

استاد دانشکده مهندسی صنایع با بیان اینکه نیلی منفرد کسی است که به جز دانشگاه به هیچ گروه سیاسی و جناحی وابسته نیست گفت:‌ باید مجلسیان از این فرصت استفاده کنند و به وی رای اعتماد بدهند تا شاهد عزت بخشیدن به دانشگاهیان باشیم.

سید اصفهانی درباره وضعیت دانشجویان ستاره‌دار نیز، افزود:‌ دانشجویان چه ستاره دار، چه بی‌ستاره، هدفی جز کسب علم ندارد. نباید به خاطر صرف فعالیت سیاسی یک دانشجو، آن را از حق طبیعی خود محروم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم آقای میلی منفرد بتواند شان و شونات دانشگاه را دوباره برگرداند تا به جایی برسیم که گفته مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق شود. به گفته ایشان "اگر کرامت و عزت علم و دانشگاه را می‌خواهیم باید کرامت استاد و دانشگاهیان حفظ شود."

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه زمانی استاد سالاری در محیط دانشگاه‌ها حاکم بود و زمان دیگر دانشجوسالاری، تاکید کرد: اما امروز امنیت سالاری داریم با امنیت سالاری نمی‌توان دانشگاه‌ها را اداره کرد.

وی ادامه داد:‌ با‌شناختی ۳۰ ساله از میلی منفرد می‌دانم وی فردی جهادی، متدین، معتقد و متخصص است که به کار دانشگاه مسلط است. اگر فردی با هوش و ذکاوت منفرد نتواند شان دانشگاه‌ها را برگرداند بی‌شک هیچ کس دیگر چنین توانی نخواهد داشت.(ایلنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها